$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

חדה יותר: פורד מציגה פוקוס ST אדישן

גרסת הביצועים החדשה במשפחת הפוקוס מבטיחה להיות אתלטית חריפה על המסלול

ניר בן טובים   25.08.21 - 08:03

תגיות: פורד

Getting your Trinity Audio player ready...

עם הצגת פורד פוקוס ST Edition החדשה, פורד חונכת הגרסה המוקצעת ביותר של דגמי ה-ST עד היום. בין היתר היא מובחנת מאחותה עם שלדה מתכווננת במלואה, דיפרנציאל אלקטרוני מוגבל החלקה וצמיגים בשרניים יותר. התוצאה היא חבילה דינמית אולטרא מהודקת, יוצאת דופן שתשמח את חובבי המכוניות שמשוטטים בשעות הפנאי בימי מסלול מאורגנים. בנוסף, המהדורה שונה מהדגמים הבסיסיים של פורד פוקוס ST באמצעות תכונות עיצוב וציוד בלעדייים. הוא יושק באופן בלעדי במרכב 5 דלתות (האצ'בק).

בין השינויים שבוצעו באחות המתונה של ה-RS, שודכו לה בולמי זעזועים מתכווננים של פורד פרפורמנס, המיועדים לייעל את שיווי המשקל והשליטה בפניות. המתלים, עם קפיצים נוקשים ב-50%, ניתנים להתאמה בשתי רמות: 10 או -20 מ"מ בהשוואה ל- ST הסטנדרטית. שיפורים נוספים כוללים גלגלי סגסוגת 19 אינץ' קלים המפחיתים מסה, דיפרנציאל מוגבל החלקה ומצב נהיגה ספציפי למסלול. המכונית מתאפיינת גם בצבע Azura Blue הבלעדי, בשילוב גימורים שחורים של הגג, מראות אחוריות, מסגרות חלון, סורג ואזור תחתון של הפגושים. בפנים, עם זאת, אנו מוצאים את מושבי הספורט של הרקארו מכוסים חלקית בעור, תפירת ניגודיות כחולה וכפתור הפעלה אדום.

מה שלא משתנה הוא הכוח שיורד לגלגלים: המנוע, למעשה, הוא ה- EcoBoost המוצלח עם נפח של 2.3 אשר, הודות למגדש טורבו דו-גלילי (מה שנקרא "טווין-סקרול") עם ווסת אינרציה, מסוגל לספק 280 כ"ס ומומנט מרבי של 43 קג"מ מ-1,800 סל"ד, המתורגמים אל הגלגלים הקדמיים באמצעות תיבת שישה הילוכים ידנית. על פי פורד, מהדורת ST אדישן מאיצה אל 100 קמ"ש בתוך 5.7 שניות ומגיעה למהירות מרבית של 250 קמ"ש.

בפורד אומרים כי המכונית תהיה זמינה רק בשווקים נבחרים באירופה, מבלי לציין אם תהיינה זליגות לכוון המזרח התיכון. אם זה אכן המצב, סביר לצפות לעליית מחירים בהשוואה לגרסה ה"רגילה": בבריטניה, למשל, המכונית מוצעת במחיר גבוה ב-2,500 לירות שטרלינג (כ -3,000 יורו) לעומת ה-  35,785 ב-ST הרגילה.  דלק מוטורס ייבאה בעבר הרחוק את גרסת ה-ST של הפוקוס אך בשל כמות מכירות מצומצמת מאוד (הרכב תומחר ב-220 אלף שקל) נסוגה מהחלטה זו. כאמור, קשה להאמין שנראה אותה שוב בישראל בייבוא סדיר.