סובארו הציגה הלילה במטה האמריקני בארצות הברית את הדור הבא של ה-WRX - כמעט שמונה שנים מאז קודמתה. הנינג'ה היפנית, שבעוונותיה ותחת ידיו של קולין מקריי המנוח פרחה על מסלולי הראלי העולמיים שופרה בכל היבט ותצא לדרך בחודשים הקרבים. על הנייר לפחות, מכונית הספורט סדאן מתאימה לצרכים המשתנים של העולם כדי שתוכל לשרוד מספר שנים נוספות: מצד אחד, הטכנולוגיה מייצגת את הרמה הגבוהה ביותר של המותג עם התחשבות במדדי CO2, אך נוסחת המוצר - המאופיינת במנוע הטורבו בוקסר בשילוב תיבת ההילוכים הידנית והנעת 4WD - נשארת כפי שהייתה תמיד. לא דבר של מה בכך, בהתחשב בכך ש -75% מהיחידות שנמכרו באמריקה עד כה היו מבוקשות רק עם גיר ידני.
ה- WRX כבר לא קשורה ישירות לאימפרזות המסורתיות. הדור האחרון למעשה זנח באופן סופי את נוסחת המרכב הקלאסית וגובש במבנה דמוי הצ'בק. ה- WRX מתבטאת אם כך בסגנון עצמאי מבחינת עיצוב, אולם הדור הנכנס של האימפרזה WRX עדיין מתכתב עם עולמות הראלי-כביש דרך תמה חיצונית בולטת: פגשי האלומיניום המורחבים להם פתחי אוורור מאחורי הגלגלים הקדמיים ותבניות פלסטיק, הספוילר על הזנב, כניסות האוויר הקדמיות השחורות וכמובן כונס האוויר על מכסה המנוע שהפך לסימן ההיכר של רכבי הביצועים של סובארו. מנעד הצבעים כולל גם גוון 'כתום פנינה' המככב בצילומים הראשיים.
הפלטפורמה החדשה של סובארו (רצפה גלובלית) מתוגברת ב-28% נוקשות פיתול לעמידה בפני עומסים, מונעת על ידי גרסה מוגדלת של מנוע הבוקסר 2.4 ל' החדש, המסוגל לספק 275 כ"ס ו-36 קג"מ מ-2,000 סל"ד, בשילוב עם הנעה כפולה סימטרית וממיר מומנט (בדגם הקודם 300 כ"ס ו-41 קג"מ אך זמינות הכוח הייתה פחות מיידית). הלקוחות יוכלו לבחור בין תיבת ההילוכים הידנית עם שש מהירויות לבין ה- CVT החדשה שנקראת Subaru Performance Transmission. האחרונה מאמצת מערכת קירור ייעודית חדשה ומציעה מהירות הילוכים גבוהה יותר של 30% ועד 50% בעת הורדת הילוך. הדבר מתאפשר הודות לתוכנה חדשה המסוגלת לפרש את תנאי הנהיגה ולנהל טוב יותר את בחירת ההילוכים, אך הנהג יכול גם לבחור במצב המדמה העברת הילוכים ידנית עם גז ביניים. מידע רשמי על ביצועים, אין.
מערכת ה- SI-Drive הסלקטיבית ניתנת כסטנדרט לכל הגרסאות, בעוד שמפרט ה-GT מוסיף גם מתלים נשלטים אלקטרונית עם שלוש הגדרות: נוחות, רגיל וספורט. לדברי סובארו, השילוב של כל הפרמטרים הקיימים ב- WRX מאפשר עד 430 שילובים שונים לכיול המכונית. ה-GT, שניתן להזמינה רק עם תיבת הילוכים אוטומטית, כוללת גם מושבי Recaro מכוסים מיקרופייבר, גלגלי סגסוגת 18 אינץ' שחורים וחבילת בטיחות EyeSight. תא הנוסעים מאופיין בקווי מתאר משולבים לפי הטכנולוגיות והנדסת האנוש הקיימות של ה- Outback, ומציע גם את הגרסה העדכנית ביותר של מערכת 'סטארלינק' עם תצוגה אנכית בגודל 11.6 אינץ', בעוד שלוח המחוונים אינו נכנע לתכתיבי האופנה (לטוב ולרע) ונשאר אנלוגי, למעט מחשב הדרך. ברשימת התוספות גם מערכת שמע 11 רמקולים של 'הרמן-קרדון'.
VIDEO
לסובארו נותר עדיין חלל למלא עם גרסת ה-STI, שעתידה להיות חזקה מ-WRX במידה ניכרת כשמולה מכוניות כמו הונדה סיוויק טייפ R החדשה וכן פולקסווגן גולף R ופחות מול דגמי יונדאי N שנחשבים פחות קיצוניים ממנה ויותר ידידותיים למשתמש הממוצע. בינתיים, סובארו ממשיכה להראות מחויבות לחובבי הנהיגה עם גרסת WRX שממשיכה שושלת מתחילת שנות ה-90, לפחות עד שתקנות הזיהום יאלצו את המותג לשנות זווית חשיבה. המחיר ל-WRX בארה"ב יעמוד על כ-32-34 אלף דולרים. אולי תגיע לישראל בשנה הבאה.