לוקה דה מיאו, מנכ"ל קבוצת רנו, הכריז לפני מספר ימים כי החברה הצרפתית תהפוך ל-100% חשמלית בשוק האירופי החל משנת 2030. עם זאת, החברה הקטנה שבנכסיה, דאצ'יה תהפוך את רכבי המותג לחשמליים ממש ברגעים האחרונים בשל מיצובה כמותג "תקציב" נגיש ועממי, דברים שגם אושרו בכמה הזדמנויות על ידי דניס לה ווט, ראש המותג הרומני: "אנחנו מייצגים תמורה יוצאת דופן. מכוניות קלות משקל ולא מזהמות - ולכן איננו זקוקים לטכנולוגיות חשמול יקרות כדי לעמוד בדרישות הרגולטוריות שלנו. נהיה מוכנים לחשמל בעת הצורך, אבל עד אז ההשקעות יופחתו ונוכל להציע טכנולוגיה כזו במחיר סביר".
למרות ההתעניינות השולית (לכאורה) של דאצ'יה לחשמל את עצמה בטווח הנראה לעין, האמת היא שהמכונית החשמלית היחידה שלה המוצעת כרגע למכירה, ה-Spring, קוטפת הצלחה עצומה בשוק האירופי, עד כדי כך שהיא הייתה האחראית העיקרית לכך שמכירות המותג צמחו בשיעור של למעלה מ-3% במהלך שנת 2021, על אף הקורונה וכנגד משבר המוליכים למחצה והשבבים שטלטל את כל תעשיית הרכב בשנה האחרונה.
במהלך שנת 2021 נמכרו 27,876 יחידות של דאצ'יה ספרינג, כאשר ברקע כבר נערמו עוד 46,000 הזמנות. באוקטובר היא הייתה המכונית החשמלית הרביעית הנמכרת ביותר במערב אירופה, מה שבהחלט מוכיח שהקהל אינו נרתע מרכב חשמלי "זול". הצלחתו טמונה בין היתר במחיר - 18 אלף יורו, אם כי לאחר החלת סבסוד ממשלתי לרכב שאינו מזהם מחירו מתחיל ב-13,000 יורו בצרפת, 11,000 יורו בגרמניה ורק 8,250 יורו ברומניה.
על פי מחקר שביצעה רנו, בעלי ה-ספרינג נוסעים בין 20 ל-40 ק"מ ביום, בהתאם לממוצע של 31 ק"מ שדגמים בגודלו גומאים בדרך כלל. בנוסף, הם מטעינים אותו רק פעם אחת או לכל היותר פעמיים בשבוע. רוב המשתמשים גרים בערים, או באזורי פרברים ומשתמשים בו כמכונית שנייה, תפקיד שהוא אידיאלי עבורו בשל עלויות התפעול הנמוכות.
זול ויעיל
דאצ'יה ספרינג הוא רכב עירוני (סגמנט A) באורך 3.73 מטרים. הוא מצויד במנוע של 45 כ"ס (33 קילוואט) ו-13 קג"מ המאפשרים האצה מ-0 ל-100 קמ"ש ב-19.1 שניות ולהגיע למהירות מרבית של 125 קמ"ש. הודות לסוללת 27.4 קילוואט, הוא מסוגל לנפק טווח נסיעה מרבי של 230 קילומטרים לפי מחזור WLTP, או 305 קילומטרים במידה וכל הנסועה מתבצעת בעיר, ויכול להטעין מקסימום 7.4 קילוואט של הספק בזרם AC ו-30 קילוואט בזרם DC.
ספרינג, המיוצר בסין, החל להימכר באירופה במרץ אשתקד, אם כי בתחילה כל היחידות הוזרמו לשירותי תחבורה כמו שיתוף מכוניות. משלוחים ללקוחות פרטיים החלו רק ברבעון השלישי; עם זאת, אפיק זה מהווה כיום 80% מסך מכירותיו של הדגם. מצד שני, רק 20% מרוכשי דאצ'יה ספרינג הם לקוחות נאמנים שחזרו למותג עם דגם קודם. כך שהחברה, כמו רוב יצרני הרכב החשמליים מתמודדת עם שוק תחרותי למדיי, אפילו ברמת המחיר המפתה של הספרינג.
דאצ'יה ספרינג עתיד להגיע לישראל במהלך שנת 2022. הערכות זהירות בענף הרכב בישראל הן מחיר שנע בין 105-115 אלף שקל.