$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

מתיחת פנים קלה ל-וולוו XC40

להיט המכירות הענק של וולוו זוכה לרענון ממוקד של אמצע החיים, הכרוך בחשיבה סביבתית וחומרים חדשים

ניר בן טובים   22.01.22 - 14:24

תגיות: וולוו

Getting your Trinity Audio player ready...

עם ירידה קלה במכירות שלו בחלק ממדינות אירופה, ואחרי 4 שנים על הכביש יצרנית הרכב השוודית מגטבורג לא יכלה לנוח על זרי הדפנה ולתת לג'יפון החשוב ביותר שלה לאבד מומנטום. לכן ה-XC40 עלה על שולחן הניתוחים למתיחת פנים מאוד, אבל מאוד קלה ממש בסוף שנת 2021 וכעת מתגלים עוד קצת פרטים אודותיו.

רב המכר של המותג מתפתח בעדינות יתרה ובזהירות. ל-XC40 יהיה כעת חרטום כמו ל-C40, אחיו התאום החשמלי עם קו הגג המשופע. הפנסים הקדמיים מעט יותר דקים ואפשר לצייד אותם בטכנולוגיית Pixel החדשה. החלק התחתון של הפגוש עבר עיבוד מחדש סביב פנסי הערפל, אולם אל תחפשו שינויים אחרים בנראות שלו - כי אין כאלה. וולוו לקחה לתשומת לבה הפעם את המונח "לעולם אל תשנה פורמולה מוצלחת" ודבקה בה ללא פזילות.

גם בפנים, שום דבר לא משתנה ברמה האסתטית אבל עדיין יש כמה התאמות בתוך דפי הקטלוגים. כעת ניתן לצייד את ההיברידיות הפלאג-אין והגרסאות החשמליות בכיסוי מושב בתערובת צמר. הגרסאות המיקרו-היברידיות יקבלו את הממשק העדכני ביותר של גוגל עם 4 שנים של נתונים בלתי מוגבלים. עזרי נהיגה שופרו אף הם וכוללים סיוע בעצירת חירום, שמביאה את המכונית לעצירה מוחלטת באופן מהיר יותר.

שני השינויים היחידים הם החלפת גרסת הבנזין T3 ב-B3 בהספק 163 כ"ס המצויד במיקרו הייבריד כאמור והכנסת תיבת 7 הילוכים דו מצמדית לכל ההיצע, למעט החרגה בולטת של 129 כ"ס בנזין T2 ברמת הכניסה הנותנת בחירה בין תיבת 6 ל-8 הילוכים פלנטרית. מעל ה-B3, אנו מוצאים את מנוע ה-B4 המפיק 197 כ"ס גןם הוא מיקרו היברידי. מעליהם סדרות הפלאג-אין T4 ו-T5 ללא שינוי. 

בצרפת למשל, המחיר של ה-XC40 התייקר ב-2,000 אירו ברמת הכניסה אל 36 אלף יורו, אך עליית המחירים נובעת בין היתר גם מההשקעה ברמה הטכנולוגית שבו. וולוו בכל זאת מקווה, בשאיפה להגדיל את המכירות ב-14-15% עד סוף 2022. התייקרות אחת משמעותית טמונה בדגם החשמלי הבכיר לו 408 כ"ס, שמחירו זינק ב-5000 יורו ל-60 אלף יורו. אולם יש לזכור שבניגוד לישראל, חולבת המיסים, רכישה של רכב חשמלי כמו ה-XC40 ריצ'ארג' בצרפת מזכה בהטבת מס ירוק של 6000 יורו עבור רכב שאינו מזהם.

את ה-XC40 המחודש אולי נראה בישראל בהמשך השנה.