$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

זמנים מודרניים: מיצובישי ASX חדש ב-2023

המיזמים המשותפים של רנו-ניסאן-מיצובישי יאפשרו ליצרן היפני להציג דור רביעי כל-חדש של הקרוסאובר המשפחתי

ניר בן טובים   01.02.22 - 11:02

תגיות: מיצובישי

Getting your Trinity Audio player ready...

שיתוף פלטפורמות הוא אחד האמצעים היעילים ביותר לצמצום עלויות פיתוח דגם חדש - ונראה שמיצובישי מרוויחה מ'יישור קו' עם רנו וניסאן עבור הדור הבא של ה-ASX. בימים האחרונים שרטטו היצרנים את מפת הדרכים של כל אחד מהמותגים לשנים הקרובות ומתוך שלל הדיונים, עולה בשורה אחת משמעותית: מיצובישי מאשרת שהיא אכן נשארת ביבשת אירופה, לא מעט בזכות מהלכים פנים ארגוניים של בעל הבית של התאגיד, לוקה די מאיו, שהחליט לתת למיצובישי עוד הזדמנות באירופה על ידי ניצול הטכנולוגיות במחסני רנו-ניסאן.

בהתבסס על ההכרזה האחרונה, הדור החדש של מיצובישי ASX קרוסאובר יפותח באמצעות פלטפורמת CMF-B, אותה פלטפורמה המשמשת את רנו קאפצ'ר וניסאן ג'וק. מיצובישי ASX 2023 יצויד במערכות הינע היברידיות, כאשר הגרסה הבכירה ביותר תקבל יחידת כוח תרומת טכנולוגיית רנו E טק המושתת על מנוע 1.6 ליטר ושני מנועים חשמליים, בהספק של 138 כ"ס (היברידית) או עד 158 כ"ס (פלאג אין היברידית) בחיבור אל תיבות הילוכים דו-מצמדיות.

מיצובישי חשפה בינתיים טיזר עבור ה-ASX, כאשר החזית משקפת כעת גישה הרבה יותר מודרנית, קשתות גלגלים בולטות יותר וקו גג אווירודינמי ומתעגל לכוון הזנב, הרבה פחות זוויתי ומחודד מהדור הנוכחי. מיצובישי ASX נחשב לרכב "מנוסה" במונחים של ימינו, שכן הדור השלישיש הופיע בשנת 2010. שלוש מתיחות פנים עזרו לו עד היום לשמר סוג של רלוונטיות, האחרונה הוצגה במסגרת תערוכת ז'נבה ב-2019. באותה תקופה הוא שמר רק על טכנולוגיית ה- Mivec בנפח שני ליטר בהספק 150 כ"ס עם חמישה הילוכים ידניים (לא אצלנו כמובן) או תיבה רציפה מיושנת.

אחרי כל הדיווחים והאמירות של אנשי רנו-ניסאן, התמונה אט אט התבהרה וכעת אנו יודעים בוודאות שלא תהיה מתיחת פנים רביעית. ה-ASX החדש ייבנה על בסיס מכללים חדשים לחלוטין, מאובזר יותר, בטיחותי יותר, עם חותמת של מפעל ויאדוליד של רנו בספרד שם גם מיוצר כאמור רנו קאפצ'ר הנוכחי.

ה-ASX נחת בישראל רק בשנת 2017 על רצפת אאוטלנדר, מקוצר ממנו, ועם אותו מנוע בנזין שצוין לעיל בהספק של 150 כ"ס ותיבת הילוכים רציפה. בכלמוביל ציידו את הרכב במערכות הגנה אקטיביות והצמידו לו תג מחיר תחרותי דאז שהתחיל ב-137 אלף שקל לרמת הגימור הבסיסית ועד 143 אלף שקלים לדגמים היקרים יותר כדי שינסה לנגוס בתחרות של כלי הרכב המשפחתיים המסורתיים. ב-2019 עודכן במתיחת פנים שעיקרה החלפת הפגושים ויחידות התאורה, קצת שינויים בתא הנוסעים (מושבים), בידוד רעשים והתווספה גרסת פרמיום ב-148 אלף שקל.

מבחן הזמן: איך מיצובישי ASX המחודש?