$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

החל שיווק פרארי 296 GTB בישראל

החל ב-2.9 מיליון שקל, מכונית הקצה החדשה של סמלת כבר פה

ניר בן טובים   11.05.22 - 09:11

תגיות: פרארי

Getting your Trinity Audio player ready...
(צילום: איתן מתאו)
(צילום: איתן מתאו)

יבואנית רכבי פרארי לישראל קבוצת סמלת השיקה בארץ את ה-296GTB, מכונית הקצה של האיטלקים שלראשונה בתולדות המותג מגייסת מנוע V6 היברידי בטכנולוגיית פלאג-אין בשילוב הנעה אחורית, לא פחות. דגם זה, שעוצב בהשראת דגמי העבר של היצרן, כולל מחוות לפרארי דינו ופרארי טסטרוסה, וממשיך לגבש את משפחת פרארי החדשה והמחושמלת, ימכר בארץ תמורת 2.9 מיליון שקלים למחיר בסיס, כולל תוספות בהן צבע 'אימולה' אדום, חישוקים בלעדיים ובמת סאונד חדשה של חברת JBL. 

ה-296GTB משלבת מנוע שש בוכנות מרכזי-אחורי בזווית של 120 מעלות ומערכת חשמלית חזקה, מחוברים אל תיבת 8-מהירויות תחרותית ובקרת נהיגה עם ששה מצבים. המספר 29 בשם פרארי 296 GTB מתייחס לנפח הצילינדר, שכן מאחורי המושבים הושתל 2.9 ליטר, בעל שני מגדשי טורבו הממוקמים בין הצילינדרים, מה שנקרא במרנלו 'Hot-V'. הספרה שש, מתייחסת כאמור למספר הצילינדרים: ה-V6 בגפו מחלץ 663 כ"ס, אך הקומבינציה עם המנוע החשמלי בהספק של 167 כ"ס, מעלה את הספק המערכת ל-830 כ"ס ו-75 קג"מ.

נתונים אלה, הגבוהים ביותר עד כה במנוע מסוג זה בפרארי, מקנים ל-296 GTB האצה למהירות של 100 קמ"ש תוך 2.9 שניות אבל אולי עוד יותר מרשימים, הם 7.3 השניות שלוקח לפרארי החדשה להגיע ל-200 קמ"ש ולבלום מ-200 קמ"ש לאפס ב-7 שניות בלבד. לפי האיטלקים, המהירות המרבית, כפי שנבחנה מסוגלת להעפיל מעל 330 קמ"ש וזמן ההקפה של המכונית במסלול הניסוי בפיוראנו הוא 81 שניות, מהירה ב-1.5 שניות מ-F8 טריבוטו. מנוע זה, ראוי לציין פותח על ידי פרארי עצמה ואינו חולק מכללים עם מנוע ה-V6 החדש של מזראטי שהוצמד ל-MC20, שאף היא נמכרת בישראל. 

למערכת הפלאג אין הייבריד של ה- 296 GTB מותקנת סוללה של 7.45 קילו-וואט, קומפקטית אך גדולה מספיק לטווח חשמלי של 25 קילומטרים, עם רגל מאוד עדינה על הדוושה הימנית ככל הנראה. במצב חשמלי, המהירות המרבית מוגבלת ל-135 קמ"ש. חלל הפנים משלב, כרגיל עיצוב מינימליסטי-יוקרתי, מותאם לרוח הביצועים של פרארי עם שימוש בתרכובות קלות כמו סיבי פחמן וסגנון מאוד דומה לתכנון הקבינה של ה-SF90.

שוחרי נהיגת מסלול יוכלו לבחור גם בגרסת 'אסטו פיוראנו', עם כיול מובחן לנהיגה ספורטיבית והפחתת משקל ממוקדת. מדובר בחבילה חסרת פשרות מבחינת ביצועים מקסימליים, הודות לכיסוח קילוגרמים וקיט אירודינמי ייחודי שנתפר במיוחד עבורה. אלה כוללים בולמי זעזועים מתכווננים, תוספות של סיבי פחמן על הפגוש הקדמי שיכולים לספק 10 ק"ג נוספים של כוח הצמדה, שמשה אחורית מסוג Lexan ועוד. בנוסף,  ניתן להזמין מלתחה בהשראת מכונית הלה מאן של פרארי, ה-LM250. הדגם כולל גם צמיגי Michelin Sport Cup2R בעלי יכולת עמידה בעומסים קיצוניים.

בסמלת אומרים שהביקוש לרכבי פרארי בישראל נמצא בעליה. שי פלדמן, מנכ"ל החברה: "שנת 2021 הייתה שנת שיא בפעילות פרארי בישראל עם למעלה מ-34 הזמנות חדשות ושיא מקומי של 16 רישויים חדשים ואנו רואים את הביקוש גובר. קהילת לקוחות פרארי ישראל גדלה משנה לשנה ואיתה צומח הביקוש לדגמים החדישים והמתקדמים ביותר שיש למותג היוקרה האיטלקי להציע". עוד אומר פלדמן כי עד כה, שבעה ישראלים הזמינו את ה-GTB החדשה.