$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

ב.מ.וו סדרה 3 מתחדשת

מקצה עדכונים במכונית הספורט-סדאן הבווארית, עם רענון חיצוני, פנימי ודינמי

ניר בן טובים   18.05.22 - 08:00

תגיות: BMW

Getting your Trinity Audio player ready...

ב.מ.וו מציגה רענון ממוקד של סדרה 3, אחד מדגמי המפתח של המותג כשמאחוריה 45 שנים דומיננטיות בסגמנט ומעל 16 מיליון יחידות שיוצרו. הדור הנוכחי המכונה פנימית G20 וכבר התגלגל אל מעבר למיליון יחידות, יצא לראשונה בשנת 2019 ומתעדכן כעת במסגרת מקצה שדרוגים שאינו משנות מהותית את תוכנו, אולם יורד לרזולוציות שמוקדשות לרענון טכנולוגי, בטיחותי, וכן בצד הנראות. ההשקה תהיה ביולי, לישראל היא תגיע בתחילת השנה הבאה, כך מסרה היבואנית דלק מוטורס.

העיצוב עבר מגע קל בלבד. החזית מאופיינת בפנסים, גריל ופגושים שעוצבו מחדש, אך הכליה הכפולה שמרה על הפרופורציות והמיקום של הדגם היוצא, מבלי להימתח כלפי מטה. פנסי ה-LED המלאים דקים יותר וכוללים תאורת יום בעיצוב חדש, בעוד שנורות לד אדפטיבית עם אלמנטים כחולים הם אופציונליים. הפגוש האחורי עבר עדכון גם הוא, תוך שילוב מפלטים בעלי קוטר מוגדל. חישוקי סגסוגת 17 אינץ' זמינים כבר בדגם הבסיס, כאשר בנוסף, מוצגים הצבעים החיצוניים החדשים: M Brooklin Grey, Individual Frozen Pure Grey ו-Individual Frozen Tanzanite Blue. בהתאמה אישית אפשר ליצור תמהיל שמורכב מ-150 קומבינציות מובחנות.

חלל הפנים מייצג מיני-התפתחות מהגרסה הנוכחית, ועוקב אחר המגמה של דגמי ב.מ.וו האחרונים. הבקרה הראשית נשלטת כעת על ידי צג מעוקל יחיד המשלב את לוח המחוונים בגודל 12.3 אינץ' ואליו מוצמד מוניטור המידע והבידור בגודל 14.9 אינץ'. האחרון מאמץ את גרסה 8.0 של מערכת הממשוק עם פקודות קוליות מתקדמות, פונקציונליות משופרות וכן עדכון OTA מרחוק. הצגת המסך המעוגל אפשרה למעצבים לתמצת את הקונסולה המרכזית, שבה אנו יכולים להבחיו בהעדר ידית ההילוכים האוטומטית, המוחלפת במחוון. באותו אזור יש גם פקדים חדשים ל-iDrive ולבקרת כיול הנהיגה.

לא פחות מעשרה מנועים מתוכננים בהשקה, ותיבת ההילוכים היחידה הזמינה היא תיבת 8-מהירויות: למנועי בנזין, כולם ארבעה צילינדרים מוגדשי טורבו בנפח שני ליטר, יש לנו את ה-318i עם 156 כ"ס, ה-320i עם 184 כ"ס, ה-330i עם 245 כ"ס ו-41 קג"מ עם סעפת הפליטה החדשה המשולבת בראש הצילינדר, וכן דגם ו-פלאג אין הייבריד 320e עם 204 כ"ס ו-36 קג"מ, עם טווח חשמלי של 54-62 ק"מ. מעליו גרסה מחוזקת, ה-330e עם 292 כ"ס.

בקצה העליון, ה-M340i xDrive הספורטיבי רושם לעצמו הסטוריה קטנה, ומציע את שש בוכנות שלושה ליטר מחובר אל מערכת מיקרו היברידית 48V עם 374 כ"ס ו-56 קג"מ. מנועי הדיזל הפופולריים נותרו, כולם היברידיים מתונים, בגרסאות ארבעה וששה צילינדרים: ה-318d עם 150 כ"ס, ה-320d, גם בגרסת ה-190 כ"ס, ה-330d (גם xDrive) עם 286 כ"ס ו-65 קג"מ, וה-M340d xDrive הספורטיבית עם 340 כ"ס ו-71 קג"מ.

הציוד הסטנדרטי הורחב בכל החבילות. החל מהדגם הבסיסי התווספה בקרת שמירת מרחק לחנייה מלפנים ומאחור, אזהרת התנגשות חזיתית עם זיהוי הולכי רגל ורוכבי אופניים,, אזהרת סטייה מנתיב ו- Live Cockpit Plus עם מערכת ניווט מובנית (מיותר כמובן לאור ממשקי אפל ואנדרויד). חבילת החדשנות האופציונלית, מאפשרת לקבל גם פנסי לד אדפטיביים, חבילת Adas Driving Assistant עם התרעת שינוי נתיב, התרעת התנגשות מאחור והתרעת תנועה צולבת בזנב. מה עוד? עזרי החניה עם מצלמה אחורית ותצוגה עלית גם עם נכללים. בין האפשרויות החדשות שתמצאו מבחוץ ובפנים, בולט גג סיבי הפחמן עבור ה-M340i וה-M340d. שדרוגים בצד הבטיחות כוללים גם חבילת Driving Assistant Professional, הכוללת בקרת שיוט אקטיבית עם פונקציית עצור וסע, סיוע אוטומטי להגבלת מהירות, עוזר בקרת נתיב, עוזר שמירה על נתיב, סיוע בהתחמקות ממכשול, אזהרת צמתים, סיוע בעצירת חירום ומסייע למרכוז נתיב.

כמיטב המסורת, ב.מ.וו מציעה ללקוחות את האפשרות לאפיין את הדגמים במוטיב ספורטיבי; ניתן להזמין את תמת ה-M Sport הכוללת פגושים ספציפיים, עיטורי כרום, מתלים ספורטיביים, הגה כוח בעל היזון משתנה, גלגלי 18 אינץ' במידות צמיגים שונות וגימורים פנימיים בלעדיים. לראשונה בסדרה 3, חבילת M Sport Pro, המוצעת הן עבור דגמי M Sport והן עבור דגמי M340i ו-M340 מגיעה עם ה-M Shadowline High Gloss - הגימורים השחורים עבור הכליות והצנרת. פנסים כהים, מערכת בלימה M Sport עם קליפרים אדומים, חגורות בטיחות בצבעי M וספוילר אחורי שחור ספציפי לגרסאות הבכירות.

למרות הפופולריות של רכבי ה-SUV, סדרה 3 היא המכונית החשובה ביותר של ב.מ.וו, ומהווה 12% מכלל המכירות של המותג בעולם כאשר מרכב הסטיישן שלה עדיין נחשב למבוקש מאוד באירופה. מחירי דגם הכניסה לשנת 2023 בגרמניה נעים בין 39 ל-42 אלף יורו, ועד 53 אלף יורו לגרסת ה-330 דיזל, שמאיצה מעמידה ל-100 קמ"ש ב-5.5 שניות.