$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

מכונת ביצועים: ב.מ.וו M4 CSL

הבווארים מציינים 50 שנה להקמת חטיבת M עם גרסה חורכת אספלט של מכונית הקופה היוקרתית

ניר בן טובים   22.05.22 - 14:21

תגיות: ב מ וו

Getting your Trinity Audio player ready...

שנת 2022 מסמלת 50 שנה להווסדות חטיבת M של ב.מ.וו, ואותה חוגגים הבווארים עם השקת מכונית במהדורה מיוחדת שתהפוך בעתיד לפריט אספנים נחשק. מהנדסי M מציגים השבוע באיטליה את BMW M4 CSL, מכונית קופה דו-מושבית שיודעת לתרגם כהלכה את הניסיון והטכנולוגיות שפותחו על המסלול התחרותי ישירות לרכב עבור הכביש הציבורי והמסלולים הפתוחים בימי הפנאי שלכם. זו מכונית ספורט, טהורה, שמסתירה בחרטום מנוע 6 צילינדרים בשורה בנפח 3 ליטר עם עד 550 כוחות סוס, המסוגל להגיע למהירות של 307 קמ"ש. מחיר המכונית, שהופקה ב-1,000 עותקים בלבד והוצגה ב-בוילה דאסטה באגם קומו, טרם נחשף.

קצת רקע. "Csl", ראשי תיבות ל- "Competition, Sport, Lightweight", המשמש מאז 1973 לסדרה של דגמים בעלי ביצועים אולטרא גבוהים, כולל גם הפעם את הנוסחה הקלאסית. הרכב מיוצר במפעל הגרמני Dingolfing, ומבוסס על מרכב סיבי פחמן, שהמרקם שלו נראה בחלקים שונים נטול צביעה. כדי לטפל במשקל, ב.מ.וו עשתה שימוש נרחב בחומרים קלים והמשיכה להסרה של רכיבים לא חיוניים: שני המושבים האחוריים למשל, הזמינים ב-M4 ה"מסורתית" הניבו חיסכון של 21 קילוגרמים, בעוד השימוש במעטפת סיבי פחמן לשני המושבים בשורה הראשונה הביא לחיסכון של 24 ק"ג. יתר על כן, אלמנטים חיוניים נוספים הם חישוקי סגסוגת אלומיניום (19 אינץ' מלפנים, עם צמיגים 275/35, צמיגי 20 אינץ' מאחור ו-285/30), שימוש בבלמי פחמן-קרמיים ועוד אלמנטים בשלדה החסירו 21 ק"ג נוספים. רשימה זו, גילחה סה"כ 100 קילוגרמים, שאולי נשמעים מעט אבל תחת לחצים שווים הרבה מאוד.

ה-M4 CSL נעלה זמן רשמי של 7 דקות ו-20 שניות על הנרודשלייפה (המקטע הצפוני המפורסם של הנורבורגינג), שזה זמן ההקפה הטוב ביותר עבור מכונית בייצור סדרתי שלהם. את המספרים האלה היא השיגה לא רק בשל השינויים שביצעו אנשי M לנהיגת מסלול, אלא גם בזכות כך שה-BMW M4 CSL מצוידת מנוע בנזין משודרג: 2,993 סמ"ק טווין טורבו M ששה צילינדרים נוהמים, המסוגל לספק 550 כוחות סוס ב-6250 סל"ד ומפיק 66 קג"מ ברצועת כוח שבין 2,750 ל-5,950 סל"ד.

למכונית משקל  של 1,625 ק"ג (ויחס משקל/הספק של 2.95 ק"ג/כ"ס), ובסיועה של תיבת 8-מהירויות אוטומטית, ההאצה מ-0 ל-100 קמ"ש אורכה 3.7 שניות, והיא מעפילה אל 200 קמ"ש ב-10.7 שניות, ואם לא תרפו באוטובהאן, היא תעצר רק במהירות מרבית של 307 קמ"ש. בחברה מציינים כי ערכים אלה הושגו על ידי התערבות באלקטרוניקה והעלאת לחץ הטורבו (מ-1.7 ל-2.1 בר), או במילים אחרות - הגדלת הספק של ה-M4 Competition ב-40 כוחות סוס. שיפורים אלה מתאפשרים הודות למנוע המשרת ה-BMW M4 GT3 של חטיבת המירוצים שהופיעה לראשונה בעונה הקודמת של האליפות.

קל מאוד לזהות את ה-M4 CSL ולבודד אותה מהמשפחה הקובנציונלית. בהתחשב במאפיינים הטכניים ובצבע הבלעדי, אפור הקרח המתכתי מסוג 'ברוקלין', שמתכתב עם השחור של סיבי הפחמן במכסה מנוע, הספליטרים מלפנים, חצאיות צד, דפיוזר אחורי, כונסי אוויר, מכסי מראות חיצוניות - קשה לפספס אותה. לבחירת הלקוח, למרכב, ניתן להשיג גם צבע 'לבן אלפיני פסטל' ושחור 'ספיר מטאלי', בהשראת עולם המירוצים, ובמיוחד מסבב מירוצי הסיבולת. גם התאורה הקדמית שבבחירה בפנסי BMW Laserlight (אופציונלי) מאפשרת ליצור אלומת אור לבנה או צהובה.

בכל הקשור לניהוג, ה-M4 CSL משפרת את האיכויות הדינמיות בצורה מאוד משכנעת, תוך כיול של ערכי הקשיחות וכל המאפיינים שמתורגמים לאחיזת כביש, טיפול בשינויי כיוון וכדומה. כך למשל, המתלים האדפטיביים מאפשרים הנמכה של 8 מילימטרים בהשוואה ל-BMW M4 Competition Coupé. יתרה מזאת, מערכת בקרת המשיכה M כוללת אפשרויות חדשות להתערבות והתאמה אישית של הנהג, עם הגדרות מותאמות לתנאי אספלט יבש, או לתנאים יבשים ורטובים: בסך הכל, ישנן 10 רמות שונות של כיול.

בתוך תא הנוסעים, ב.מ.וו M4 CSL משלבת אלמנטים ספורטיביים מכל הבא ליד, לא רק במונחים של אסתטיקה, וציוד טכנולוגי חדשני. בנוסף למושבי הקרבון, כצפוי, עם רתמת 6 נקודות, יש שפע של חומרים איכותיים כמו אלקנטרה ועור. ההגה הספורטיבי לובש פרטי קרבון וציפוי אלקנטרה., ויש אפילו חלל מיוחד מאחורי המושבים שמוקדש לאכלס שתי קסדות.  להתקני הבטיחות, ולשימוש על המסלול, ל-BMW M4 Csl לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 12.3 אינץ' כסטנדרט עם תפריטים ייחודיים לגרסה זו, ובמרכז הקונסולה צג מרכזי בגודל 10.25 אינץ', עם אופציה לתצוגה עלית. בינתיים אגב, חדי עין ישימו לב שהיא טרם החליפה את הקבינה לזו שהוצגה לאחרונה בסדרה 3 המחודשת, שכן גרסה זו מבוססת עדיין על הדגם שלפני הרענון.