$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

החל שיווק סקודה פאביה בישראל

הדור הרביעי משודרג משמעותית ביחס לקודמו, עם תא נוסעים מתוחכם יותר, שני מנועי בנזין וכן גרסה יוקרתית - מונטה קרלו

ניר בן טובים   14.06.22 - 13:56

תגיות: סקודה

Getting your Trinity Audio player ready...

בערך שנה אחרי חשיפתה הרשמית בצ'כיה, מגיעה לישראל השבוע סקודה פאביה דור 4, כך הפיצה היום (ג') לכלי התקשורת היבואנית צ'מפיון מוטורס. הפאביה החדשה גדולה מקודמתה, משוכללת ממנה ולראשונה בארץ גם תשווק כאן בחבילת 'מונטה קרלו', לה מאפיינים יוקרתיים יותר מהגרסאות הרגילות.

הפאביה החדשה מוברגת על רצפת MQB A0 אותה היא חולקת עם פולקסווגן פולו, סקודה קאמיק וכמה דגמים נוספים במותגי הליבה של הקונצרן בהם סיאט. השינוי הראשון שמורגש בה, מלבד עיצוב מלוטש משהו, הוא הגידול במידות ומרחב הפנים; הדור הרביעי אורכו 4.1 מ' (+11 ס"מ), רוחבו 1.78 מ' (+5 ס"מ, בקירוב), גובהו 1.48 מ' ובסיס הגלגלים צמח בכמעט עשרה סנטימטרים אל 2.56 מ' (נדיב מזה שהושק על גבי סקודה אוקטביה המקורית ב-1996, לשם השוואה). נפח תא המטען גדל אף הוא, וזה מציע כעת 50 ליטרים נוספים, או בסך הכול 380 ל', או כמעט 1,200 ל' בקיפול השורה השנייה.

מלבד שיפורים שישפיעו לטובה על התנהגות המכונית, וחווית נוחות הנסיעה, לפאביה יש גם מנועים חדשים בקנה, או לפחות עבורה מדובר בחידוש; מלבד מנוע ה-1.0 ל' טורבו שלוש בוכנות המוכר מהדגם הקודם, לו הספק של 110 כ"ס ו-20 קג"מ, הפאביה מצוידת כעת גם בגרסה מחוזקת ארבעה צילינדרים עם מנוע 1.5 ל' טורבו בהספק מרבי של 150 כ"ס. המומנט המרבי עומד על 25 קג"מ הזמינים מ-1500 סל"ד, ובסיועה של תיבת DSG-7 מאיצה מעמידה ל-100 קמ"ש ב-8 שניות, כלומר מהירה בכמעט 2 שניות מהגרסה הבסיסית. למנוע זה גם טכנולוגיית ניתוק בוכנות לחסכון בדלק. הממוצע הוא בסביבות 16 ק"מ לליטר.

את הפאביה ניתן יהיה לרכוש בשלוש חבילות: סטייל, אמיבשן וכאמור חבילת מונטה קרלו שעורכת הופעת בכורה בישראל. בציוד התקני שלה (אמבישן, רמת הכניסה) תמצאו שלל מערכות בטיחות, תשע כריות אוויר, מערכת מדיה ראשית 8 אינץ', 4 שקעי USB, אנדרויד אוטו, אפל קאר פליי, חישוקי 16 אינץ', חלונות אחוריים כהים ועוד. גרסת סטייל מוסיפה כניסה והנעה ללא מפתח, לוח מחוונים דיגיטלי מלא 10.25 אינץ', מצלמה אחורית, חייישני חניה היקפיים, פנסי LED קדמיים ומערכת סיוע לחמיקה ממכשול מאחור ובחזית.

גרסת מונטה קרלו מגיעה עם תמה מובחנת, בעלת סממנים דינמיים יותר ומפוארים; מושבי ספורט הם סטנדרטיים למשל, גג פנורמי, הגה ספורט קטום, גריל קדמי בצבע שחור, לוגואים מונטה קרלו בפנים ובחוץ, מראות צד בצבע שחור, תפעול מנופים בגלגל ההגה להעברת הילוכים, דיפוני דמוי קרבון, חישוקי 18 אינץ', גג בצבע שחור ועוד עיטורים קוסמטיים כאלה ואחרים. 

המחירים בישראל:

סקודה פאביה 1.0 ל' אמבישן ב- 115 אלף שקל

סקודה פאביה 1.0 ל' סטייל ב-123 אלף שקל

סקודה פאביה 1.5 ל' סטייל ב-129 אלף שקל

סקודה פאביה 1.5 ל' מונטה קרלו ב-135 אלף שקל.

אגרת רישוי - 1,564 שקלים.