$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

הצצה ראשונה: פיג'ו 408 פאסטבק

גרסה דמוית קופה, מוגבהת גחון עם מנוע בנזין וגרסת פלאג-אין הייבריד. הכירו את המשפחתית החדשה והמסוגננת של פיג'ו, ה-408

ניר בן טובים   22.06.22 - 08:54

תגיות: פיג'ו

Getting your Trinity Audio player ready...

פיג'ו מגדירים את ה-408 החדשה כמכונית שמבטאת כהלכה את כושר היצרתיות של המותג; "זו מכונית לאנשים שאוהבים לנהוג", אומרת המנכ"לית לינדה ג'קסון, "עם שילוב דינמי בין טכנולוגיות לבין היכולת לשבור את הקו המסורתי" היא מוסיפה.  ה-408 שורטטה במרכב פאסטבק קלאסי, שמתברגת איפשהו בין ה-308 ל-508, וכמו דגמים אחרים שמשתמשים באותה "תבנית" אטרקטיבית, מקווים פיג'ו לאסוף מהשוליים לקוחות שמתחבטים בין מכונית משפחתית רגילה לבין קרוסאובר סטנדרטי. ה-408 מצוידת שלושה מנועים, חלקם מחושמלים והיא מתחרה בסגמנט C. הייצור מופקד במפעל מולהאוס הצרפתי וכן במפעל הסיני בצ'נגדו. הופעת הבכורה באירופה צפויה בתחילת 2023, ולישראל תגיע בשנה הבאה גם כן.

ה-408 פותחה על פלטפורמת ה-Emp2, ולמרות שבתמונות היא נראית קומפקטית למדיי, הקווים שלה מצליחים להסתיר פרופורציות גדולות ואפילו מרווח גחון לא רע של 20 ס"מ בקירוב; אורכה 4.69 מטר, ועם בסיס גלגלים של 2.79 מ' היא מציעה מרחב נדיב עבור המושבים בשורה השנייה. הסיומת של החלון האחורי איננה מגבילה את תא המטען, לו נפח משתנה מ-536 ל-1,611 ליטר עם קיפול הספסל לרצפה. עם גובה של 1.48 מטר היא למעשה גבוהה ב-4 ס"מ מה-308 אבל איננה גבוהה כמו קרוסאובר טיפוסי.

מערכת המידע מנוהלת באמצעות תצוגת ה-10 אינץ' בקונסולה ובלוח המחוונים 10 אינץ' גם כן, כאשר תיבת ההילוכים האוטומטית, מופעלת אלקטרונית, נשלטת על ידי מתג במקום ידית ומפנה שטח אחסון בתעלה המרכזית. בנק הנתונים של המחשב מאפשר לשמור עד 8 פרופילים מובחנים, הכוללים התאמת מושב, בקרת אקלים ותצוגות נתונים שניתנים להגדרות שונות ושמירה. הקישוריות לסמארטפונים היא אלחוטית ב-408 וברשימת תוספות אופציונליות תמצאו את מערכת סינון האוויר Clean Cabin ובמת סאונד 690 וואט 12 רמקולים מבית Focal. כמו כן, תהיינה אפשרות לעיסוי במושבים, הפעלה קולית מורחבת ושלל בקרות הגנה אקטיביות, בכלל זה שימוש בשש מצלמות, תשעה רדארים ואפילו מערכת ראיית לילה (תלוי בגרסה).

פיג'ו 408 מלקטת כמה ממערכות ההנעה הנפוצות ביותר שקיימות כבר בכל היצע PSA. גרסת הכניסה למשפחה תתחיל עם מנוע 130 כ"ס 1.2 PureTech שלושה צילינדרים בנזין בצימוד אל תיבת 8-מהירויות אוטומטית (התיבה המשודכת לכל המנועים של ה-408). מי שמעדיף לקפוץ על כרכרת החשמול, יכול לבחור בשתי הגרסאות ההיברידיות הבסיסיות. כמו ב-3008, היא מורכבת ממנוע 1.6 ארבעה צילינדרים, בשילוב מנוע חשמלי וסוללה. המנוע החשמלי מחלץ 110 כ"ס, וביחד מתקבלים 180 כ"ס.

הגרסה ההיברידית החזקה ביותר מפיקה כאמור 225 כ"ס עם הנעה קדמית בלבד. המנוע החשמלי, שואב את כוחו מסוללה בקיבולת של 12.4 קוט"ש. טווח הנסיעה החשמלי עדיין לא הוכרז בצורה רשמית, אך ככל הנראה הוא יעמוד על כ-60 קילומטרים. מטען מובנה חד-פאזי של 3.7 קילוואט הוא סטנדרטי, מטען חד-פאזי של 7.4 קילוואט הוא אופציונלי. עם זה האחרון מקצרים את זמן הטעינה מכ-3 שעות ו-50 דקות לשעה ו-55 דקות. הגרסה החשמלית המלאה של ה-408 תצא לדרך רק בשנת 2024.

 בצרפת מעריכים טווח מחירים שנע בין 30-35 אלף יורו.