$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

בלי הסוואה: הונדה סיוויק Type R נחשפת

בהונדה מציינים 25 שנה לדור הראשון של מכונית הביצועים היפנית וחושפים את התמונות הרשמיות של הדור החדש

ניר בן טובים   21.07.22 - 08:43

תגיות: הונדה

Getting your Trinity Audio player ready...

"אפילו בשנה זו, שמוגדרת השנה של רכבי הכביש שטח החדשים של הונדה, זה נהדר להיות חלק ממותג שנותר ממוקד בביצועים המרגשים ובשמחת הנהיגה שמספקת ה-Civic Type R החדשה לגמרי", כך אמר מייק קיסטמייקר, עוזר לסגן נשיא מכירות בהונדה ארה"ב. "Type R משמעותה לא רק מהירות כוח והתנהגות. זה האופן שבו היא גורמת לך להרגיש בכל פעם שאתה מאחורי גלגל ההגה שלה".

על רקע אמירות אלה נחשפה הבוקר (חמישי) ביפן הפרשנות החמישית של הונדה סיוויק טייפ R, כמעט 25 שנים מאז הדור הראשון שלה ב-1997 ובמקביל לחגיגות 50 השנים להונדה סיוויק עצמה, שהוצגה כאמור בדור ה-11 שלה בשנה הקודמת. חשיפה של מכונית ביצועים אינה דבר של מה בכך בעידן החשמל, ולמרות שהונדה עדיין מגששת אחרי הצלחה מסחרית משמעותית בתחום זה, היא לא שוכחת את היסודות שהפכו את הסיוויק לאחת המשפחתיות המהנות ביותר מסוגה, וממשיכה לטפח גם את חבילת הביצועים שלה, ה-טייפ R.

כנהוג בהונדה, הסיוויק טייפ R מובחנת ממנה לא רק ברכיבים החיצוניים שלה - חישוקים, כנפיים, מדבקות, גריל אגרסיבי וחצאיות, אלא בעיקר בכוח שמסתתר מתחת למכסה המנוע, המכללים התחרותיים שהיא נושאת על סיפונה (שחלקם תרומת חטיבת הפורמולה 1) ובעידן המודרני - גם סייענים/שמרטפים שיבטיחו שלא תאבדו שליטה כל כך מהר, גם תחת עומסים קיצוניים (ובכל מקרה מדובר במכונית הנעה קדמית כך שהיא קצת פחות מופרעת ממילא).

הונדה אומרים שהסיוויק טייפ R החדשה היא המהירה, הממכרת ביותר והמערבת ביותר של המשפחה הזו בכל תולדותיה, וכן ה"מהתגמלת" מכל הדורות שהופיעו לפניה. אלה בהחלט הצהרות בעלות משקל אולם לאור המחמאות שצברה אפילו גרסת הסיוויק Si הספורטיבית (שנמכרת רק בארה"ב), ייתכן שהם לא מפריזים בתאורים אודותיה. מכל מקום, מקצה השדרוגים כולל את הטיפול המסורתי במנוע, בבלמים, הבולמים ומערכות ההיגוי תוך התמקדות בקירור ותיעול האוויר כדי לייעל את זמינות הכוח והיכולת הדינמית שלה. במילים אחרות, הונדה לא התפשרו על כלום.  

טכנית, הונדה שומרת את רוב הפרטים המעניינים לחשיפה המלאה שלה בהמשך השנה, קרוב יותר לסוף הרבעון הרביעי אבל מדיווחים שהופיעו ביפן במחצית האחרונה אנחנו כבר יודעים לספר שמנוע ה-2.0 ל' טורבו חוצה בנקל את קו ה-310 כ"ס והוא מוצמד אל תיבת שש מהירויות ידנית קלאסית עם פונקציית גז-ביניים אוטומטית שתעזור לנהג לשמור על מומנטום. על ביצועים אף אחד לא מדבר כרגע, פרט לאזכורים אודות הישגיה המרשימים במסלול סוזוקה לפני כמה חודשים, שם סיימה הקפה של 3.6 קילומטרים ב- ב-23.1 ש', מהירה מקודמתה בכמעט שניה שלמה.

את האווירה הספורטיבית משלים תא נוסעים בתמה המושקעת והמאוד עוטפת של הטייפ R עם מושבי ספורט אדומים, ידית הילוכים כסופה וקצרה, דוושות מוכספות, גלגל הגה ספורטיבי עם לוגו אדום במרכזו ומערכת מדיה 10 אינץ' במרכז, עם פונקציות מיוחדות ובלעדיות לבקרת הנהיגה הסלקטיבית של המכונית. לוח המחוונים הדיגיטלי מקרין גם הוא מידע לנהג שמגיע ממדידות שונות שאפשר לכייל בכביש או במסלול.  

המחיר לסיוויק טייפ R החדשה צפוי להתייקר במעט ביחס לקודמו. בארה"ב מעריכים אותו בסביבות 40 אלף דולר. בישראל נראה אותה ככל הידוע בשנה הבאה.