ב-2010 לקסוס החליטו לבחון את הרפטואר שלהם, ואת הניסיון הטכנולוגי במערכות הינע היברידיות באחד הסגמנטים המשמעותיים ביותר באירופה, סגמנט ה-C פרמיום מול דגמים כמו אאודי A3 ו-ב.מ.וו סדרה 1. לצורך כך הם גייסו רצפה של טויוטה אוריס, מערכת חשמלית של פריוס ועיצבו מכונית האצ'בק, נמוכת קומה אך מוקפדת ונינוחה, איכותית וחסכונית בשם CT2000 הייבריד. היא זכתה להצלחה בחלקים מסוימים בעולם אבל לא ממש המריאה בארה"ב שנפרדה ממנה בשנת 2017. באוקטובר הקרוב ייפסק ייצורה לחלוטין עקב נסיגה הדרגתית במכירות וכן בשל התבגרותה.
על אף שבלקסוס ירדו לשוליים כדי לעשות חושבים, הם עתידים לחזור לסגמנט בשנת 2025 עם פרשנות חדשה לגמרי של ה-CT, ובכך לתת לקהל צעיר יותר כרטיס כניסה לעולמות של לקסוס על גבי קרוסאובר קומפקטי, שיתברג קצת מתחת ל-UX. דגם זה נכלל בהתכנות של לקסוס וטויוטה עליה הכריזו בתחילת השנה, במסגרתה ישיקו מעל 30 דגמים - מחושמלים וחצי מחושמלים בעשור הקרוב.
בפרופורציות שלה עשויה להיות די דומה במידות ל-CT, כלומר בסיס גלגלים של 2.62 מ' לערך, רוחב של 1.8 מ' וכמובן תקרה הרבה יותר גבוהה שתאפשר הושבה נוחה יותר על בסיס מרכב חמש דלתות והנעה קדמית או כפולה (אם יהיה לה דגם מחוזק בקצה העליון עם שני מנועים חשמליים). במילים אחרות, דגם זה יוגדר קרוסאובר, ולכן בחטיבת היוקרה היפנית משוכנעים שיהיה לו ביקושים גבוהים.
לגבי תעודת הזהות של המכונית, עוד נותר לראות אם לקסוס תמשיך להביע אמון בכותר "CT" או שמא תשאיר אותו מאחור יחד עם המכונית המקורית. כך או אחרת, היא תוצג ככל הנראה בסוף שנת 2024 עם תחילת מכירות ב-2025. עד אז, טויוטה יחשפו מספר מערכות חשמליות 100%, קומפקטיות ופחות יקרות לייצור ותחזוקה שיאפשרו למותג הפרמיום היפני לשווק אותה במחירים אטרקטיביים. נזכיר כי ה-CT נמכרה בישראל במחירים שהחלו ב-160 אלף שקל, וכיום דגם הבסיס של החברה, ה-UX מתחיל ב-215 אלף שקלים. אנחנו מהמרים שהדור הבא של ה-CT ימלא את הוואקום הקטן שבין הקצוות.