חטיבת M של ב.מ.וו ציינה לאחרונה חמישים שנה להיווסדה עם ה-M3 Touring הראשונה בתולדותיה, כן כן מכונית סטיישן M3, וגם הציגה בנוסף אליה את ה-M4 CSL. עוד בחגיגות נורו החוצה מהאורווה מהדורות מיוחדות בתמת ה-50 שנות הקמה, אך בה בעת גם דיברו על מי שבסופו של דבר תהיינה דור ההמשך וכמובן שאלה מכוניות ביצועים חשמליות. כעת, הם מגלים לנו מה מתרחש בחודשים האחרונים על מסלולי הניסוי.
העתיד של M, עד כמה שמדווח בשלב זה, יהיה מורכב מכמה דגמי M חשמליים לחלוטין. לב.מ.וו יש כבר דגם M Performance בעל מערכת חשמלית מלאה בדמות ה-i4 M50, אבל זו רק הסנונית הראשונה. החטיבה המיומנת של הגרמנים התלבשה על גרסה של i4 M50 והפכה אותה למעבדת נהיגה כדי לבחון לא רק מערכות הנעה משודרגות בכבדות תחת אחריות חטיבת M, אלא גם חומרה ותוכנה חדשות שאמורות לסגור את הפערים מול דגמי הבערה הקלאסיים, עד כמה שזה אפשרי לאור משקלן של הסוללות והעדר צלילי המנוע (שלבטח יגיעו מווסת מלאכותי).
"ביום זה, אנחנו לא רק מסתכלים אחורה, אלא מעל הכל גם מסתכלים קדימה", אומר פרנסיסקוס ואן מיל, יו"ר מועצת ההנהלה של חטיבת M. "לפני סוף השנה יתחיל ייצור ה-BMW XM, מכונית הביצועים הראשונה שלנו הכוללת הנעה היברידית מוצמדת עם מנוע V8. יחד עם מעריצינו בכל רחבי העולם, אנו מצפים גם לכניסתנו לקטגוריית LMDh של סדרת מרוצי הסיבולת IMSA בצפון אמריקה, בה נתחרה גם עם מנוע טורבו היברידי שמונה צילינדרים בדייטונה ובעוד אירועים ב-2023, כמו גם בסדרת המירוצים של WEC בלה מאן שנה לאחר מכן".
ל-i4 M50 שבתמונה מדבקות הסוואה, קשתות גלגלים רחבות יותר וסרנים קדמיים ואחוריים מוגדלים. הגריל של דגם המבחן המוסווה מזכיר את זה של ה-M4 וזה לא הדבר היחיד שמכונית המבחן שואלת מאחיותיה. לדוגמא, ל-i4 M50 המעודכנת יש גם חיזוקים מבניים דומים מאוד ל-M3 ול-M4 וזה אומר שב.מ.וו לא מתפשרת רק בגלל שמדובר ברכב חשמלי. מעבר לכך, ב.מ.וו לא ממש מרחיבים במלל אודותיה, אולם מציינים כי בשנה הבאה תוצג לראשונה מכונית דגל שרירית מחושמלת, ה-i7 M70, גרסת M Performance של מכונית הסדאן החשמלית i7.
בטווח הקרוב בכל אופן ממשיך פיתוחה של ה-M3 החשמלית. בין השורות מסגירים ב.מ.וו שימוש בלא פחות מארבעה מנועים חשמליים, מה שאומר שכל גלגל מונע על ידי המנוע העצמאי שלו, בטכנולוגיה המכונה M xDrive. מערכת זו מסוגלת לשלוט בכל גלגל בנפרד, כלומר ניתן לכייל את כמות הכוח המשתחררת לכל גלגל תוך אלפיות שניה. עד שכל זה יקרה, ב.מ.וו מבטיחים להמשיך ולחדד את ה-M3 החשמלית עד שתהיה בבואה של אחותה הקובנציונלית. נחיה ונראה, בעוד כמה שנים טובות.