$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

יוקרה איטלקית: מזראטי גרקאלה בישראל

סמלת מתחילה בשיווק הקרוסאובר הדינמי של המותג האיטלקי. החל ב-570 אלף שקל

ניר בן טובים   22.08.22 - 10:15

תגיות: מזראטי

Getting your Trinity Audio player ready...

אחרי תקופת קפאון מסוימת, יבואנית רכבי מזראטי לישראל חוזרת לעניינים. קבוצת סמלת הודיעה היום (ב') כי החלה לשווק לראשונה בארץ את ה-SUV הספורטיבי גרקאלה, האח הקטן של הלבנטה ואחד הכלים החשובים ביותר של המותג בשנים הקרובות, שכן על סיפונו יגשימו את החזון החשמלי של היצרן. לעת זו, הוא ישווק בארץ בשלוש רמות אבזור ושני מנועים שונים, במחירים שיחלו ב-570 אלף שקל. 

הגרקאלה, קרוסאובר חמש דלתות המותאם לחמישה נוסעים הוצג רשמית בשנה הקודמת, והוא חולק את הרצפה שלו (פלטפורמת ג'ורג'יו) עם הלבנטה וכן עם ג'יפ גרנד צ'ירוקי החדש ומציג שורה של חידושים טכנולוגיים חסרי תקדים במזראטי. למרות שמדובר ב-SUV קומפקטי הוא מעניק מרחב מחיה גדול ושימושי, מתהדר בבסיס גלגלים של 2.91 מ', רוחב של 1.94 מ' וגובה של 1.67 מ', מה שמציב אותו ישירות מול דגמים בעלי מאפיינים דומים בהם פורשה מקאן או ב.מ.וו X3.

בהרכב המנועים שלו תמצאו בחירה בין מנוע "חסכוני" ומלא רחמים כלפי הסביבה לבין מנוע ביצועים קלאסי ונוהם - כולם משודכים אל הנעה כפולה. בגרסאות מיקרו היברידיות, 'מודנה' ו-GT הוא מצויד במנוע 2.0 ל' טורבו 4-בוכנות המפיק 300 או 330 כ"ס בהתאמה, עם מומנט זהה של 45 קג"מ בחיבור אל תיבת הילוכים אוטומטית 8-מהירויות. זמן ההאצה ל-100 קמ"ש נאמד ב-5.3 ו-5.6 ש' ועד מהירות מרבית של 240 קמ"ש. צדירת הדלק המשולבת נעה באזור ה-10 ק"מ לליטר בנזין.

דגם הביצועים, גרקאלה טרופאו חמוש במנוע ששה צילינדרים טווין טורבו בנפח 3.0 ל'. זה מחלץ הספק של 530 כ"ס ב-6500 סל"ד ו-63 קג"מ הזמינים בין 3000 ל-5000 סל"ד. תיבת ה-8 מהירויות מאיצה בכל הגלגלים ל-100 קמ"ש ב-3.8 שניות בלבד ועד 285 קמ"ש. צריכת הדלק לפי היצרן עומדת על כ-8.5 ק"מ לליטר בממוצע. 

באבזור התקני של הגרקאלה יש לא מעט פיצ'רים כבר בדגם הכניסה. בחבילת ה-GT הוא מצויד בחישוקי 20 אינץ', גג פנורמי, גימורי כרום ובפנים לוח מחוונים דיגיטלי 12 אינץ', מערכת מדיה ראשית 12 אינץ', בקר דיגיטלי 8.8 אינץ' לתפעול פונקציות שונות, מערכת שמע של סונוס עם במת סאונד תלת ממדית (כולל צלילים מלאכותיים לתגבור שאון המנוע), גימורי עץ ושלל מערכות בטיחות חכמות כולל בקרת שיוט אדפטיבית וכדומה.

דגם אחד למעלה בסולם, מודנה מגיע גם עם תצוגה עלית, בקרת אקלים תלת אזורית, מצלמות 360 מעלות, תאורת LED מטריקס, מפתח לביש, מתלים אדפטיביים ועוד. דגם הטרופאו לעומתם כרוך באלמנטים ספורטיביים יותר כמו חישוקי 21 אינץ', בלמים מחוזקים ומערכת היגוי מחודדת, וכן מצויד במתלי אוויר. המערכת הראשית של הגרקאלה, ה-מזראטי Intelligent Assistant מהווה מבחינת היצרן מהפכה בחווית המשתמש, עם כוח מחשוב מחוזק ובקרה שמאפשרת חיבור שני טלפונים חכמים במקביל, בניה של חמישה פרופילים שונים, וכן שימוש בעוזרת קולית לה רשימה ארוכה של פקודות. 

הגרסה החשמלית של הגרקאלה, תחת מיתוג 'פולגורה', תצטרף אליו בהמשך הדרך; ביצרן מדווחים על שימוש במערכת טעינה אולטרא מהירה עם 800 וולט, למעלה מ-500 כוחות סוס, מהירות מרבית שחוצה 200 קמ"ש וסוללה של 105 קווטש המתורגמת לטווח נסיעה מרבי (ריאלי) של כ-480 קילומטרים עד התרוקנות. מדובר בטווח מתון יחסית בשל מיצובו של הגרקאלה פולגורה כקרואסאובר חשמלי ספורטיבי טהור לעומת מתחריו בקטגוריה. המחירים טרם נקבעו.

המחירים יחלו כאמור ב-570 אלף שקלים. דגם מודנה ימכר תמורת 680 אלף שקל ודגם טרופאו ב-950 אלף שקל.