אופל ממשיכה להעמיק את שורותיה בישראל, ואחרי רצף מתמשך של קרוסאוברים חדשים או מרועננים מודיעה השבוע היבואנית דוד לובינסקי על חזרתו של אחד השמות הדומיננטים בהסטוריה של המותג הגרמני לארצנו: אופל אסטרה. הדור החדש, החולק רצפה ומכללים עם פיג'ו 308 ישווק בשלב הראשון ברמת גימור אחת, מצויד מנוע בנזין טורבו עם תיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית.
האסטרה החדשה, דור שישי (קוד דגם C02) הוצגה רשמית ביולי אשתקד, וכמו רבים מדגמי אופל (ויחד עם DS4 החדשה) מיוצרת במפעל המרכזי ברוסלהיים, גרמניה. מתחת לתמת ה-VISOR אליה התוודענו דרך רכבי הראווה של המותג לפני שלוש שנים ולאחר מכן בעיצובו של אופל מוקה החדש, האסטרה נראית הרבה יותר דינמית מקודמותיה ובעלת יציבה ספורטיבית ונוכחות מרשימה ועדכנית. במידותיה, תמצאו שהיא קצת יותר מרווחת מהדור החמישי עם בסיס גלגלים של 2.67 מ', רוחב של 1.86 מ' וגובה של 1.47 מ'. מאחורי השורה השניה, תא מטען בנפח 422 ל'.
VIDEO
היא תשווק בארץ בחבילת גימור בודדה, ה-GS ליין. זו מציעה את את כל מערכות הבטיחות החכמות של היצרן כולל מרכוז נתיב בעת הפעלת בקרת שיוט אקטיבית וכן התרעה על תנועה צולבת מאחור. ברמת המשתמש וחווית הממשקים תמצאו פלטפורמת קישוריות לאפל ואנדרויד, כניסה והנעה ללא מפתח, מושב נהג חשמלי, מצלמות 360 מעלות, חיישני גשם ותאורה, מסך ראשי 10 אינץ' משולב עם לוח מחוונים דיגיטלי מלא, מערכת שמע ששה רמקולים, חלונות אחוריים כהים, גג שחור, ריפוד בד משולב אלקנטרה, תאורה ראשית בטכנולוגית פיקסל עם תאורה אדפטיבית ועוד.
דגמי החשמל של האסטרה, וכן דגם הפלאג-אין הייבריד עתידים לחזק אותה בהמשך השנה (הנתונים משותפים גם הם לרכבי פיג'ו-סיטרואן כך שלא תהיינה הפתעות גדולות). לעת זו, האסטרה בישראל מוצמדת אל מנוע בנזין 1.2 ל' טורבו בהספק מרבי של 130 כ"ס ו-23.4 קג"מ הזמינים מ-1,750 סל"ד. את הכוח לגלגלים בחזית מתרגמת תיבת 8-מהירויות אוטומטית שמאיצה אותה ל-100 קמ"ש ב-10 שניות. צריכת דלק ממוצעת היא באזור ה-15 ק"מ לליטר.
המחיר לאסטרה החדשה בישראל עומד על 159 אלף שקלים.