$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

רכבי הליסינג התגלו כרכבי השכרה לשעבר

הרשות להגנת הצרכן הטילה קנס חריג בגובה 5.6 מיליון שקלים על חברת באדג'ט בשל הטעיה צרכנית; מכרה רכבי השכרה בתואנה ששימשו רק כרכבי ליסינג

ניר בן טובים   03.10.22 - 08:57
Getting your Trinity Audio player ready...
(אילוסטרציה: Getty)
(אילוסטרציה: Getty)

הרשות להגנת הצרכן וסחר הוגן הטילה קנס בגובה 5.6 מיליון שקלים על חברת דומיקאר בע"מ (Budget) לאחר שהתברר כי מכרו כלי רכב שהוצגו ללקוחות כדגמי ליסינג, בעוד שמעשית שימשו כרכבי השכרה. לדברי הרשות, מדובר בעבירה חמורה של הטעייה צרכנית בנסיבות מחמירות. החברה הנתבעת רשאית לערער על התשלום בפני בית משפט השלום תוך 45 ימים ממסירת הדרישה.

על פי כתב החקירה, עולה כי חברת באדג'ט, לה כאמור רשת הפצה ארצית נרחבת העוסקת בהשכרה, ליסינג ומכירה פרסמה עשרות כלי רכב באתר החברה ובאתר 'פוקוס' תוך הצגתם כרכבים שבעבר שימשו אך ורק בתוך מערכת הליסינג של באדג'ט. לאחר שהצרכנים הביעו נכונותם לרכוש את המכוניות, הוחתמו על הסכמי מכר שכללו את כל פרטי המכירה השגרתיים. ואולם, מבדיקה מעמיקה, עלה כי לפי דוחות התנועה היו תקופות שבהן שירתו את ציי ההשכרה. פרט זה, נשמט בהליך המכירה מול הצרכנים וזאת למרות שנשאלו נציגי באדג'ט אודות ההסטוריה של המכוניות שנמסרו.  

יתרה מכך, לא רק שפרטים אלה הוסתרו, אלא גם בחוזה צויין כי הדגמים מקורם ב"ליסינג", וברשיון הרכב נרשם בשדה "רישום מקורי" - "השכרה/החכר". לדברי הרשות, שני תאורים אלה תרמו לכך שהסטטוס האמיתי של המכונית הוסווה מפני הלקוחות ולכן מדובר בהונאה חריפה במיוחד.  בשיטה זו, נמכרו 93 כלי רכב שונים שהיו בחברת ההשכרה והוצגו כרכבי ליסינג, כתריסר מהם לערך דרך אפיקי אתר 'פוקוס', גם שם הוצגו כרכבי ליסינג.

אניטה יצחק, סגנית הממונה על הרשות וראש אגף חקירות ומודיעין, מסרה ל'עולם הרכב': "החברה הטעתה את הצרכנים באשר לשימוש הקודם שנעשה ברכב, זוהי הטעיה חמורה במיוחד כיוון שפרטים אלה יכולים להעיד על מצבו, איכותו ועל פרמטרים נוספים אחרים, אשר משפיעים על ההחלטה האם לרכוש את הרכב".

עוד אומרת יצחק, כי "רכישת כלי רכב היא מסוג העסקאות היקרות יותר והמורכבות יותר שמבצע צרכן. מדובר בפער מידע משמעותי בין העוסק לצרכן ביחס למוצר, הן באשר למצבו של הרכב והן באשר לשימוש הקודם שנעשה בו וחשוב להבין שלצרכן אין דרך לבדוק את המידע בעצמו. הטלת העיצום הכספי הינו צעד נוסף במלחמה הנחושה של הרשות כנגד מי שמטעה את ציבור הצרכנים".