$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

תחנת ביניים: סיטרואן C5 איירקרוס 180 פלאג-אין

החברה הצרפתית מגדילה את היצע דגמי הקרוסאובר הנינוח עם חבילה היברידית מופחתת כוח וזולה במקצת

ניר בן טובים   06.11.22 - 08:06

תגיות: סיטרואן

Getting your Trinity Audio player ready...

ה-C5 Aircross, שעוצב מחדש בתחילת השנה במסגרת מתיחת פנים ממוקדת, וממש לפני כמה חודשים החל שיווקו בישראל, זוכה בימים אלה למנוע היברידי פלאג-אין חדש. בנוסף לגרסת ה-PHEV 225 הנוכחית, רכב הכביש השטח של קבוצת PSA זמין כעת בגרסת 180 כ"ס המבוססת על מנוע בנזין, מנוע חשמלי אחד וסוללה (קונפיגורציה של הנעה קדמית גם כן). מערכת הנעה זו הייתה שמורה עד לא מכבר למכוניות משפחתיות קומפקטיות, בנות אותה המשפחה, אופל אסטרה ופיג'ו 308. 

בתצורה זו, הקרוסאובר הצרפתי שומר על המנוע החשמלי שלו בהספק של 81.2 קילוואט (110 כ"ס), אותו מצמידים ל-1.6 בנזין פיורטק מסורתי שנמצא כאמור גם ב-3008. ההבדל בינו לבין גרסת ה-225 כ"ס נעוץ כמובן בעקומת הכוח, שכן בגרסה זו הוא יורד מ-180 ל-150 כ"ס, בחיבור אל תיבת ה-EAT 8 האוטומטית שאנחנו מכירים מכלל דגמי החברה.

על סוללה בעלת קיבולת שימושית של 11.3 קילוואט-שעה (12.4 קילוואט-שעה ברוטו), מכריזה סיטרואן על פוטנציאל נסיעה של עד 58 ק"מ במצב חשמלי מלא. הביצועים אינם ידועים כרגע. בה בעת, סיטרואן פרסמו כי גרסת ה-PHEV 225 מקבלת סוללה עם נוסחה מעודכנת; מבלי לשנות את מספר התאים (עדיין 96), הקיבולת גדלה מ-13.2 ל-14.2 קוט"ש (12.9 קוט"ש שימושי). נתון זה מתורגם אל טווח הנסיעה מוגדל של הסוללה בכמעט 15% עד מרחק מרבי של עד 64 ק"מ.

מחירים? ה-C5 Aircross Plug-In Hybrid 180, כפי שהוכרז בצרפת, זמין החל מ-43,650 יורו עד 47,700 יורו, שהם 1,900 יורו פחות מגרסת ה-225 כ"ס. רחוק מאתנו, היכן שבינתיים ממשיכים לקדם פתרונות ידידותיים לסביבה ותשתית מושקעת, הוא ממשיך ליהנות מהטבה מממשלתית המוענקת לכלי רכב ירוקים, או במקרה שלו להיברידית פלאג-אין (1,000 יורו) בתנאי שהלקוחות באירופה מבצעים הזמנה לפני ה-31 בדצמבר 2022. לאחר מכן, גם שם בטלה ההטבה האקולוגית. היצרן אף "תיקן" את המחירים של הגרסאות האחרות של המשפחה עם עליה של 1,000 יורו עבור גרסת בנזין ודיזל, ו-1,600 יורו נוספים תמורת דגם ה-PHEV 225 (תלוי איפה אתם מתגוררים באירופה).

מהיבואנית לישראל דוד לובינסקי, נמסר כי הדגם צפוי להגיע לארץ במהלך שנת 2023. המחירים כמובן אינם ידועים כרגע. ה-C5 המחודש זמין כעת בישראל אחרי מתיחת הפנים רק בדגמי הבנזין 1.2 ו-1.6 ל' והדיזל 1.5, החל ב-169 אלף שקלים לגרסת הבנזין הבסיסית ביותר. דגם הפלאג-אין היוצא נמכר עד כה במחיר של 220 אלף שקלים. מתחילת שיווקו נמכרו מדגם ה-PHEV בישראל כ-40 יחידות.