למבורגיני חשפה, די במפתיע שלושה מרכיבים מרכזיים של הגרסה המוגבהת וחסרת התקדים של סדרת מכוניות הקצה הורקאן: השם - סטראטו, (או עפר בעברית), התמונות הרשמיות הראשונות בלי הסוואה וכן תאריך הבכורה, שנקבע ל-30 בנובמבר בארט באזל במיאמי.
בצילומים הסופיים אנו מוצאים את כל האלמנטים שכבר נראו בטיזרים ובתמונות הריגול: בהשוואה ל-V10 הדו-מושבי שאנו מכירים מאז 2014, הגרסה החדשה בולטת במערך הבולמים המוגבה, עבור אל צמיגים ספציפיים, לקשתות הגלגלים המעוצבות ולתכנון הייחודי של הפגושים ופתחי האוויר בצדדים. אלמנטים כמו האורות הקדמיים הנוספים, כונס האוויר המרכזי ומסילות הגג מאשרים שמדובר בחיה קצת שונה מהמקובל, שפותחת סגמנט חדש יחד עם פורשה 911 ספארי שאמורה להחשף בעוד מספר ימים בתערוכת הרכב בלוס אנג'לס.
בקרביים הנעה לכל הגלגלים ומנוע V10 אטמוספרי עם 640 כוחות סוס; אלה יציעו ללקוחות חווית נהיגה ייחודית הן על אספלט והן על עפר, חול ושלג עם בקרת נהיגה סלקטיבית ומספרי מצבי איפיון לאחיזה ומשיכה. ההספק המקסימלי של המנוע מתואם עם תוכנת ניהול שתדע לתרגם את הצרכים של הנהג לנהיגה בשטח לא סלול, עם מצבי נהיגה ספציפיים למקסום הביצועים שלה.
בעת יצירת ה-סטראטו, אומרים מעצבי למבורגיני כי קיבלו השראה ממכוניות הראלי הניסיוניות חראמה ראלי ואוראקו ראלי שהוצגה כדגם חד פעמי ב-1973. לדגם הסדרתי של הסטראטו יהיו עוד כמה מאפיינים חשובים שימנעו פגיעה בבטן הרכה שלה: מרווח קרקע המוגדל ב-47 מילימטרים, ערכת מיגון היקפית, כולל מיגון גחון אלומיניום, ריפוד מרוכב של תא המנוע ועוד. הוא נבדל גם מההורקאן הרגילה במפשקי הסרנים שהורחבו ב-30 מילימטרים וזוויות הגישה והיציאה גדלו ב-1 וב-6.5 אחוזים כדי שלא תגלחו את הפגושים על המדרכות.
עד החשיפה, תהנו מהסרטון השלישי בסדרת "מעבר לבטון":
VIDEO