מותג יונדאי מסיים גם את 2022 עם היקף המסירות הגדול ביותר בישראל עם למעלה מ-45 אלף יחידות, אולם כמו רוב המותגים להם כלי רכב מחושמלים, הוכרזה עליית מחירים לא קלה לעכול בחלק מהסדרות המובילות של החברה בארץ בשל עדכונים שנעשו במיסוי הירוק. בה בעת, ציינו כלמוביל כי נכון להיום דגמי מיצובישי לא צפויים להתייקר ונראה שגם בחברת מרצדס ובג'נסיס נשמרים המחירים כפי שהיו, פחות או יותר.
במסגרת עלית המחירים, כך למשל, דגם האלנטרה ההיברידית בגרסת פרמיום התייקר ב-5000 שקלים ל-158 אלף שקלים. גרסת סופרים התייקרה גם היא בשיעור דומה והתייצבה על 160 אלף שקלים. הדגם הבכיר בהיצע, ה-לקשרי, תומחר מחדש ב-170 אלף שקלים במקום 165 אלף שקלים. יונדאי Kona החשמלי בגרסת הטווח הקצר שלו (305 קילומטרים בין טעינות) התייקר ב-4000 שקלים וכעת מחירו עומד על 153 אלף שקלים.
ואולם, את הגידול הדרמטי ביותר בשורותיה של יונדאי, רושם הדגם המחוזר ביותר - איוניק-5. הדגם החשמלי המלא של כלמוביל זינק בלא פחות מ-14 אלף שקלים בגרסאות פרסטיג' וסופרים, כך שגרסת הכניסה לעולמות האיוניק-5 מתומחרת מעתה ב-214 אלף שקלים. דגם האיוניק עלית, מוסיף על כך ומתייקר ב-15 אלף שקלים; דגם זה, המצויד בהנעה כפולה, 305 כ"ס עם האצה ל-100 קמ"ש ב-5.2 ש' וטווח נסיעה של 480 קילומטרים, ימכר כעת תמורת 270 אלף שקלים.
יונדאי i20 N
חידושים
יונדאי תרענן את הארסנל שלה ב-2023 עם כמה בשורות מפתיעות. לחובבי הנהיגה גרסאות ה-N חוזרות לארץ בהרכב מורחב (בעבר רק i30 ובחלון הזדמנויות קצר תמורת 240 אלף שקל). בשלב הקרוב, יגיעו הנה גם דגמי N של סדרת ה-i20 עם מנוע 1.6 ל' טורבו 200 כ"ס וגיר ידני שש מהירויות לסופר מיני (0-100 קמ"ש ב-6.7 ש'), וכן גרסת N של ה-Kona עם 280 כ"ס ותיבה דו-מצמדית 8-מהירויות (0-100 קמ"ש ב-5.5 ש'). לצידם, יושק בקרוב סנטה פה היברידי בצורה סדירה (עד כה רק ביבוא מקביל) וייתכן שנראה השנה גם את פאלסייד מתוח הפנים. זאת ועוד, יונדאי איוניק-6 תושק בארץ ברבעון השני, וגם הדור השני של יונדאי Kona שנחשף לאחרונה יעשה את דרכו לחופינו בסוף השנה.