ג'יפ אוונג'ר החשמלי הוכר על ידי צוות של 57 שופטים כ"רכב השנה באירופה 2022" במסגרת תערוכת האוטומוטיב שנערכה בשבוע שעבר בבריסל. עתונאים מ-23 מדינות הצביעו עבור המועמדים הסופיים כאשר למקום השני הגיע המיניוואן החשמלי פולקסווגן אי די באז. במקום השלישי ניסאן אריא ובמקום הרביעי קיה נירו החדש. את החמישיה המובילה סגר רנו אוסטל, אחריהם פיג'ו 408 וסובארו סולטרה במקום האחרון.
האירוע נערך בסימן 60 שנה להווסדות התחרות, אשר החלה רשמית ב-1964. הדגם הראשון אגב שזכה בתואר היה מדגם רובר 2000. השנה, בשל המתיחות במזרח אירופה בין רוסיה-אוקריאנה, צוות השיפוט לא כלל נציגים של כלי התקשורת מרוסיה ולכן ארבעה מקומות נותרו ריקים, מה שבסופו של דבר הושיב 57 אנשים במקום 61, כפי שמחויב באופן מסורתי בתחרות.
האוונג'ר הפתיע, גם משום שמדובר ברכב אמריקני (אם כי על מכלולים שרובם תרומת השותפים האירופיים שלו בתאגיד סטלנטיס) שקוטף את הפרס על קרקע בלגית, וכן בשל העבודה ש-Jeep בעיצומה של מהפכה חשמלית, או בחיתוליה אם לדייק - ולכן מדובר בדחיפה משמעותית בכל מה שכרוך במערכת היחצנית שמקיפה אותו. קבוצת B, בה הוא מתחרה מול דגמים כמו ניסאן ג'וק אחראית ל-2.2 מיליון מכירות באירופה, כלומר כל רכב חמישי שנמכר כחדש הוא מקבוצה זו.
גם בישראל לא פוסחים על ההזדמנות חגיגית, והיבואנית סמלת הוציאה היום (ב') הודעה מעודכנת לפי הוא יגיע אלינו ברבעון השלישי של שנת 2023 (לקראת הסתיו). האוונג'ר, על אף השיוך שלו לקהילת הג'יפאים הוא רכב עירוני קומפקטי במהותו, מבוסס על רצפת CMP המוקדשת לרכב חשמלי אותה חולק בין היתר עם אופל מוקה, על בסיס גלגלים של 2.56 מ', אורכו 4.08 מ' (קצר מהרנגייד בלא פחות מ-16 ס"מ) ורוחבו הוא 1.72 מ'.
הוא מוצע, נכון להיום עם מנוע בנזין 1.2 ל' טורבו 130 כ"ס, וכן עם גרסה חשמלית מלאה בהספק של 156 כ"ס, על סוללה של 54 קווטש לה טווח נסיעה של 400 קילומטרים לפי מחזור WLTP תקני. הוא מאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש ב-9 שניות וכמו רבים מהרכבים החשמליים מצויד בבקרת נהיגה סלקטיבית המאפשר לנצל את החשמל בעורקים שלו בהתאם לצורך. טעינה במסוף מהיר אורכת חצי שעה ל-80%. בעתיד תהיינה מהדורות נוספות.
תא המטען אמור להיות שימושי ביחס לפרופורציות והמתחרים, עם קרוב ל-390 ליטרים חלל אחסון מאחורי השורה השנייה ו-34 ליטרים נוספים לאחסנה בקבינה. הוא מצויד במערכות בטיחות חכמות, וכן בבקרת מדיה ראשית חדישה ולוח מחוונים דיגיטלי מלא, אשר ביחד מציגים לפני הנהג מוניטורים בגודל 20 אינץ' במשולב, כל אחד 10 אינץ', והוא מחובר אל אפל ואנדרויד, מצויד מצלמות היקפיות, חיישנים היקפיים וכן משטח טעינה אינדוקטיבי לסלולרי בין השאר.
המחירים שלו באירופה הוכרזו לפני שלושה חודשים, עם תג מחיר התחלתי של 40 אלף יורו. בשלב זה, הוא משווק רק כדגם הנעה קדמית. גרסת 4X4 אמיתית נחשפה כדגם קונספט בתערוכת פריס האחרונה - ולפי אנשי המותג תהיה זמינה רק בשנת 2024.