$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

יונדאי קונה 2023, כל הפרטים

הג'יפון הקוריאני גדול מקודמו בשיעור לא מבוטל, איכותי יותר, חזק ממנו וגם מוכן לעתיד

ניר בן טובים   18.01.23 - 09:10

תגיות: יונדאי

Getting your Trinity Audio player ready...
נשיא יונדאי צ'אנג די הון חושף את KONA החדש באירוע מקוון שנערך אמש (צילום: יצרן)
נשיא יונדאי צ'אנג די הון חושף את KONA החדש באירוע מקוון שנערך אמש (צילום: יצרן)

יונדאי משלימה היום (ד') את החשיפה החלקית שהיא ביצעה ל-KONA החדש לפני כמה חודשים. במסגרת הודעה רשמית שהופצה לכלי התקשורת, על רקע אירוע רשמי בסיאול, היא מעדכנת עם פרטים חדשים, תמונות ומידע אודות הדור השני שאמור להגיע לישראל בהמשך השנה, וזאת אחרי שהוא זכה למהפכה עיצובית וטכנולוגית בכל ההיבטים, החל בכוח, בטיחות ואבזור וכן באיכות, בידוד רעשים ותרכובות.

היצרנית הדרום קוריאנית תחל כאמור לשווק אותו בשנת 2023, והוא לא יצטרך לעבוד קשה אחרי הביקושים העצומים להם זכה הדור הראשון שהוצג לפני קצת יותר מחמש שנים. הוא ימשיך למצוא תחרות מול דגמים כמו רנו קאפצ'ור ופיג'ו 2008. מעל לכל, ולפני כל דבר אחר, בולטת מאוד הזהות העיצובית שלו, שכן היא מיישרת קו עם דגמים כמו סטאריה באמצעות חתימת אור עתידנית; החזית, כמו גם החלק האחורי כוללים פס LED רזה שחוצה את קו המותניים המרכזי. יונדאי מציינת שגרסת ה-100% החשמלית של Kona תשתמש בטכנולוגיית תאורה מתקדמת בשם "Pixelated Seamless Horizon", כלומר מקרני Matrix LED המשתמשים בפיקסלים פרמטריים - הטכנולוגיה הזו נחנכה כידוע באיוניק-5.

לא פחות מכך, נראה כי המיצוב משתנה מעט בתוך המשפחה, לפחות בכל מה שכרוך בפן השימושי. יונדאי קונה II משקף גדילה משמעותית עם אורך כולל שצמח ב-15 ס"מ שמגיע כעת ל-4.35 מ'. גם הרוחב ובסיס הגלגלים גדלו ב-25 מ"מ וב-60 מ"מ בהתאמה בהשוואה לדגם הקודם .נתונים אלה מגרדים מלמטה את הדגמים של סגמנט C ולכן סביר שיהיו עוד שינויים אסטרטגיים בהררכיה הפנימית של הדגמים בשנה הקרובה. המשמעות היא, בין היתר ש-KONA החדש אמור להציע שטח מחיה נדיב יותר לנוסעים מאחור - תוספת של 7.7 ס"מ לרגליים ועוד 11 ס"מ מרחק מהתקרה, עם תא מטען לו נפח של כ-380 ל' בערך, או עד 723 ל' בקיפול השורה - תוספת של 30% לעומת הדור היוצא.

המראה של תא הנוסעים מגשר בין הדגמים הרגילים לבין העולם החשמלי של יונדאי, ובו אנו מגלים גם אווירה מעודנת והייטקית עם לוח מחוונים אופקי צף המשלב מסך כפול (12.3 אינץ' לאמצעי), תאורת אווירה אלגנטית ושפע חללי אחסון לדברם. הערה מעניינית של יונדאי - בקרת ההילוכים מוסתרת כעת מאחורי גלגל ההגה. לכן היא כבר לא גוזלת נפח בקונסולה המרכזית שתהיה פנויה כעט לחפצים ובכלל "מנקה" את העיניים עם משטחים חלקים ונטולי מתגים. ברשימת האבזור שלו תמצאו מושבים חשמליים מחוממים, הגה מחומם, טעינה אינדוקטיבית לסלולרי, תא מטען חשמלי, מצלמות היקפיות 360 מעלות, חיישנים היקפיים ועוד. לרכב תהיה גם פונקציה של עדכונים מהאוויר, ללא צורך להגעה למרכזי השירות.

יונדאי עדיין לא מפרסמת את כל הנתונים אודות מערכות ההינע, אולם אנו כבר יודעים, לפי פרסומים בארץ המוצא כי KONA החדש יגיע בכל מקרה עם מערכת הנעה היברידית ובגרסה חשמלית מלאה - או Kona EV כפי שהיה עד היום. בדרום קוריאה, הנתונים של הדגם הבסיסי כבר בעצם פורסמו כשהוא נחשף בפעם הראשונה; הוא מקבל הספק מערכת של 141 כ"ס ו-27 קג"מ. לצד זאת, הקונה יהיה זמין גם עם מנועי בעירה לא היברידיים. זה כולל את מנוע ה- 1.6 T-GDI ו-2.0 ללא טורבו. ה-1.6 טורבו מספק 198 כ"ס, ה-2.0 לא טורבו 150 כ"ס (לא בטוח שנראה אותו בישראל בקונסטלציה הזו). הגרסה החשמלית משותפת לקיה נירו החשמלי עם סוללת 68 קווטש, הספק של 204 כ"ס וטווח נסיעה של 380 קילומטרים, עם האצה ל-100 קמ"ש ב-7.8 שניות. טעינה במסוף ביתי 11 קילוואט אורכת כ-7 שעות. אין כרגע מידע רשמי אודות רכבי N של הדור השני.

על פי הערכות ביונדאי גלובל, נפח המכירות של KONA-2 יצטבר ב-2023 ל-37 אלף יחידות בקוריאה, והם מציינים כי על פי מחקרים פנימיים, קרוב למחצית מהדגמים שיימסרו יהיו היברידיים (או מעל 42%). מהיבואנית לישראל כלמוביל נמסר ל'עולם הרכב' כי ה-KONA-2 יגיע לארץ בסוף השנה. מתחילת שיווק ה-KONA דור 1 בישראל נמכרו כ-15 אלף יחידות, מכל הסוגים.