$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

ניסאן קשקאי מחושמל, החל ב-208 אלף שקל

פריסבי מגדילים את היצע כלי הרכב ההיברידיים בארץ עם השקת הקשקאי E-POWER

ניר בן טובים   16.02.23 - 13:58

תגיות: ניסאן

Getting your Trinity Audio player ready...

חברת פריסבי (קבוצת קרסו מוטורס) ממשיכים להעמיק את סגל המכוניות ההיברידיות, ומשיקים ימים אחדים אחרי האקסטרייל ההיברידי את אחיו הקטן, קשקאי מצויד בטכנולוגיה היברידית זהה מסוג E-POWER. ביבואנית מציינים כי הקשקאי המחושמל נמכר לצד דגם הבנזין המצויד מערכת הנעה מיקרו היברידית (במחיר של 179 אלף שקלים) כך שאין קיצוצים מתחת לדגם העדכני ביותר במשפחה.

מערכת ה-E power, בשונה ממערכת היברידת מסורתית כמו של טויוטה קורולה למשל, מבוססת על מנוע חשמלי אחד שמקבל אנרגיה מסוללת ליתיום יון 1.86 קווטש, שמוחבאת מתחת למושבים הקדמיים. אולם במקום לחבר את הרכב והסוללה לשקע חיצוני, הכוח החשמלי ניזון ממנוע בערה - 1.5 ל' שלוש בוכנות טורבו עם יחס דחיסה משתנה המשמש כגנרטור למערכות החשמליות. כלומר, למנוע הבנזין אין חיבור ישיר לגלגלים הקדמיים והוא מסייע במהירות גבוהה תחת עומסים, בלבד ובהתאם לגובה המצערת.

ההספק המרבי מסתכם ב-190 כ"ס ו-33 קג"מ, כאשר ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 11.1 שניות ועד מהירות מרבית של 170 קמ"ש. ניסאן טוענים שניתן לנצל את החשמל בעיר ב-80% מזמן הנסיעה, או לפי הפרשנות שלהם - חסכוני בשיעור של 10% ביחס לרכב היברידי מתחרה. צריכת הדלק הממוצעת לפי היצרן היא בסביבות 19 ק"מ לליטר, נתון שיהיה מעניין לאמת אותו על משקל שחוצה 1.7 טון. כמו באקסטרייל אגב, לקשקאי אפשרות לנהיגה עם דוושה אחת (המסייעת בהחזרת אנרגיה לסוללה תחת בלימה) ותא המטען לא נפגע מהמצאות המערכות החשמליות ומציע 479-504 ל' אחסון.

הוא ימכר בארץ משודך אל ארבע רמות גימור, במחיר שיחל ב-208 אלף שקלים בחבילת אסאנה טופ; בציוד התקני שלו מערכת מדיה 8 אינץ' רגילה, מערכת שמע ששה רמקולים, לוח מחוונים דיגיטלי למחצה 7 אינץ', ריפודי בד ומצלמה אחורית. גרסאות בכירות מקבלות מסך ראשי מוגדל ל-12 אינץ' ולוח מחוונים דיגיטלי מלא, תצוגה עלית, פתחי מיזוג ליושבים בשורה השניה (לא זמין בדגם הבסיס), מצלמות היקפיות 360 מעלות, חישוקי 19 אינץ', חיישני חניה היקפיים ועוד תוספות מהודרות לתא הנוסעים.

בדגם הכניסה ישנן מערכות בטיחות סטנדרטיות כגון בלימה אוטומטית, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעה והתערבות מפני כניסה לשטח נסתר במראות הצד, מערכת התרעה מפני עייפות והתרעה על תנועה חוצה מאחור. בדגמים היקרים יותר (טקנה ומעלה) מצטרפת חבילת פרו-פיילוט עם בקרה אקטיבית למרכוז נתיב, מערכת זחילה בפקקים ובקרת שיוט מסתגלת עם פונקציות מורחבות.

המחירים מאמירים ל-220 אלף שקלים לגרסת אסנטה טק, עד ל-233 אלף שקלים בדגם טקנה ועד 236 אלף שקלים לדגם טקנה TT.