$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

טויוטה קאמרי - סדקים בשריון

השוק היפני אומר שלום למכונית המנהלים המוצלחת אחרי למעלה מ-40 שנה. גם באירופה שוקלים את המשך דרכה

ניר בן טובים   26.03.23 - 15:45

תגיות: טויוטה

Getting your Trinity Audio player ready...

למרות שטויוטה קאמרי היא מכונית יפנית, היא מוזכרת, דרך קבע בנשימה אחת במקביל להצלחה הפנומנלית שלה בארה"ב (מובילה את הקטגוריה 15 שנה), שם היא הפכה להיות שם מוכר בכל משק בית, בערך כמו אופרה ווינפרי או מייקל ג'ורדן. מכונית ראשונה או שניה בחניה הפרטית, כולם אוהבים אותה ויש לכך סיבות מוצדקות, פרט לרפטואר האמינות המופלג.

בשאר העולם לעומת זאת, הקאמרי פחות פופולרית, וסדקים ראשונים בשריון שלה מדווחים כעת דווקא מארץ המוצא - יפן. בשוק היפני החליטו ראשי החברה להיפרד ממנה אחרי 43 שנות שירות בשל ירידה חדה בביקושים. זהו בהחלט תמרור אזהרה לשלוחה בשוק האירופי, שכן זו התניעה את מסירות קאמרי ב-2018 וכעת שוב נראה שהעתיד שלה ביבשת המערבית אינו וודאי.    

להמר מי כרסם בדומיננטיות של הקאמרי לא צריך לנחש; כמו כל רכב סדאן היא נפלה קורבן לדהירה אחרי רכבי SUV אבל במקרה הנדון, יש הערת שוליים; הקאמרי מתמודדת כעת ביפן מול גרסה מחודשת של משפחתית סדאן דומה - טויוטה קראון, שעל פי סוכנות הידיעות היפנית גורמת לקאמרי להראות מיושנת ופחות רלוונטית. מכירות קאמרי הסתכמו בשנה הקודמת ביפן ב-6000 יחידות בלבד ובסך הכול, מאז 1981 נמסרה ב-1.3 מיליון עותקים בשוק היפני.

הדו"ח של סוכנות הידיעות מציין כי טויוטה כבר הודיעה לסוחרים על הפסקת הייצור של הקאמרי, כך שהסוחרים לא יקבלו יותר הזמנות, למרות העובדה שהיא זוכה להצלחה בסין ובשווקים אחרים; מיום הצגתה, הצטברו לא פחות מ-21 מיליון יחידות שנמכרו ברחבי העולם והיא הפכה לאחת המכוניות המחוזרות ביותר בתולדות התעשייה, אוספת הרבה השראה מהאחות הקטנה שלה, טויוטה קורולה.

ההמשכיות של קאמרי באירופה נבדקת מחדש, וזאת משום שטויטה מנסה לצמצם את ההוצאות על רכבים לא רווחים - ולהזרים מנגד כסף לרצפה החשמלית ורכבים מחושמלים עדכניים. במדינות אירופה העיקריות - צרפת, גרמניה, בריטניה או איטליה הדגם אינו קיים יותר בקטלוגים, אמנם בינתיים שורד בספרד והולנד בשולי הכנסותיה של החברה.

אחת הבעיות המרכזיות של הקאמרי באירופה נעוצה (גם) באדמת הייצור שלה - רוסיה. טויוטה סגרה את המפעל המרכזי בסט.פטרסבורג בשל הפלישה לאוקראינה, ובתוכו מיוצרים קאמרי ו-RAV4 מאז שנת 2007. כך שמלבד הקשיים האסטרטגיים, יש גם בעיות לוגיסטיות מורכבות.  

הקאמרי שנמכרת כיום בישראל מגיעה מיפן עם תקינה אירופית (קודם לכן אמריקנית), ולכן השוק המקומי אינו חשוף לתופעות מעבר לים. היא משווקת בארץ (כמו באירופה) על בסיס הדור השמיני עם מנוע היברידי 2.5 ל' ותיבה רציפה תמורת 229 אלף שקלים.