מבין שלוש מכוניות השרירים האמריקניות, הקלאסיות, פורד מוסטאנג היא היחידה שלפחות כרגע אינה מושפעת לרעה מהמהפכה החשמלית, ואף הוצגה בדור חדש שיהיה מצויד במנוע בנזין. כפי שפרסמנו כאן לפני ימים אחדים, דודג' קוברת את הצ'אלנגר (וכבר הציגה יורשת חשמלית מלאה שלה) והנה ביום רביעי האחרון הכריזה ג'נרל מוטורס - במיני רעידת אדמה תקשורתית, שהקמארו הנוכחית, על כל גרסאותיה החויתיות והנוהמות נכנסת לשנת הייצור האחרונה שלה.
הודעה זו, הובילה להרבה מאוד חוסר נוחות ברשת וחילוקי דעות אם אין ברירה, או שיש חלופה ש-GM פשוט לא מוכנה להשקיע בה. ואולם בזכות סוללות האלטיום, GM רואה את עצמה מובילת הטכנולוגיה החשמלית בתעשיית הרכב, ואם אפשר ללמוד משהו מדודג' (סטלנטיס), הרי שתמיד יש נכונות להמציא מחדש מותגים נערצים, קל וחומר כאשר דנים במכונית שעיצבה את פניה של אמריקה הגדולה בעידן הזהב. "אמנם אנחנו לא מצהירים על יורשת ישירה לקאמרו היום", אומר סקוט בל, סגן נשיא שברולט העולמית. "אבל - אתם יכולים להיות משוכנעים שהקמארו לא אמרה את המילה האחרונה - וזה בהחלט לא סוף הסיפור שלה".
בג'נרל מוטורס מתקדמים במהירות אל עבר עתיד כל חשמלי וממעטים להביט אחורה (מסתבר); משנת 2035, כלל הרכבים החדשים שיצאו תחתם יהיו חשמליים, כאשר לפי פרסומים בדטרויט - 75% מההון יוזרם בשנים הקרובות אך ורק לטכנולוגיה חשמלית ורכבי נוסעים אקולוגיים. שברולט, ובמיוחד קאדילק נמצאות עמוק בתוך המירוץ לסגור פערים ולפתוח אותם מול המתחרים, ולראיה דגמים כמו קאדילק ליריק או פרשנויות חשמליות של אקווינוקס או בלייזר שנחשפו בשנה האחרונה.
אבל אם נחזור לנושא העיקרי, אלה לא נתוני המכירות של הקאמרו, שמדורגת שלישית מבין רכבי השרירים, והיא היחידיה מבין השלוש שייצורה פסק ב-2002 ואותחל מחדש ב-2010, שהובילו להחלטה לסיים את ייצורה בינואר 2024. הדור הנוכחי הוא השישי בשושלת (המקורי הוצג ב-1964) ונמכר ב-25 אלף יחידות בשנה הקודמת או מחצית ממכירות מוסטאנג, והרבה מתחת גם מול דגמי צ'אלנג'ר (55 אלף יחידות באותו פרק זמן).
שברולט, בניגוד לפורד, מסרבים לנקוב בסוג ההנעה של הקאמרו הבאה ולא רומזים אפילו על תאריכי יעד. בהנחה שהייצור נפסק בתחילת 2024, קשה לדעת אם אי פעם תהיה שוב קמארו קונבציונלית. בינתיים, הם מתחילים לעבוד על גרסאות/חבילות הפרידה החגיגיות שתהפוכנה לפריט אספנות מבוקש.