כמה חודשים אחרי שפגשנו אותה באירופה נוחתת השבוע בישראל טויוטה קורולה לשנת הדגם הבאה, לאחר שזו עברה מקצה שדרוגים מקיף - החל במנוע, האבזור והבטיחות וכן במנגנון התקשורת הפנימי. בשלב זה מדובר רק בגרסת הסדאן של הקורולה (4-דלתות). היא תמכר ב-3 מפרטים ובמחיר התחלתי של 158 אלף שקלים.
הקורולה המחודשת מבוססת על דור 12 הנוכחי, שומרת על הפרופורציות עם בסיס גלגלים של 2.70 ותא מטען של 471 ל', המרחבים ומשנה במעט את הנראות החיצונית שלה ותא הנוסעים. בחרטום שלה מותקן כעת מנוע 1.8 ל' היברידי דור חמישי חסכוני יותר וגם מחוזק; ההספק המרבי הוא 140 כ"ס, זמן ההאצה ל-100 קמ"ש קוצץ בשניה וחצי ל-9.3 שניות וצריכת הדלק הממוצעת היא כ-22 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת.
המפרטים נחלקו בין SUN הבסיסית לציי רכב ל-SENSE ל-LIMITED, האחרונות מוצמדות ללקוחות פרטיים. בציוד התקני תאורה אחורית משולבת LED, חישוקי 16 אינץ', גלגל חלופי (בגרסאות בכירות רק ערכת תיקון נקר), מערכת מדיה ראשית 9 אינץ' ומצלמה אחורית בהתקנה מקומית. גרסאות יקרות יותר מעודכנות עם מערכת מדיה 10 אינץ' בעברית עם תמיכה באפל ואנדרויד אלחוטי, מצלמה אחורית מקורית, קיפול אוטומטי למראות (לא קיים בדגם הכניסה), כניסה חכמה, שמשות כהות, חיישני תאורה וגשם ועוד. הדגם היקר ביותר מוסיף תאורת אווירה, משטח טעינה אינדוקטיבי לסלולרי וחישוקי 17 אינץ', גג שמש וחיישני חנייה אחוריים וקדמיים עם אפשרות ניתוק כולל בלימה.
כל הדגמים מגיעים עם פתחי מיזוג לאחור, ריפודי בד, מושבים קדמיים מתכווניים ל-4 כיוונים ובקרת אקלים דו אזורית. חידוש משמעותי בקורולה הוא מערכת הבטיחות Toyota t-mate שמגיעה עם קו הגנה אקטיבי משופר - שמירת נתיב, בקרת בלימה במצב חירום, בקרת שיוט אדפטיבית, זיהוי רכבים בתנועה חוצה מאחור (בגרסה הבכירה), זיהוי רכב בשטח מת (בגרסה הבכירה), תאורה אדפטיבית, זיהוי תמרורי דרך ועוד הרבה. לרכב גם שבע כריות אוויר וכן לראשונה ניתן לבצע בקורולה עדכונים מקוונים באוויר (OTA) שיחסכו ביקורים גוזלי זמן במרכזי השירות.
המחיר תמורת דגם SENSE הוא 160 אלף שקלים ותמורת גרסת לימיטד - 168 אלף שקלים. מהיבואנית נמסר כי בשלב זה אין מידע קונקרטי לגבי תחילת מכירות של מרכב הצ'בק וסטיישן.
תכנית חסכון: נהיגה ראשונה בטויוטה קורולה החדשה