אחרי 20 שנה ושלושה דורות (וגם כתובת שמרוחה על הקיר מזה כמה שנים), מרצדס הוציאה הודעה רשמית שהיא תסיים את ייצור ה-CLS באוגוסט הקרוב. "בהתחשב באסטרטגיה שלנו, החלטנו לחתום את גלגוליה של מרצדס CLS ב-31 באוגוסט", כך נמסר מדובר החברה. ה-CLS הוצגה לראשונה ב-2004 ועל בסיס ה-E קלאס פתחה תת קטגוריה חדשה של רכבים מפוארים דמויי קופה, וזכתה לחיקויים מצד אאודי (A7) וב.מ.וו 6 גראן-קופה.
ישנן כמה סיבות לגניזתה של מרצדס CLS א. הדור החדש של מרצדס E קלאס עבר לרצפה חדשה לחלוטין. ב. מרצדס משווקת מאז 2018 מכונית כמעט זהה לא מבחינת הופעה, ה-AMG GT4. והנימוק האחרון נעוץ ברכבים חשמליים חדשים שרובם מתהדרים ממילא במבנה דמוי קופה כדי לשפר את זרימת האוויר, בהם ה-EQE או מכונית הסאלון המתוחכמת EQS בין ביתר.
מחזור המכירות המלא של ה-CLS באירופה הניב מעל 20 אלף מסירות בשנה, תוצאה שהיא חזרה עליה גם בשנה שלאחר מכן וב-2007 התייצבה על 17 אלף יחידות. בשנים שלאחר מכן ידעה עליות ומורדות (בעיקר ירידות) ובדור השלישי, הנוכחי שהוצג ב-2020 הסתכמו מכירותיה בכמה אלפים בודדים. מרצדס ניסתה לחזק את המכירות עם גרסת שוטינג ברייק נאה ב-2012 אך זו לא האריכה ימים .
הדור האחרון
פרט לסיבות לעיל, ה-CLS שווקה רק עם מנועים קונבציונליים עד כה - והיא אינה עולה בקנה אחד עם התכניות של מרצדס להפוך ליצרן שמוכר רק רכבים חשמליים. מכוניות 4-דלתות דמויות קופה תמשכנה בינתיים בצד המתחרים הגרמניים שלה אבל עבור ה-CLS אלו הם החודשים האחרונים.
ה-CLS נמכרת היום בישראל בשלוש גרסאות: ה-350, ה-450 וכן גרסת ה-53AMG, המשווקת תמורת מיליון שקלים, מצוידת מנוע 3.0 ל' טורבו מיקרו היברידי בהספק של 435 כ"ס והאצה ל-100 קמ"ש ב-4.5 שניות.