$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

BMW נדירה וחד פעמית

הבווארים הציגו בתערוכת היוקרה קונקורס דה אלגנס את הקונספט טורינג קופה

ניר בן טובים   21.05.23 - 10:44

תגיות: BMW

Getting your Trinity Audio player ready...

באמצע שנות ה-90, ב.מ.וו, מרצדס ופורשה חנכו מכונות בנישת רודסטרים יוקרתית. זו הייתה יריבות בין קומץ דגמים  שנועדו לחזר אחרי אניני טעם: תצורה דו מושבית וביצועים שמחים ומסמרי שיער; ה-Z3, SLK ו-פורשה בוקסטר כבשו לקוחות שאהבו להתרגש וגם אפשרו לנהוג עם גג פתוח. יוצאת הדופן בחבורה הזו הייתה מרצדס SLK בשל המצאות גג קשיח נשלף במקום תקרת בד מתקפלת.

לא כל הדגמים לעיל שרדו בפורמט המקורי שלהם. אבל הבווארים הקפידו להשאר רלוונטים, ואף הלכו קצת רחוק יותר עם יוזמות נדירות והשיקו רכב נוסף בדיוק לפני 25 שנה:  ב.מ.וו Z3 קופה. הקונספט של מכונית ספורט שתי דלתות שניסתה לפרש מחדש את מבנה השוטינג ברייק על בסיס גלגלים קצר, בעצם שוכפל כאן ב-BMW טורינג קופה שערכה את הופעת הבכורה שלה במסגרת האירוע היוקרתי בוילה דה אסטה בקונקרוס דה אלגנס 2023.

מכונית הקופה הנאה מבוססת על אותה פלטפורמה של Z4, עם קצת השראה מרכבי קופה הסטוריים דוגמת ה-2002 טורינג משנות ה-70, אולם זו הראשונה כמובן איתה חולקת חלק גדול מהעיצוב והפרופורציות שלה, עם מכסה מנוע מתוח וארוך ותא נוסעים קומפקטי בעל סיומת חדה לכוון הזנב. הפנסים הקדמיים דומים לאלו של ה-Z4 וכך גם עיצוב הגריל הביציתי וכן האורות האחוריים. מצד שני צורת הקיפול של הזגוגית האחורית, כלומר העיקול האופייני של החלון  ייחודי לגרסה זו.

קשתות הגלגלים התפוחות מספקות לא רק תוספת ספורטיבית יותר, במיוחד האחוריות, שהגדילו בנדיבות את רוחב הסרנים, אלא גם מכילות חישוקי סגסוגת מרשימים בקוטר 20 אינץ' - עיצוב שמחקה את ב.מ.וו X2. בפנים, האווירה היוקרתית עוד יותר מודגדשת עם עור איטלקי אקסקלוסיבי של Poltrona Frau שמרפד את תא הנוסעים, עם מושבים מרופדים בגוון חום בהיר יותר, בעוד החלק העליון של לוח הוא בתמה כהה יותר.

עם זאת, מה שהכי בולט הוא החלק האחורי, כי בהיעדר מושבים אחוריים, תא המטען מקבל מימד חדש, ומגיע עד למשענות הקדמיות. הרצפה מרופדת בעץ ימי, אבל הצוותים ממינכן העדיפו להרחיב את דיפוני העור מסביב גם אל הרתפה, עם שלוש רצועות מוצמדות.  

ב.מ.וו תספק למכונית הקופה החד פעמית שלה, רק לצרכי תצוגה כרגע את מנוע ה-3.0 ל' טורבו 335 כ"ס בחיבור אל תיבת 8-מהירויות אוטומטית על הנעה אחורית, וזה אומר האצה ל-100 קמ"ש בסביבות 4.5 שניות ועד 250 קמ"ש.

המחיר? ב.מ.וו תבחן את הענות הקהל לעיצוב החיצוני של המכונית ולאחר מכן תגיע למסקנות. בהתחשב בכך שלא כולם התחברו ל-Z3 קופה הבווארים מעדיפים לקבל תמונה ברורה יותר. מה שכן, בכיר בחברה טוען שאם אכן יקבלו אור ירוק מהדירקטוריון ינסו לייצר 50 יחידות, לכל אחת ישודך תג מחיר של רבע מיליון דולר.