קצת אחרי שסיאט הכריזה שתיפרד ממוביל הנוסעים הקומפקטי סיאט טראקו, בתום קדנציה קצרה למדי, נראה שהכוונת של הקונצרן הגרמני מרוכזת בקרוסאובר נוסף של המותג: אטקה. רכב הכביש שטח היה אחד מהכוכבים החשובים ביותר של סיאט מאז הוצג בתערוכת ז'נבה 2016. הוא התבלט לא רק בעיצוב ייחודי אלא בזכות מחיר אטרקטיבי יחסית ומנועים מוצלחים שכבשו אלפי לקוחות ברחבי אירופה וגם בישראל רשם הישגים לא רעים.
ראוי לציין כי באף אחת משבע שנותיו, אטקה לא עבר את מחסום 100,000 היחידות שנמכרו באירופה, כאשר ב-2019 גירד את הנתון הזה עם קצת יותר מ-90,000 יחידות. בשנת 2020, ה-אטקה עבר מתיחת פנים דיסקרטית, והשיג מעט יותר מ-62,000 יחידות בשנה שלאחר מכן. מאותה נקודה והלאה, הלכו ופחתו המכירות לקצת יותר ממחצית בשנת 2022. בשנה שעברה סיכם 39,000 יחידות בלבד, הרחק מאחורי מתחרים ואחים, כמו סקודה קארוק או פולקסווגן טיגואן - שניים שעתידם מובטח לפחות לעוד מספר אבולוציות.
פרט לנתונים, המותג הספרדי הצביע לאחרונה על המשכיות של ארונה, איביזה ולאון לגלגול נוסף, כך שהשניים הראשונים מוכנים למתיחת פנים חדשה בחודשים הקרובים, והסופר מיני המחודשת כבר בפתח. הצהרות אלה הוגדרו על ידי פולקסווגן כ"בעלי חשיבות חיונית" לעתיד של סיאט אולם בד בבד, דוחקות את האטקה לשוליים - ללא מחליף נראה באופק.
מכל זה, אנו למדים כי סיאט אטקה נידון להיעלם בשנת 2025, בערך כאשר ה-קופרה טראמר החדש ייכנס לאולמות המכירה. יצרנית רכבי הספורט, שיצאה לדרך עצמאית לפני שנים אחדות, בעצם תהפוך להיות החטיבה שתספק את רכבי הכביש שטח המובילים של קבוצת סיאט, וזאת אחרי שנודע כי החברה האם עומדת להקדיש את עתידה לפתרונות ניידות חשמלית לערים הגדולות.
האטקה נמכר כיום בישראל בשתי חבילות: סטייל ו-FR, מצויד מנוע 1.5 ל' טורבו 150 כ"ס, תמורת מחיר של 160 ו-176 אלף שקלים בהתאמה.