$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

1.35 מיליון שקל: ב.מ.וו XM בארץ

הדרקון הגרמני של BMW נחת בארץ עם מערכת הנעה היברידית נטענת ואבזור עד התקרה

ניר בן טובים   11.06.23 - 11:09

תגיות: ב מ וו

Getting your Trinity Audio player ready...

הצגת דגם חדש בנבחרת של ב.מ.וו הוא אירוע בפני עצמו, אבל עם ה-XM היצרן הגרמני לקח צעד גדול קדימה מבחינה הכרתית. כדי לחגוג את יום השנה ה-50 למותג M נחשף השנה חידוש בסדר גודל עולמי :ה-XM הוא פרויקט רכב כביש שטח מקורי שלא נגזר מתוך BMW "סטנדרטית", והוא גם ה-M הראשון המצויד בשיטת M Hybrid - מערכת הנעה חשמלית נטענת שמכוילת באופן כמעט חד ממדי לתחום הביצועים.

ב.מ.וו לא עיוורת להצלחה הכלכלית של דגמי SUV ממוקדים ואולטרא יוקרתיים כמו למבורגיני אורוס, אאודי RS של משפחת Q8 ובנטלי בנטייגה, והיא מגיעה עם פרשנות עצמאית, שכן מערכת ההנעה M Hybrid מספקת תושבה מוחצת למתחרים: הבסיס הוא מנוע ה-V8 4.4 טווין טורבו עם 489 כ"ס ו-66 קג"מ, ומנוע חשמלי של 197 כ"ס ו-29 קג"מ המשולב בתיבת 8-מהירויות אוטומטית. המערכת מפיקה בשקלול מלא הספק מרבי של 653 כ"ס ו-81 קג"מ ומשולבת עם הנעה לכל הגלגלים M xDrive הכוללת את מצב ה-4WD Sand החדש לנהיגה על חול ובקרת זחילה מבוקרת.

על אף 5.1 מטר אורך, 1.75 גובה, 3.1 בסיס גלגלים ומסה של 2,785 ק"ג, ה-XM יכול לשגר את עצמו ל-100 קמ"ש מעמידה תוך 4.3 שניות, ל-200 קמ"ש ב-14 שניות, ולעלות ל-250 קמ"ש מבוקרים אלקטרונית. הסוללה, 25 קילוואט, מאפשרת לנסוע 82-88 ק"מ במחזור WLTP עם מהירות מרבית מוגבלת ל-140 קמ"ש - כנראה עם רגל עדינה מאוד על דוושת ההאצה.

הטעינה מתבצעת באמצעות המערכת המובנת עם 7.4 קילוואט, ובמצבי נהיגה חשמליים והיברידיים כאחד, ה-BMW IconicSounds Electric מוסיפה פסקול ייחודי שפותח בשיתוף עם הנס זימר ("בין כוכבים") כדי להפוך את הנהיגה להרבה יותר חוויתית ומרגשת. השלדה וכל המערך התומך כוללת מתלים בשליטה אלקטרונית, מוטות אקטיביים עם בקרת גלגול אקטיבית והיגוי אחורי כסטנדרט, לצד מערכת בלמים מחוזקת.

פנים ה-BMW XM משווק בישראל בחבילה אחת - אולטימט, וזה כולל את מערכת ההפעלה העדכנית ביותר של החברה, ה- iDrive 8, המשלבת אשכול מכשירים דיגיטלי בגודל 12.3 אינץ' ומסך מגע ראשי בגודל 14.9 אינץ' לפאנל אחד מעוקל ברזולוציה גבוהה מאוד.

 ל-XM גם תצוגה עלית כסטנדרט עם כל האינפורמציה החיונית של מחשב הדרך ובקרת הניווט, מערכות הבטיחות וכדומה.  המושבים הקדמיים מחוממים, מאווררים ומציעים פונקציית עיסוי, בעוד שהמושבים האחוריים מצוידים במשענות גב מחוממות. אבזור מחומם נוסף כולל את ההגה, משענות היד וגם הקונסולה המרכזית. עוד באבזור במת סאונד של הרמן קרדון עם 16 רמקולים, תמת XM כולל תאורה של הגריל הקדמי, לוגו XM מואר על משענות הראש, ריפודי עור נאפה וכל סייעני הבטיחות של ב.מ.וו.

המחיר: 1.35 מיליון שקלים.