$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

סטטוס: דאצ'יה רוצה לגדול, להתייקר

המותג הרומני ימשיך למצב את עצמו כחלופת 4X4 ידידותית לכיס אך רוצה גישה לקהל במעמד גבוה יותר

ניר בן טובים   23.08.23 - 12:32

תגיות: דאצ'יה

Getting your Trinity Audio player ready...
דאצ'יה דאסטר. הצלחה גדולה
דאצ'יה דאסטר. הצלחה גדולה

כאשר יצרן רכב שוקל לבצע "מהפך אסטרטגי" ולגבות פרמיה על שינוי מיתוגי, הוא נוטל סיכון לא מבוטל מול קהל הלקוחות הנאמן שלו. מהלכים כאלו, בעיקר בתמחור, עלולים לצאת משליטה מבוקרת. והענף, בייחוד לאור המצב הכלכלי העולמי, פחות סלחני לניסויים; אם תשאלו מהו ה-DNA שמאפיין מותג כמו דאצ'יה, הדבר הראשון שיעלה בראשם של הנהגים יהיו כלי הרכב הזולים והידידותיות למשתמש. אפשר לבשר כי אלו לא ישתנו בעתיד, גם לא כשהטכנולוגיה החשמלית תהפוך לחלק אינטגרלי מפרופיל הדגמים, והם יהפכו מסובכים יותר.  

עם זאת, הדור החדש של רכב הכביש שטח הנמכר ביותר של דאצ'יה, ומי שלמעשה "בנה" את התשתית והיסודות של היצרן הקטן הזה מחדש, הדאסטר, יסמן כנראה נקודת מפנה עבור המותג שעשויה להתנגש עם הפילוסופיה המקורית של הרומנים. ראש מחלקת העיצוב של קבוצת רנו, לורן ואן דן אקר אמר לאחרונה בראיון לכלי התקשורת ברומא כי ללוקה דה מיאו עצמו, מנכ"ל רנו-ניסאן, רצון לתת לדאצ'יה "תעודת זהות חדשה", עם מחיר הרבה יותר גבוה ופניה לקהל חדש.

ואן דן אקר מציין לאיזה כיוון דאצ'יה רוצה לצמוח: "הנושא של הרפתקנות מאוד מורכב. אבל אף מותג ברמת המחיר שלנו לא נקשר לחיק הטבע, מה שהופך להיות רלוונטי בתקופה הזו, במיוחד מאז הקורונה". לאורך הקווים שהוא משרטט יש תאורים של הנאה, חופש, אולם כדי למנוע התפזרות מצביע על מותג אחד ספציפי שנמצא על הכוונת: "אין מתחרה רציני ל-Jeep באירופה. למה דאצ'יה לא יכולה להיות? זהו מותג הממוקם היטב עבור אנשים שאוהבים לייף סטייל".

עוד אומר מעצב על של הקבוצה: "דאצ'יה נותנת לך שתי סיבות לקנות את הרכב, לא רק אחת", כלומר מחדד את היחס בין עלות-תמורה והמיומנות של הרכבים בשטח הקשה. בתוך כך, דאצ'יה תייצר כלי רכב חדשים ומלוטשים יותר בעתיד הקרוב כאשר ביניהם, למשל, דאצ'יה ביגסטר העתידי, רכב 4X4 מרווח, גדול, בעל סידור הושבה לשבעה, וטכנית מאוד מושקע. עוד לפני כן בשנת 2024, יגיע דור חדש של דאצ'יה דאסטר.  

בכל מה שכרוך בהנעה חשמלית, דאצ'יה תהיה חזק בתמונה. את הספרינג אנחנו כבר מכירים (הוא אפילו מוצע בישראל באפיקים מקבילים במחירים של כ-130 אלף שקל פלוס מינוס) והוא זוכה לביקושים גבוהים יחסית באירופה. בחברה מבהירים כי הדגמים החשמליים העתידיים של המותג לא רוצים לקלקל את מדיניות המחירים הנוחה של דא'ציה, כפי שיקרה עם הסנדרו שישמר את עלותו האטרקטיבית (באופן יחסי).

כמו שאר המותגים, גם דאצ'יה תתמודד עם מספר יריבות שזורמות לאירופה מהמזרח. אנחנו מדברים על המותגים הסיניים כמובן, שמביאים מכוניות חשמליות במחירים תחרותיים ועם הרבה גימיקים פירוטכניים מנקרי עיניים. בדאצ'יה לא מוטרדים מהנוכחות הסינית, ומביעים אמון במוצר שלהם: "כאשר כל המותגים מתייקרים בגלל המעבר למכונית החשמלית, לא כולם יוכלו להרשות לעצמם את הצעד הזה. יהיו אנשים שיחפשו אחר כך כלי תחבורה זול, חיוני ואטרקטיבי. אני מקווה שדאצ'יה תאסוף הרבה מהעלים שייפלו מהעצים", מעיר ואן דן אקר.

כל העיניים נשואות כרגע בעיקר לשנת 2024, אירוע השקת דאסטר דור שלישי (הראשון הוצג ב-2010) ולאחריו הביגסטר. כדי לשמר עלות אטרקטיבית, דאסטר ימשיך להתבסס על רצפת CMF-B של רנו קפצ'ר בין היתר אך לראשונה ישלב גם מנועים היברידים בטכנולוגיית E-TECH אותם פגשנו ברנו אוסטרל. כמו כן, כויל מחדש עם תכונות 4X4 עדכניות, הופעתו תהיה בהשראת ביגסטר, ובדאצ'יה מבטיחים אבזור מורחב משמעותית.