$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

אלפא רומיאו מציגה: 33 סטרדאלה

המותג האיטלקי ממציא מחדש את ה-GT האייקונית משנות ה-60 שתהיה מכונית הכביש החזקה בכל תולדות היצרן. איך תרצו אותה, חשמלית או חמושה במנוע שש בוכנות?

ניר בן טובים   31.08.23 - 07:49

תגיות: אלפא רומיאו

Getting your Trinity Audio player ready...

אלפא רומיאו הכריזה על חזרתו של הכותר המיתולוגי 33 Stradale, סימון של דגם אגדי שיוצר במשך שנתיים בלבד בסוף שנות ה-60. הקאמבק של המכונית האייקונית נועד לגשר על הוואקום התחושתי שישאר בעתיד אחרי גסיסתם של מנועי הבערה, ואולי גם לרכך את ליבם הדואב של שוחרי הקלאסיקות האיטלקיות מול השפעתו של עולם הרכב החשמלי. באלפא מגדירים את המכונית הזו "בנייה בהתאמה אישית", שכן רק 33 יחידות תיוצרנה וכולן על פי פרמטרים מאוד ספציפיים.

מדובר במכונית קופה דו-מושבית המבוססת על שלדת אלומיניום וקרבון, המשלבת את המורשת והעתיד של המותג תחת קורת גג אחת, סמל לדינמיות איטלקית אבל גם לאצולה שנקשרת לאלפא רומיאו (לפחות מבחינה הסטורית ומיתוגית). ה-33 Stradale החדשה נוצרה במרכז אסטרטגי חדש של אלפא רומיאו אליו התכנסו מוחות מתחומים שונים. מקום שבו מעצבים, מהנדסים והיסטוריונים אספו משובים מרוכשים פוטנציאלים ולאחר מכן הגיעו להסכמות קונקרטיות בנוגע לעיצוב ומכללים בהשראת המקור.

התמונות מדברות בעד עצמן, ובאלפא גם הקפידו לחזק את הקשר לקונפיגורציות של ה-33 הראשונה; ישנם שלושה צבעים בלעדיים עבור המרכב: אלפא אדום, כחול רויאל וכן גוון וילה ד'אסטה. בנוסף, ניתן לבחור בצבע אדום ולבן כמחווה למכונית המירוץ Type 33 וכן אפשר גם להתאים אישית מספר רב של עיטורים עם סיבי פחמן. הצמיגים נועלים חישוקי סגסוגת 20 אינץ' של Tribute. הבלמים (קרבון-קרמיים) הם של חברת 'ברמבו' כמובן.

אלפא רומיאו מציעה שני מנועים מובחנים באופי וחווית משתמש. מצד אחד, יש לנו מנוע בנזין אחורי, 2.9 ליטר ביטורבו V6 שמפתח הספק מרבי של 620 כ"ס ומצד שני, מתייצבת גרסה חשמלית 100% שמחלצת 750 כ"ס. הביצועים עוצרי נשימה בשני המקרים, מסוגלים להאיץ אותה מ-0 ל-100 קמ"ש בפחות מ-3 שניות ולהגיע למהירות מרבית של 333 קמ"ש - כלומר נתונים כמעט זהים לחלוטין, בין אם בחרת בהנעה מסורתית או הנעה אלטרנטיבית. הרכב מצויד גם בעצמות עצה כפולות על שני הסרנים וכן דפרנציאל מוגבל החלקה.

מנוע הבנזין משודך לתיבת 8-מהירויות מבית ZF דו מצמדית עם מערכת תחרותית וגז ביניים אוטומטי. לדגם החשמלי טווח של 450 קילומטרים לפי מחזור WLTP ומערכת טעינה מהירה. אלפא רומיאו לא נכנסה לפרטים לגבי גודל הסוללה או תצורת מערכת ההנעה החשמלית בשלב זה. בגרסה הקונבציונלית בקר מצבי נסיעה הממוקם בתעלה המרכזית, מאפשר לבחור בין פרופיל Strada ו-Pista, הראשון מוקדש לנסיעה בכביש מהיר ונסיעה יומית רגילה (כולל אפילו הגבהת בולמים כדי לצלוח פסי האטה בבטחה) והשני מכויל לתקיפת מסלול. בתת תפריט, אם נועלים את מצב ה-Track, המערכת מרוכזת כולה סביב ביצועים מרביים על חשבון פרמטרים אחרים (חסכון או נוחות).

אז מתי נראה את האלפא המרהיבה הזו בכבישים? הדגם עתיד להיות מיוצר בעבודת יד בסדנאות של Carrozzeria Touring Superleggera. כפי שציינו בתחילת המאמר, רק 33 יחידות תצאנה משעריה וכולן בעבודת יד. הלקוחות ישתתפו באופן פעיל בבנייה ו/או התאמה אישית של הרכב כך שכל עותק יהיה ייחודי. חושבים להזמין? מאוחר מדי. אלפא רומיאו אישרה כי כל העותקים נמכרו מראש. המחירים, לפי שעה, לא פורסמו. בכורה רשמית, קצרה מתוכננת לסופ"ש הקרוב במסגרת מירוץ ה-F1 במונזה, איטליה.