אופל עדיין בעיצומם של תהליכים פניפ ארגוניים שבונים מחדש את חשיבותו של היצרן בעיני הקהל. שנותיהם העגומות, תוצאה של ניהול מרושל, על גבול המופקר בידי ג'נרל מוטורס בעשורים קודמים נשכחו כבר מזמן, והיום תחת מטריית סטלנטיס וקבוצת PSA, ניכר שהם עלו על הדרך הנכונה.
לאט ובבטחה, השחילו שגריר רלוונטי לכל סגמנט על בסיס התשתיות של פיג'-סיטרואן, בין אם זו קורסה שתוכננה על פיג'ו 208 או הגרנדלנד שחולק מכללים עם 3008 (שלאחרונה הוצג הדור החדש שלו). אבל בחברה הגרמנית מאותתים שהגיע הזמן להעלות הילוך בכל הכרוך בהבחנה ובידול. אחת השיטות הבטוחות להחזיר חלק מ"היוקרה" של המותג למקום הראוי היא לנצל את השמות שככיבו בהסטוריה הרחוקה והקרובה. אופל מנטה למשל אוזכרה לאחרונה כדגם עצמאי חשמלי מלא, SUV דמוי קופה על פי תרשימים של רכב ראווה שנחשף לאחרונה במינכן. אולם כותר נוסף שחוזר מהמגירות בהחלט ידליק אצל עכברי השטח את נורות הנוסטלגיה - אופל פרונטרה.
הפרונטרה המקורי, שהוצג לפני יותר מ-30 שנה, היה רכב 4X4 קשוח עם שלדת סולם, סרן חי מאחור וגנטיקה מעורבבת עם איסוזו אמיגו וכן רודאו. אלו היו שנים שבהם יצרני הרכב הרשו לעצמם לצאת להרפתקאות על ערימת ברזלים, גם אם הרווחים לא היו עצומים. אלא שבגלגול הבא, השם פרונטרה כבר לא יוצמד לרכב שתוכלו לקחת רחוק מהכביש הסלול. בקדנציה החדשה יעוצב בסגנון רכב כביש שטח מסורתי, חשמלי, נעים הליכות וידידותי לסביבה.
אופל פרונטרה
אופל תמצב אותו כיורש של הקרוסלנד, קרוסאובר סגמנט B שזכה להצלחה לא רעה אבל נעדר אלטרנטיבה אקולוגית חדשנית. הפרונטרה יוברג על רצפת CMP אותה יחלוק (גם) עם ג'יפ אוונג'ר החשמלי, והמשמעות היא מערכת חשמלית מלאה, מרכב חמש דלתות וסידור לחמישה אנשים. אם הנתונים ביניהם זהים, המערכת החשמלית תחלץ בסביבות 160 כ"ס, 26 קג"מ, האצה ל-100 קמ"ש ב-9 שניות וטווח נסיעה ריאלי של כ-350 קילומטרים. מוקדם (מאוד) לדבר על מחירים.