$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

מעלה את הרמה: סקודה סופרב נחשפה בדור הרביעי

הדור החדש של מכונית המנהלים האהובה מביא איתו לא מעט חידושים טכנולוגיים וביניהם גרסת פלאג-אין עם טווח נסיעה של 100 ק"מ

רן סגל   02.11.23 - 22:43
Getting your Trinity Audio player ready...
(צילום: יצרן)
(צילום: יצרן)
נכון לאוקטובר 2023 נמכרו 845,000 יחידות מהדור השלישי של סקודה סופרב, זהו מספר מרשים שמהווה גידול של 36.7% לעומת כל מכירות הדור השני ומעל לפי 6 מסך מכירות הדור הראשון. לא בכדי הפכה הסופרב לאחת המכוניות החשובות של המותג הצ'כי. פרט מעניין נוסף הוא פילוח המכירות בין גרסת הסדאן לסטיישן, כאשר בדור השלישי הסטיישן תופסת נתח של 57%, כך שלא מפתיע שאת גרסת הפלאג-אין החדשה של הדור הרביעי מציעים בשלב רק בתצורת הסטיישן. מ'צמפיון מוטורס, היבואנית המקומית, נמסר כי סקודה סופרב החדשה צפויה להגיע לישראל בסוף הרבעון השלישי של 2024.

עיצוב וממדים
סקודה סופרב החדשה מציגה צמיחה במרבית הממדים לעומת הדור היוצא, היא ארוכה ב-4.3 ס"מ (491.2 ס"מ), צרה ב-1.5 ס"מ (184.9 ס"מ), גבוהה ב-1.2 ס"מ (148.1 ס"מ) ואילו בסיס הגלגלים נותר זהה (284.1 ס"מ), תא המטען לעומת זאת צמח ב-20 ליטר (645 ליטר)

הסטיישן צמחה ב-4 ס"מ לאורך (490.2 ס"מ), וחצי ס"מ לגובה (148.2 ס"מ) כשתא המטען צמח ב-30 ליטר (690 ליטר) ועד 1,920 ליטר בקיפול מושבים.

העיצוב החיצוני אינו פורץ דרך אלא שלב נוסף בהתפתחות הדגם, כאשר החזית שופעת קווים מחודדים ומכסה מנוע עם שתי בליטות הנמשכות מסבכת סקודה העדכנית, מאחור הפנסים צרים יותר מהדור היוצא ואילו קו המתאר בפרופיל דומה יחסית.

עיצוב הפנים חדשני יותר, עם דשבורד בכמה קומות המופרד בגימורים מחומרים שונים וקו חריצים נמתח לרוחבו המזכיר את אלו שבסבכה הקדמית. במרכז הדשבורד מסך מולטימדיה צף ולוח המחוונים הדיגיטלי שוכן במסגרת מלבנית שפורצת את קו החופה, ואילו ידית ההילוכים ממוקמת כעת מאחורי ההגה.

יחידות הנעה
גם הסופרב בדור הרביעי תציע מגוון מנועי בנזין, דיזל והיברידי-נטען, שש יחידות הנעה בסך-הכל: 3 מנועי בנזין; 1.5 ליטר, מיקרו-היברידי, בהספק של 150 כ"ס; 2.0 ליטר בהספקים של 204 כ"ס או 265 כ"ס עם הנעה כפולה, ולצידם שני מנועי דיזל בנפח 2.0 ובהספקים של 150 כ"ס או 193 כ"ס עם הנעה כפולה. מנועים אלו משודכים לתיבה כפולת מצמדים עם 7 הילוכים.

גרסת הפלאג-אין החדשה והמעניינת זמינה בשלב זה רק בגרסת הסטיישן ולה מנוע 1.5 ליטר והספק משולב של 204 כ"ס (1.4 ליטר ו-218 כ"ס בעבר) המשודך לתיבה כפולת מצמדים בעלת 6 הילוכים כבעבר. הסוללה בדור החדש גדולה יותר, בנפח של 25.7 קוט"ש ברוטו (13 קוט"ש בעבר) והיא מספקת טווח נסיעה של קצת יותר מ-100 ק"מ, לעומת פחות מ-60 ק"מ בדור השלישי. מטען פנימי 11 קילוואט מאפשר טעינה ביתית מ-0% ל-100% בשעתיים וחצי (שעה פחות) ולצד זאת הסופרב החדשה תציע גם טעינת DC מהירה בקצב של 50 קילוואט, כך שטעינה מ-10% ל-80% אורכת 25 דקות.

אבזור ובטיחות
רשימת האבזור בסקודה סופרב ארוכה, כך למשל ישנו לוח מחוונים דיגיטלי בגודל "10 ואופציה לתצוגה עילית. מסך המולטימדיה בגודל זהה או "13 בגרסאות הבכירות והוא מאפשר תפעול באמצעות פקודות קוליות לצד תפעול באמצעות מחוות יד. עוד חידוש בתחום התפעול נוגע לגלגלות בקרת האקלים, אשר להן מספר תפקודים, בדומה לדגמי לנד-רובר לדוגמא. לכל גלגלת צג בגודל 3.2 ס"מ ולחיצה עליו תשנה את תפקודו, כך למשל גלגל הטמפרטורה יכולה לתפעל גם את עוצמת החימום במושבים, וגלגלת עוצמת השמע אחראית גם על עוצמת המיזוג יחד עם אפשרויות התאמה אישית נוספות. כמו כן נמצא תאורת מטריקס לד חדשה עם תאורה משופרת ב-40%, משטח טעינה אלחוטי (15 וואט) עם קירור, 4 שקעי USB (45 וואט) ושקע נוסף (15 וואט) מאחורי המראה המרכזית לחיבור מצלמת דרך, מערכת שמע עם 8 רמקולים או 14 רמקולים של Canton ולדברי סקודה כל האריגים עשויים 100% חומרים ממוחזרים.
בתחום הבטיחות נמצא בסופרב החדשה מערכות מתקדמות חדשות כגון זיהוי תנועה חוצה בצומת כולל בלימת חירום אוטונומית במידה ופונים לכיוון הרכב המגיע, מערכת זיהוי תנועה חוצה מאחור המזהה גם הולכי רגל ומבצעת בלימת חירום במידת הצורך. בקרת השיוט האדפטיבית שופרה ומציגה בלוח המחוונים את התנועה סביב הרכב (בדומה לטסלה למשל) ומסונכרנת עם מערכת הניווט לטובת התאמת מהירות אופטימלית, ומערכת "הגנת צוות" אשר מזהה סכנה לתאונה סביב הרכב או בלימת חירום ובהתאם סוגרת את חלונות הרכב והגג הפנורמי, מפעילה איתותי חירום ומהדקת את החגורות הקדמיות, בנוסף ישנן עד 10 כריות אוויר, כולל כרית אוויר מרכזית בין הנהג לנוסע. כל זאת לצד מערכות מוכרות כגון סיוע לנהג בתמרוני חירום הפעילה במהירות של 30 עד 150 קמ"ש, זיהוי רכב בשטח מת כולל סיוע למניעת תאונה עם טווח מוגדל מ-70 ל-90 מטר, התרעת פתיחת דלת בזיהוי רכב חולף ועוד.