$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

חשמלית ישראלית בארה"ב: REE מסרה משאיות מבוססות תוכנה

ל"רי" פלטפורמות מודולריות, חשמליות וייחודיות בטכנולוגיית X-by-Wire ומאפשרות גמישות עיצובית ותכנונית. כעת, החלה החברה לספק רכבים ראשונים בארה"ב

רן סגל   11.01.24 - 17:56
Getting your Trinity Audio player ready...
(צילום: יצרן)
(צילום: יצרן)

לפני קצת יותר מ-3 שנים הציגה REE הישראלית מספר פלטפורמות חשמליות ייחודיות. אז "רי" קיימה קשרים עם מספר יצרניות רכב כגון מהינדרה, מיצובישי, FCA (פיאט-קרייזלר) וטויוטה, וכיום הודיעה החברה על משלוח ראשון שסופק בארה"ב. הפלטפורמה הייחודית של REE נהנית ממרכב שטוח, כאשר המנועים שוכנים בבתי הגלגלים. סידור זה מאפשר גמישות תכנונית ועיצובית.

המשלוח הראשון אותו מסרה בארה"ב מבוסס על פלטפורמת P7-C הגדולה מביניהן, ובכך הפכה לרכב מבוסס תוכנה הראשון / X-by-Wire הראשון בעולם שמקבל אישור רשמי ממשרד התחבורה האמריקאי. המשמעות של הפלטפורמה וטכנולוגיה זו היא שפקודות הנהיגה השונות (האצה, בלימה, היגוי) נעשות כולן באופן חוטי וללא חיבור ישיר (בדומה להגה Yoke של טויוטה/לקסוס, למשל). עוד יתרון לפלטפורמה זו היא מערכת ההיגוי שגם היא נמצאת בתוך בית הגלגל, כך מתאפשר היגוי לכל הגלגלים, וה-P7-C נהנית מרדיוס סיבוב קטן של כ-10.4 מטרים בלבד, משל הייתה מכונית סופר-מיני.

ל-P7-C כאמור הנעה לכל הגלגלים והספק המגיע עד ל-536 כ"ס ומהירות מקסימלית של 120 קמ"ש. טווח הנסיעה פחות מרשים ועומד על כ-241 ק"מ. מטען פנימי 22 קילוואט וטעינה מהירה מתאפשרת בקצב של עד 100 קילוואט. המשקל הכולל מגיע עד 7.2 טון, כושר העמסה של כ-3.2 טון ואורך מקסימלי של כ-4.9 מטר.