$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

ברוך הבא KGM Torres: בישראל במחצית השניה

אחרי המתנה ארוכה מאז פשיטת הרגל של סאנגיונג ורכישתה ע"י KG, הטורס עושה דרכו ארצה. עם אילו יחידות הנעה הוא יגיע?

בועז קורפל
בועז קורפל   23.01.24 - 12:54
Getting your Trinity Audio player ready...

יצרנית המכוניות הקוריאנית סאנגיונג החליפה בעלים לפני קצת יותר משנה, אחרי שהתאגיד התעשייתי KG רכש אותה, ובמרץ 2023 שינה את שמה ל-KGM (KG Mobility). כעת אנו זוכים להציץ אל הגרסה החשמלית של הדגם הסדרתי הראשון תחת המיתוג החדש שנקרא Torres. נזכיר כי זו לא הפעם הראשונה שהמכונית נחשפת ולמעשה הוצגה כבר באמצע 2022 בשיאו של הדיון המשפטי בנוגע לפשיטת הרגל של סאנגיונג ואישור הרכישה על-ידי KG, מה שמסביר את תקופת ההמתנה הארוכה.

ה-KGM טורס החשמלי לא מציג הפתעות בתצורה שלו מלפני שנה וחצי, ומדובר בקרוסאובר שממוקם במידותיו בין הרקסטון הגדול לקוראנדו הקומפקטי והוא מיועד ל-5 נוסעים - אורכו 470 ס"מ, רוחבו 189 ס"מ, גובהו 172 ס"מ ואורך בסיס הגלגלים עומד על 268 ס"מ. המכונית החדשה שבתמונות היא הדגם הסדרתי שיתחיל להימכר בבריטניה בחודש אפריל הקרוב והיא תוצע עם שני מערכי הנעה שונים. הראשון עם מנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטר עם 4 בוכנות בהספק של 161 כ"ס המשודך לתיבה אוטומטית עם 6 הילוכים והנעה קדמית. מנוע זה מוצע גם בקוראנדו, שם הוא מאיץ ל-100 קמ"ש ב-10.8 שניות. הנעה כפולה תוצע בחודשי הסתיו או הקיץ הקרובים, אז ככל הנראה יציגו ב-KGM את הגרסה הקשוחה יותר.

לצד גרסת הבנזין יציגו גרסה חשמלית מלאה שנקראת Torres EVX שנראית כאן בתמונות. לטורס EVX סוללה בקיבולת של 73.4 קוט"ש המציעה טווח נסיעה של 460 ק"מ בתקן WLTP, ולמרות שהיצרן לא פרסם את תכונות הטעינה של המכונית, נראה שגם במקרה הזה היא תאמץ את התכונות של הקוראנדו E-Motion עם טעינה מהירה של 100 קילוואט.

בשתי הגרסאות נמצא מסך מולטימדיה "12.3 ולוח מחוונים במידה זהה, קישוריות אנדרואיד אוטו ואפל קארפליי אפשריות באמצעות כבל מתאים, חיישני חנייה מלפנים ומאחור וגם מצלמת נסיעה לאחור. לתא המטען נפח נדיב של 703 ליטרים ובקיפול שורת המושבים השנייה ניתן להגיע ל-1,662 ליטרים (בהתאם לשיטת החישוב של היצרן). מערך הבטיחות המוצע בסיסי למדי וכולל בלימה בחירום אוטונומית בנסיעה קדימה (לא פורסם אם מדובר בזיהוי הולכי רגל ודו גלגלי) ותיקון סטייה מנתיב. בבטיחות הפאסיבית ניתן לציין כי השלדה כוללת אזורים מחוזקים עשויים פלדה בעלת כושר מתיחה גבוה של 81%. רמות האבזור והגימור מחולקות לשלוש מדרגות החל מגרסת כניסה במיתוג K30, מעליה רמת גימור K40 ואילו הגרסה המאובזרת ביותר תיקרא K50. בעתיד מתכננים ב-KGM גם רמת גימור עממית במיתוג K20 שתהיה הזולה מכולן.

מהיבואנית טלקאר נמסר כי הטורס החדש צפוי להגיע ארצה במחצית השניה של השנה ותחת מיתוג KGM, הוא יגיע הן בגרסת הטורבו-בנזין והן בגרסה החשמלית, כאשר סמל סאנגיונג יישאר בחזית בדומה לשווקים אחרים.

 

*** עולם הרכב של ערוץ הספורט משיק ערוץ WhatsApp חדש בו נעסוק בכל מה שקורה בתעשיית הרכב העולמית, שוק הרכב המקומי וגם בספורט המוטורי, עם ידיעות שיגיעו אליכם היישר ממערכת "עולם הרכב".
הצטרפו בלינק >>> ערוץ "עולם הרכב" ב-WhatsApp ואל תשכחו ללחוץ על הפעמון ***