$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

זה אולי נראה כמו אאודי S3 אבל זו מתיחת הפנים שלה

אאודי חשפה פרטים ראשונים על ה-S3 המעודכנת לקראת חשיפת מתיחת הפנים של כל משפחת אאודי A3

רן סגל   13.02.24 - 10:48
Getting your Trinity Audio player ready...
צילום: יצרן
צילום: יצרן

אאודי S3, הלא היא הגרסה הספורטיבית של ה-A3, הוצגה בדור הנוכחי לפני כשלוש וחצי שנים וכעת מציגה היצרנית דגם אב טיפוס של ה-S3 המחודשת, שמגיעה כמו בעבר בתצורות האצ'בק או סדאן ומתברגת מתחת ל-RS3 החזקה יותר. זאת כחלק מהכנה לקראת הצגת מתיחת הפנים של כל משפחת ה-A3, כאשר נזכיר שלפי תוכניות אאודי, הדור הבא של ה-A3, שמתוכנן ל-2027-2028 כבר יציע הנעה חשמלית.

עיצוב
בשלב זה קשה לאמוד מהם השינויים החיצוניים, אך ניתן להבחין בעיצוב חדש לסבכה הקדמית ולעיצוב כונסי האוויר, חתימת תאורה חדשה ליחידות התאורה הקדמיות, חישוקים חדשים מרובי זרועות, מאחור ישנה חתימת תאורה חדשה לפנסים ועיצוב עדכני לקצות הפגוש ולדיפיוזר עם מערכת פליטה של אקרפוביץ'. עיצוב הפנים טרם נחשף, אך גם הוא לא צפוי לעבור מהפך קיצוני, אך בכל מקרה ניקח בחשבון שמדובר בדגם אב-טיפוס ויתכן כי מאפייני העיצוב הללו עוד יעברו שינויים.

מנוע וביצועים
יחידת ההנעה שודרגה וההספק צמח ל-333 כ"ס (+23 כ"ס) ול-42.8 קג"מ (+2 קג"מ), מה שסייע לקזז עשירית שנייה בהאצה ל-100 קמ"ש שעומדת כעת על 4.7 שניות. עוד מספרים לנו באאודי שמכלולי ההטורבו ושסתום המצערת כוילו לטובת זמינות כוח טובה יותר.

גם תיבת 7 ההילוכים כפולת המצמד שופרה ומסוגלת לעמוד במומנט גבוה יותר בתחילת נסיעה; ולדברי אאודי, גם תגובת התיבה שופרה וכי תחת עומס מלא, מהירות העברת ההילוכים שופרה ב-50%.

התנהגות כביש
מבחינת ניהוג, אאודי S3 המחודשת מקבלת בקרת מומנט וקטורית לציר האחורי, "מפצל מומנט" בשפת אאודי, כפי שקיים ב-RS3, המעביר כוח בנהיגה בכביש מפותל ובעיקולים, בין הגלגל הפנימי והחיצוני.

בורר מצבי הנהיגה הורחב עם מצב "דיינמיק פלוס" כאשר במצב זה רוב הכוח עובר לציר האחורי ומפצל המומנט מעביר יותר כוח לגלגל החיצוני ביחס לעיקול, מה שיוצר נטייה להיגוי יתר, לצד בקרת אחיזה ליברלית יותר.

המתלה הקדמי (מקפרסון) עודכן עם מיסב ציר חדש יוצר קמאבר שלילי גדול יותר בהשוואה ל-S3 הנוכחית, קצת פחות מ-1.5 מעלות, ויחד עם כיול למערכת ההיגוי הפרוגרסיבי הביאו לשיפור תגובת ההיגוי והאחיזה בפניות.

מערכת הבלמים שודרגה ומספקת יכולת תאוטה טובה משמעותית בזכות דיסק בלם קדמי גדול יותר בקוטר 357 מ"מ (340 מ"מ כיום) וברוחב 34 מ"מ (30 מ"מ כיום) כמו גם קליפר 2 בוכנות עם רפידות גדולות יותר.