$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

חמסה על המחיר: NIO eL7 בישראל מ-555,000 שקל

רכב הפנאי של ניו הוא הרכב הסיני היקר בישראל. מה מקבלים עבור יותר מחצי מיליון שקל?

רן סגל   15.02.24 - 06:12
Getting your Trinity Audio player ready...
צילום: יצרן
צילום: יצרן

יצרנית היוקרה החשמלית מסין מגיעה לישראל באמצעות היבואנית "דלק מוטורס" אך למעשה בייבוא עקיף דרך הנציג הנורווגי. היבואנית המקומית של "ניו" כבר משווקת את מכונית המנהלים eT5, מכונית הסאלון eT7 ורכב הפנאי הגדול eS8 עם 6 או 7 מקומות. כעת היא מרחיבה את ההיצע עם ה-eL7 (המוכר גם כ-eS7), רכב פנאי גדול בעל 5 מקומות, שאומנם קטן מה-eS8 אך מציג תג מחיר גבוה ב-90,000 שקל.

ה-eL7 יתחרה בדגמים כגון אקספנג G9 ממנו הוא יקר גם מגרסת ה"פרפורמנס" הבכירה בכ-190,000 שקל, ווייה Free ממנו הוא יקר בכ-155,000 שקל, ג'נסיס GV70 החשמלי ממנו הוא יקר ב-76,000-26,000 שקל (בהתאם לגרסה) וגם מול אאודי Q8 e-tron, שממנו הוא דווקא זול ב-44,500 שקל. אז מה מקבלים עבור 555,000 שקל?

עיצוב ומידות
העיצוב החיצוני מזוהה כ-NIO עם תאורת היום הצרה מלפנים ויחידות התאורה בצידי הפגוש, כאשר מאחור הפנסים הצרים נמתחים לרוחב הרכב. כמו כן ישנם חישוקי "20 וקליפרים בצבע כתום (אופציה לחישוקי "21 בתוספת 20,000 שקל עם צמיגים מבודדי רעש) וצביעה דו-גונית כסטנדרט וכל צבע פרט לאפור, לבן ושחור הוא בתוספת תשלום.

עיצוב הפנים גם הוא מזכיר דגמי ניו אחרים, ניקיון עיצובי ומיעוט כפתורים, עם לוח מחוונים דיגיטלי "10.2 ומסך מולטימדיה "12.8 בסגנון "צף", בורר ההילוכים הממוקם בקצה השמאלי של הקונסולה המרכזית, כמו גם גימור עץ ממוחזר לרוחב הדשבורד והסייען הקולי בראשו וגם גם דיפון תקרה אלקנטרה.

בהשוואה לאאודי Q8 אי-טרון למשל, הניו eL7 קצר ב-0.3 ס"מ (491.2 ס"מ), רחב ב-5 ס"מ (198.7 ס"מ), גבוה ב-8.7 ס"מ (172 ס"מ), בסיס הגלגלים ארוך ב-3.3 ס"מ (296 ס"מ). תא המטען גדול בליטר אחד (570 ליטר). מרווח הגחון עומד על 15.8 ס"מ (בסיוע מתלי אוויר ניתן להגביה את הרכב ב-40 מ"מ או להנמיכו ב-50 מ"מ), כושר הגרירה מגיע עד 2,000 ק"ג (כולל וו גרירה נשלף אלק') וחלקת המשקל אופטימלית עם 50:50 בין הסרן הקדמי לאחורי.

יחידת הנעה
לניו eL7 צמד מנועים היוצרים הנעה כפולה ומספקים 653 כ"ס והאצה ל-100 קמ"ש ב-3.9 שניות כשעל הבלימה אחראית מערכת של "ברמבו" שמביאה את רכב הפנאי מ-100 קמ"ש לעצירה מלאה בתוך 33.9 מטר. ל-eL7 סוללת 100 קוט"ש (90 קוט"ש נטו) מאפשרת טווח נסיעה של 501 ק"מ (471 ק"מ עם חישוקי "21). טעינת DC מהירה אפשרית בקצב של עד 125 קילוואט ואורכת כ-40 דקות (10%-80%).

ואם באאודי Q8 e-tron עסקינן, ה-eL7 חזק יותר מה-SQ8 אי-טרון ספורטבק ב-150 כ"ס ומאיץ ל-100 קמ"ש מהר יותר ב-0.6 שניות, כמו גם טווח נסיעה גדול ב-59-29 ק"מ, למרות סוללה קטנה יותר ב-16 קוט"ש.

אבזור ובטיחות
ניו eL7 מוצע עם כל האבזור שמקובל וראוי למצוא בקטגוריית המחיר שלו כמו למשל סגירת ואקום בדלתות, תצוגה עילית ("8.8), מצלמות היקפיות, מושבים קדמיים מחוממים, מאווררים ועם מערכת עיסוי, חימום למושבי השורה השנייה, הגה מתכוונן חשמלית ומחומם, מראות פנים וצד נגד סנוור, בקרת אקלים תלת-אזורית עם מסך שליטה "6.6 ליושבים מאחור, מערכת בישום, פתיחה וסגירת תא המטען החשמלי ללא מגע, מערכת שמע עם 27 רמקולים ועוד.

מערך הבטיחות מסתייע ברדאר לייזר (LiDar) ובעוד 11 מצלמות, 5 רדארים נוספים ו-12 חיישני קרבה, אשר לדברי היצרנית מותאמים לנהיגה אוטונומית. נמצא כאן את כל המערכות המוכרות והמקובלות יחד עם בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת רכב רכב בשטח מת, התרעת תנועה חוצה מאחור כולל בלימת חירום אוטונומית, התרעת תנועה חוצה מלפנים, התרעת פתיחת דלת בזיהוי רכב חולף, אורות גבוהים אוטומטיים ומערכת ניטור נהג. כמו שאר דגמי ניו, גם ה-eL7 זכה בציון של 5 כוכבים במבחן הריסוק האירופאי.