אחרי תקופה ארוכה מאז הוצג הקונספט בינואר 2021 ולא מעט טיזרים בדרך, חשפה היום רנו בתערוכת ז'נבה את ה-5 E-Tech, מכונית סופר מיני בעיצוב טרו והנעה חשמלית. לטענת רנו, זהו הדגם הראשון המבוסס על פלטפורמת AmpR Small אך מדובר בפלטפורמת CMF-B EV של הקונצרן, המשמשת גם את ניסאן מיקרה החשמלית החדשה. רעיון המזכיר את ה-STLA Small של קונצרן סטלנטיס, המבוסס למעשה על פלטפורמת CMP המאפשרת שימוש במנועי בעירה פנימית לצד מנועים חשמליים ובכך לחסוך בעלויות. מפריסבי, יבואנית רנו בישראל, נמסר כי ה-5 אי-טק החדשה צפויה להגיע לישראל בסוף השנה הנוכחית או בתחילת 2025.
עיצוב ומידות
על העיצוב החיצוני דובר רבות כאשר הוא שומר אמונים לדגם הקונספט ומראה רטרו בהשראת אותה רנו 5 מתחילת שנות ה-70, זאת לצד כמה אלמנטים מודרניים כגון תאורת יום בסגנון ארבע פינות, חישוקי "18 כסטנדרט וידיות פתיחה נסתרות בדלתות האחוריות. מידותיה של ה-5 ממקמות אותה בין הטווינגו הקטנטנה לקליאו, אורכה 392 ס"מ, רוחבה 177 ס"מ, גובהה 150 ס"מ, אורך בסיס הגלגלים עומד על 254 ס"מ ונפח תא המטען עומד על 326 ליטר, כאשר ה-5 מסוגלת גם לגרור עד 500 ק"ג.
מבפנים המראה מודרני כשאותו אלמנט "ארבע פינות" מיחידות התאורה הקדמיות נמצא גם בפתחי המיזוג, עוד נמצא כאן לוח מחוונים דיגיטלי "7 בגרסת הכניסה או "10.1 בשאר הגרסאות ומסך המולטימדיה הסמוך אליו בגודל "10 בכל רמות הגימור וכולל קישוריות אלחוטיות לנייד וחנות "גוגל פליי" להורדת אפליקציות כגון ווייז, ספוטיפיי ועוד ובנוסף עוזר אישי בשם Reno. המושבים בעיצוב ספורטיבי בהשראת ה-R5 טורבו ובד ה"דנים" (ג'ינס) ושאר סוגי הבדים שיוצעו עשויים 100% חומרים ממוחזרים, כאשר לדברי היצרנית 85% מהרכב ניתנים למחזור בשנית.
יחידות הנעה
רנו 5 E-Tech תוצע עם 3 מנועים בהספקים של 95 כ"ס, 120 כ"ס או 150 כ"ס, כאשר למנוע הקטן משודכת סוללה בקיבולת של 40 קוט"ש המאפשרת טווח נסיעה של 300 ק"מ, ולשני המנועים הנוספים סוללה בקיבולת 52 קוט"ש המאפשרת טווח נסיעה של 400 ק"מ.
שתי הסוללות בארכיטקטורת 400 וולט, כאשר למנועי ה-120 כ"ס ו-150 כ"ס אופציה למטען פנימי 11 קילוואט, כך שטעינה ביתית (10%-100%) אורכת 3 שעות וחצי לסוללה הקטנה ו-4 שעות וחצי לסוללה הגדולה. טעינת DC מהירה אפשרית בקצב של 80 קילוואט בשידוך למנוע ה-120 כ"ס או 100 קילוואט בשידוך למנוע ה-150 כ"ס, מה שיאפשר, בשתי הסוללות, טעינה מ-15% ל-80% בתוך 30 דקות.
בשלב זה לא נמסרו פרטים נוספים על כל יחידות ההנעה, אך גרסת ה-150 כ"ס בשידוך לסוללה הגדולה תאיץ ל-100 קמ"ש בקצת פחות מ-8.0 שניות והמהירות המרבית מוגבלת ל-150 קמ"ש.
טכנולוגיה ובטיחות
לרנו 5 החשמלית טכנולוגיית V2L המאפשרת באמצעות מתאם הפעלת מכשירי חשמל חיצוניים ובנוסף גם טכנולוגיית V2G (Vehicle to Grid), כלומר הרכב יכול להעביר חשמל אל הרשת הכללית ולהשתתף לכאורה בהוצאות החשמל (טכנולוגיה זו דורשת התאמה מסוימת של רשת החשמל הביתית).
בתחום הבטיחות נמצא את כל המערכות המקובלות יחד עם בקרת שיוט אדפטיבית, בלימת חירום גם בנסיעה לאחור, התרעת רכב בשטח מת כולל התרעת פתיחת דלת בזיהוי רכב חולף, מערכת ניטור נהיגה ועייפות