לפני 3 שבועות בלבד חשפה מרצדס את מתיחת הפנים של רכב השטח האייקוני וכעת היא מציגה לו סוף סוף את הגרסה החשמלית. בשנים האחרונות החלו חרושת שמועות אודות תהליך החשמול של ה-G קלאס, שכללו בין הייתר תהיות לגבי שמו, אחת מהן הייתה שהוא יענה לשם EQG בדומה לרכבי הפנאי EQA או EQC, אך כנראה שאחרי ה-EQE SUV הבינה מרצדס כי יוטב לה לשמור על קו שמות ברור יותר וה-G קלאס החשמלי פשוט יקרא G" קלאס חשמלי". ה-G קלאס המחודש עתיד להגיע ארצה ברבעון השלישי של השנה, ומכלמוביל, יבואנית מרצדס בישראל, נמסר כי גם החשמלי צפוי להגיע באותו הרבעון.
שינויים קלים בעיצוב לעומת ה-G קלאס הרגיל
עיצוב ומידות
מבחינה חיצונית, כמעט ולא תמצאו הבדלים לעומת G קלאס הרגיל, זאת למעט סבכה שחורה וכמעט אטומה ומסגרת פנימית שחורה לבתי יחידות התאורה הקדמיות ואילו מאחור במקום התא העגול לגלגל ישנו תא בעיצוב תיקי כבלי הטעינה וזה אכן ייעודו. ה-G החשמלי קצר במעט עקב אותו מאפיין עיצוב ולעומת ה-G קלאס הרגיל, לזה החשמלי מרווח הגחון של 25 ס"מ (גבוה ב-0.9 ס"מ) זווית גישה של 32 מעלות (לעומת 31), זווית נטישה של 30.7 מעלות (לעומת 30), זווית בטן של 20.3 מעלות (לעומת 26), ויכולת צליחת מים בגובה של 85 ס"מ (+15 ס"מ). מבפנים העיצוב זהה לגמרי ל-G קלאס המחודש, למעט הבדל קטן בפאנל פקדי השטח שבמרכז ונפח תא המטען עומד על 555 ליטר (-85 ליטר).
תא הנוסעים זהה, למעט פקדי השטח שהותאמו להנעה החשמלית
יחידת הנעה
יחידת ההנעה של ה-G החשמלי תקרא 580 EQ ולה הנעה נפרדת לכל גלגל, מה שמאפשר לו להסתובב על צירו (שני הגלגלים הימניים למשל נוסעים קדימה ואילו השניים השמאליים נוסעים לאחור). לכל מנוע חשמלי הספק של 108 קילוואט (כ-147 כ"ס) כאשר ההספק המשולב עומד על 587 כ"ס (432 קילוואט) ו-118.7 קג"מ. ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 4.7 שניות ואילו המהירות המרבית מוגבלת ל-180 קמ"ש.
הסוללה בקיבולת של 116 קוט"ש (2 קוט"ש פחות מה-EQS המחודשת) משולבת בתוך שלדת הסולם של ה-G קלאס, ומאפשרת טווח נסיעה של 473 ק"מ בין טעינות. במרצדס מציינים דאגו לשיפורים אווירודנמיים קלים למשל במכסה המנוע ובקורות הקדמיות, ודאגו כמובן למגן היטב את הסוללה. טעינה רגנרטיבית אפשרית ב-4 עוצמות בנוסף למצב אוטומטי.
ל-G קלאס 580 EQ מטען פנימי 11 קילוואט וטעינה מהירה בקצב של עד 200 קילוואט מה שיאפשר לכם טעינה מ-10% ל-80% ב-32 דקות.
"תיק" לכבל הטעינה במקום גלגל חלופי
את הילוכי הכוח ונעילות הדיפרנציאל מחליף כמובן המחשב שינהל את העברת המומנט בין הצירים ובין הגלגלים, מה שיאפשר העברת כוח בשבריר שנייה ויכולת התקדמות חלקה גם בתנאי שטח קשה. במרצדס מציינים כי אין צורך להפעיל את "נעילות הדיפרנציאל הוירטואליות" והניהול אוטומטי לחלוטין. בהתאם, פאנל פקדי השטח בין פתחי המיזוג המרכזיים הותאם לזה החשמלי עם כפתור גישה לתצוגות השטח הייעודיות, כמו גם מכסה מנוע "שקוף", מצב זחילה – עד 2 קמ"ש במישור, בעליה או בירידה, וכפתור ל"הילוך כוח", כפתור להפעלת יכולת הסיבוב במקום (G-Turn) וכפתור לצמצום רדיוס הסיבוב (G-Steering).
וברשותכם, בחרנו שלא להתייחס יתר על המידה למערכת ה-G-Roar המדמה צלילים שונים בהשראת מנוע ה-V8 וצלילים שונים בהתאם לפעולות שונות ברכב כגון צליל הנסיעה החיצוני או פתיחת הדלתות.