$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

לראשונה: פורשה 911 היברידית

פורשה חשפה את גרסת ה-GTS ההיברידית של ה-911 האייקונית – חזקה, מהירה וחסכונית יותר. וגם שיפורים ל-911 קררה השגרתית יותר. גרסאות אלו צפויות להגיע לישראל עוד השנה

רן סגל   28.05.24 - 18:35
Getting your Trinity Audio player ready...
צילום: יצרן
צילום: יצרן

פורשה 911, היא אחת ממכוניות הספורט הנמכרות בעולם וגם מציעה לא מעט גרסאות שיקלעו לטעמו של כל חובב נהיגה, מקררה בסיסית עם הנעה אחורית, דרך גרסאות ה-GTS והטורבו, ה-GT3 הסופר ספורטיביות או הדקאר שלא מפחדת לרדת לשטח, וכמובן תצורות קופה, קבריולה או טראגה כמעט לכל יחידת הנעה.

כעת, פורשה מציגה גרסת GTS חדשה והפעם היא זוכה לחיזוק חשמלי בדמות הנעה היברידית (ולא פלאג-אין). יחידת ההנעה החדשה עונה לשם T-Hybrid שגם מקבלת סיוע חשמלי למגדש הטורבו (eTurbo) לטובת זמינות כוח מהירה יותר, שדרוג זה מאפשר להשיג תוצאות טובות יותר בשימוש במגדש טורבו אחד לעומת שניים בעבר. אבל כדי להפוך את ה-911 להיברידית אמיתית, ישנו מנוע חשמלי קטן השוכן בין המנוע לתיבת ההילוכים ומספק עד 54.4 כ"ס ו-15.3 קג"מ והוא ניזון מסוללת 1.9 קוט"ש, אך בנוסף גם מהסיוע החשמלי של ה-e-טורבו המתפקד כגנרטור קטן המפיק 15 כ"ס ומסייע למנוע החשמלי הראשי.

לב המכונית הוא כמובן מנוע הבנזין, כאשר מדובר באחד חדש בנפח 3.6 ליטר המבוסס על מנוע 3.0 הליטרים המוכר מה-GTS היוצאת, אך לנוכח מהלך וקדח מוגדלים (81 מ"מ ו-97 מ"מ, בהתאמה) נפחו צמח ב-0.6 ליטר, כמו כן הוא זכה לעוד כמה שדרוגים מכאניים, כך שגם ללא החיזוק החשמלי, הספקו עומד על 485 כ"ס (5 כ"ס יותר מה-GTS היוצאת) ו-58.1 קג"מ (זהה). לבסוף, ההספק המשולב עומד על 541 כ"ס ו-62.2 קג"מ שמאיצים את ה-GTS החדשה ל-100 קמ"ש בתוך 3.0 שניות ולמהירות מרבית של 312 קמ"ש, כאשר צריכת הדלק המשולבת עומדת על 9.1-9.5 ק"מ לליטר. התיבה כפולת המצמדים עם 8 הילוכים עברה עדכון בהתאם לרצועת הכוח וההספק החדשים.

ולסיכום, ה-GTS T-Hybrid חזקה מקודמתה ב-61 כ"ס ו-4.1 קג"מ, מהירה ב-0.4 שניות ל-100 קמ"ש עם קמ"ש נוסף למהירות המרבית, וצריכת הדלק המשולבת טובה יותר ב-0.3 ק"מ לליטר. כל זה כאשר המשקל צמח בכ-50 ק"ג בלבד (ל-1,595 ק"ג)

בנוסף, מערכת המתלים שופרה והיגוי אחורי הינו סטנדרטי (לשיפור היציבות במהירות גבוהה וצמצום קוטר הסיבוב במהירות נמוכה)

911 קררה משודרגת
לא נרחיב יותר מידי על עדכוני העיצוב השונים ב-GTS שנועדו בעיקר לשיפורי אווירודינמיות, כמו למשל מעבר לפנסי מטריקס-לד עם חתימת 4 הנקודות, מה שפינה את תאורת היום לטובת פתחי אוורור גדולים יותר או תריסי אוורור אקטיביים בחזית, או המעבר ללוח מחוונים דיגיטלי מלא ("12.6) המציע גם תצוגה קלאסית עם חמשת השעונים ולמולטימדיה קישוריות מורחבות – כי מה שעוד יותר מעניין הוא, שגם ה-911 קררה השגרתית זכתה לשדרוג הביצועים.

מנוע 3.0 הליטר המוכר בעל צמד מגדשי הטורבו קיבל מצנן ביניים המותקן מתחת לגריל האחורי ומעל למנוע, בדומה לדגמי ה"טורבו" של ה-911, וכן גם מגדשי הטורבו שודרגו כך שהספקו של המנוע צמח ל-394 כ"ס והמומנט עלה ל-45.8 קג"מ, כך שההאצה ל-100 קמ"ש אורכת כעת 4.1 שניות (3.9 שניות עם חבילת כרונו) והמהירות המקסימלית עומדת על 294 קמ"ש – שיפור של 0.1 שניות וקמ"ש בודד, בהתאמה.

מאורכיד ספורטס קארס, יבואנית פורשה בישראל, נמסר כי צמד ה-911 צפויות להגיע ארצה כבר באוקטובר הקרוב ואלו המחירים:

פורשה 911 קררה החל מ-1,065,000 שקל
פורשה 911 קררה קבריולה החל מ-1,175,000 שקל

פורשה 911 קררה GTS החל מ-1,395,000 שקל
פורשה 911 קררה GTS קבריולה החל מ-1,520,000 שקל

פורשה 911 קררה 4 GTS החל מ-1,465,000 שקל
פורשה 911 קררה 4 GTS קבריולה החל מ-1,575,000 שקל

פורשה 911 טארגה 4 GTS החל מ-1,575,000 שקל