את שיתוף הפעולה בין פורד ופולקסווגן בחטיבה המסחרית אנו מכירים היטב – עת יצאו לאוויר העולם הריינג'ר והאמארוק ובקרוב גם ייחשף באופן רשמי הטרנספורטר החדש על-בסיס פורד טרנזיט קסטום המוכר. אבל כבר לפני למעלה משנה הסתבר שהחתונה הזאת לא תיגמר שם ופורד הציגה את האקספלורר EV שיתבסס על פלטפורמת MEB של פולקסווגן וליתר דיוק על ה-ID.4.
אותו שיתוף פעולה גם בתחום המכוניות הפרטיות אינה נעצר שם ולאחרונה מפעלי פורד בעיר קלן שבגרמניה, שם יוצרה הפורד פיאסטה, עברו שדרוג בעלות של שני מיליארד דולר ועם סיומו הם ערוכים לתחילת ייצור של דגם קופה חשמלי חדש שייבנה גם הוא על בסיס אותה פלטפורמה מבית פולקסווגן.
תא הנוסעים בפורד אקספלורר EV, צפוי להיות דומה גם בקאפרי E
המכונית החדשה תהיה ספורטיבית יותר בעיצוב שלה ולפי כמה דיווחים שדלפו ממטה פורד אירופה, המכונית כנראה תקבל את השם פורד קאפרי E, אם כי אין לכך אישור רשמי ונכון לעכשיו בפורד מכנים את הדגם "קרוסאובר ספורטיבי". הפורד קאפרי E החדשה תהיה למעשה גרסת הקופה של האקספלורר EV, ממש כמו שה-ID.5 של פולקסווגן היא האחות "הספורטיבית" של ה-ID.4 השגרתית יותר למראה.
אם לא בעיצוב לפחות זו ההשראה לשם החדשה: פורד קאפרי (מודל 1975)
המפעלים בעיר קלן ייצרו את שני הדגמים של פורד וכושר הייצור השנתי של שני הדגמים יחד יעמוד על 250,000 מכוניות. פורד צפויה להציג בחודשים הקרובים את הדגם החדש ואנחנו מקווים שאכן הם יחזירו בגלגול נשמות את הקאפרי לטובת הדורות הבאים. לאלה שלא היו כאן בסוף שנות ה-60 של המאה הקודמת, נספר כי הקאפרי הייתה אחת המכוניות הספורטיביות הנחשקות של פורד באירופה ובישראל והיא יוצרה בין השנים 1968 עד 1986 ובתקופה הזאת יוצרו 1.8 מיליון מכוניות. אם בוחנים את תהליך גלגול הנשמות של פורד, הרי שבשנת 2019 החזירו בפורד את השם "פומה" שאיננה דומה כלל לפומה המקורית, מה שלא מנע ממנה להיות המכונית הנמכרת ביותר של פורד באירופה בשנים האלה.