$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

בשנה הבאה בישראל: מיני קופר 5 דלתות וב.מ.וו סדרה 2 מחודשת

המיני הקטנה בדור הרביעי קיבלה גם היא את גרסת 5 הדלתות השימושיות וב.מ.וו סדרה 2 עוברת מתיחת פנים. מה צריך לדעת?

רן סגל   13.06.24 - 15:08
Getting your Trinity Audio player ready...

תשעה חודשים עברו מאז נחשפה המיני קופר החדשה וכשבועיים בלבד מאז החל שיווקה בישראל, וכעת הוצגה לה גרסת 5 הדלתות השימושיות יותר, שצפויה להגיע ארצה בתחילת 2025. כמו כן אצל בעלת הבית, ב.מ.וו, סדרה 2 עברה מתיחת פנים.

מיני קופר 5 דלתות
לעומת המיני 3 דלתות, גרסת ה-5 דלתות הוצגה קודם עם הנעת בנזין וללא פרטים אודות גרסה חשמלית, אם בכלל תיתכן כזו. מנועי הבנזין זהים לאלו של ה-3 דלתות – 1.5 ליטר, 3 צילינדרים, בהספק של 156 כ"ס ו-8.0 שניות ל-100 קמ"ש או בגרסת ה-S עם מנוע 2.0 ליטר, 4 צילינדרים, בהספק של 204 כ"ס ו-6.8 שניות ל-100 קמ"ש.

לעומת הדור היוצא מידותיה צמחו במעט, היא ארוכה ב-1.3 ס"מ (403.6 ס"מ), רחבה ב-1.7 ס"מ (174.4 ס"מ), גבוהה ב-3.9 ס"מ (146.4 ס"מ), ובסיס הגלגלים זהה עם 256.7 ס"מ. בהשוואה למיני 3 דלתות החדשה היא ארוכה ב-17.2 ס"מ ובסיס הגלגלים ארוך ב-7.2 ס"מ, מה שמאפשר מרווח עדיף ליושבים מאחור ותא מטען שימושי יותר בנפח 275 ליטר (+65 ליטר).

מכאן והלאה הכל זהה למיני 3 דלתות, עם תא נוסעים שמצליח לשמור על עיצוב הרטרו עדכני, מסך המולטימדיה העגול בקוטר 24 ס"מ, רמות גימור שונות, כולל אחת באווירת JCW הספורטיבית, ומערך בטיחות מקיף.

ב.מ.וו סדרה 2  ו-M2 מתחדשות
הדור השני של ב.מ.וו סדרה 2 קופה נחשף לראשונה ביולי 2021, וכעת הוצגה לו מתיחת הפנים. מבחינת עיצובית חבילת M Sport הפכה סטנדרטית, אך לא נמצא שינויים בולטים בעיצוב הכללי אלא יותר עדכוני צבעים וצביעה לחצאיות וכן גימורים מושחרים. לעומת זאת, תא הנוסעים זכה לקבל את שפת העיצוב העדכנית, עם דשבורד חדש ומסך כעור הכולל את לוח המחוונים והמולטימדיה (מערכת 8.5), פתחי מיזוג בעיצוב חדש, הגה קטום.

גם ה-M2 מתחדשת ומתחזקת, כשמנוע 6 הצילינדרים בטור בנפח 3.0 ליטר מספק כעת 20 כ"ס יותר (480 כ"ס) ו-5 קג"מ נוספים (61.1 קג"מ) כשהוא עדיין משודך להנעה כפולה ותיבה אוטומטית עם 8 הילוכים, ההאצה ל-100 קמ"ש עומדת כעת על 4.0 שניות, קיזוז של עשירית השנייה. לחובבי הנהיגה נספר שב.מ.וו שומרת על אופציית התיבה הידנית עם 6 הילוכים, אך במקרה זה למנוע 56.1 קג"מ וההאצה ל-100 קמ"ש עומדת על 4.2 שניות. שיפורי הביצועים הגיעו יחד עם שיפורים במערכת הקירור והשימון.