$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

יונדאי איוניק 5 N בישראל: מ-400,000 שקל, אבל לזמן מוגבל

הספורטיבית החשמלית של יונדאי שזכתה לביקורות מצוינות בעולם, מגיעה לישראל במחיר השקה למקדימים להזמין. ההקצאה עומדת על כמה עשרות בודדות

רן סגל  16.06.24 - 12:16
צילום: יצרן
צילום: יצרן

יונדאי איוניק 5 היא מכונית חשמלית המוכרת היטב גם בשוק הישראלי, כאשר גרסתה הספורטיבית הוצגה כשנתיים וחצי לאחר הגרסה הרגילה, ואף נהגנו בה בהשקה האירופאית, שם היא הצליחה להרשים גם אותנו. כעת, האיוניק 5 N מגיעה לישראל והיבואנית, כלמוביל, החלה במכירה מוקדמת, כאשר המזמינים הראשונים ייהנו ממחיר השקה של 399,900 שקל. אנו מעריכים כי ההקצאה לישראל עומדת על כמה עשרות בודדות, כאשר לאחר תקופת הרישום המוקדם, המחיר צפוי להתייקר בכמה עשרות אלפי שקלים.

בהשוואה לספורטיביות אחרות בעלות מנועי בעירה פנימית, אפשר להזכיר את אלפין A110 שמחירה מתחיל ב-480,000 שקל, הונדה סיוויק Type R שמחירה עומד על 346,000 שקלים, כאשר אפשר גם להסתפק באחות הבנזינית i30 N שעולה כיום 270,000 שקל. מבין החשמליות הספורטיבית אפשר למנות את פולסטאר 2 פרפורמנס (342,900 שקל), אקספנג P7 פרפורמנס (279,990 שקל) וכמובן את טסלה מודל 3 פרפורמנס (272,711 שקל), כמו גם מצד אחד את אבארט 500 החשמלית (220,000 שקל) ומהצד השני ובקצה העליון את אאודי e-Tron GT או פורשה טייקן, אך אלו כבר בעלות מחיר כפול, ואף יותר מזה של האיוניק 5 N.

המפרט המקומי אינו שונה מזה המוצע בחו"ל, הן בהיבט האבזור והן בהיבט יחידת ההנעה. לאיוניק 5 N שני מנועים חשמליים היוצרים הנעה כפולה (238 כ"ס מלפנים / 412 כ"ס מאחור) והספק משולב של 609 כ"ס ועד 650 כ"ס במצב Boost. ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 3.4 שניות והמהירות המרבית מוגבלת ל-260 קמ"ש.

הסוללה בקיבולת של 84 קוט"ש (80 קוט"ש נטו) מאפשרת טווח נסיעה של 448 ק"מ בין טעינות. הסוללה פועלת במתח 800 וולט ומאפשרת טעינת DC מהירה בקצב של עד 350 קילוואט ובהתאם אורכת 18 דקות בלבד מ-10% ל-80%. אך כידוע, עמדות אולטרה מהירות שכאלה עוד נדירות.

בסרן האחורי המנוע כולל דיפרנציאל מוגבל החלקה אלקטרוני, בורר מצבי הנהיגה כולל גם מצב "דריפט", מערכת הבלימה משודרגת כמובן עם דיסק 400 מ"מ מלפנים ו-360 מ"מ מאחור. לנוכח עדכוני עיצוב מתבקשים, אגרסיביים וספורטיביים יותר, מידותיה שונות במעט - היא ארוכה ב-8 ס"מ (471.5 ס"מ), רחבה ב-5 ס"מ (194 ס"מ), נמוכה ב-2 ס"מ (158.5 ס"מ), כאשר בסיס הגלגלים נותר זהה ועומד על 300 ס"מ.

בפנים ישנם מושבים ספורטיביים כיאה לדגם, עם תפירה כחולה אופיינית לחטיבה N, שהגיעה גם לדלתות, ואילו סביבת הנהג דומה יחסית עם צמד מסכי "12.3 שזכו לגרפיקות תואמות וכן גם תוספת סאונד מלאכותי ממערכת שמע, לצד הגה שונה במעט, הכולל גם שני כפתורי N ייעודיים ואילו הקונסולה המרכזית עודכנה ב-N לטובת תמיכה טובה יותר בברכי הנהג.