$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

אאודי Q8 המחודש בישראל: מ-720,000 שקל

רכב הפנאי המגודל והמסוגנן עבר מתיחת פנים לפני 9 חודשים וכעת הוא הגיע לישראל. מחיר הכניסה עלה, אך רשימת האבזור עודכנה ומנוע הבנזין השתדרג. גם ה-SQ8 כאן עם 507 כ"ס

רן סגל  17.06.24 - 17:37
צילום: יצרן
צילום: יצרן

אאודי Q8 שייך למשפחת דגמים מיוחסים תחת כנפי קונצרן פולקסווגן החולקים פלטפורמה משותפת, כאשר בקצה העליון נמצא את בנטלי בנטאיגה ולמבורגיני אורוס, לצד פורשה קאיין והדגם העממי שבחבורה, פולקסווגן טוארג. הוא הוצג לראשונה ביוני 2018 ואילו בספטמבר 2023 עבר מתיחת פנים שכעת הגיעה לישראל.

יחידות הנעה
ה-Q8 המחודש, כמו קודמו, יציע הנעת בנזין ודיזל, אך לעומת הדגם היוצא, הפעם גרסת הבנזין הינה היברידית-נטענת ואף זולה יותר מזו לוגמת הסולר.

גרסת הכניסה עונה לשם 55 TFSIe ולה מנוע V6 בנפח 3.0 ליטר (340 כ"ס כבעבר) ויחד עם מנוע חשמלי ההספק המשולב עומד על 394 כ"ס. התיבה אוטומטית עם 8 הילוכים, ההנעה כפולה וההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 5.7 שניות (שיפור של 2 עשיריות השנייה). גרסת הפלאג-אין השנייה היא ה-60 TFSIe ולה למעשה אותה יחידת ההנעה, אך ההספק המשולב הסופי גבוה יותר ועומד על 489 כ"ס, מה שמאפשר לקזז 0.7 שניות בההצאה ל-100 קמ"ש. לשתיהן סוללה בקיבולת 22 קוט"ש (נטו), המאפשרת טווח נסיעה חשמלי של 75-83 ק"מ על-פי נתוני היצרן, כשטעינה ביתית אורכת 3 שעות ו-45 דקות (מטען פנימי 7.4 קילוואט).

אאודי Q8 בגרסת הדיזל יוצע בגרסת ה-50 TDI (בעולם ישנה גם גרסת 45 TDI) עם אותו מנוע V6 מוכר בנפח 3.0 ליטר וסיוע מיקרו-היברידי, המספק 286 כ"ס ו-62.1 קג"מ הזמינים ב-1,750 סל"ד. גם כאן תיבת ההילוכים אוטומטית עם 8 הילוכים, ההנעה כפולה, ואילו ההאצה ל-100 קמ"ש איטית רק ב-0.4 שניות לעומת גרסת הכניסה של הפלאג-אין ומסתיימת אחרי 6.1 שניות, כאשר עדיין מדובר בנתון נאה לרכב פנאי גדול השוקל 2,160 ק"ג. צריכת הדלק המשולבת עפ"י נתוני היצרן עומדת על 11.3-12.5 ק"מ לליטר.

לצד ה-Q8 הרגיל, תוצע כעת גרסת ה-SQ8 (בעבר הוצעה גם גרסת ה-RSQ8) וכאן כבר מוצב מנוע V8 עוצמתי בנפח 4.0 ליטר המספק 507 כ"ס המאיצים את הרכב המגודל ל-100 קמ"ש ב-4.1 שניות. זה אולי נתון שכבר אינו חריג למצוא בעידן החשמלי, אך כנראה שאת התחושות שמספקים 8 צילינדרים עוד קשה לשחזר באופן מלאכותי. בנוסף ישנו גם דיפרנציאל אחורי בכיול ספורטיבי.

רמות גימור
בדומה לדגם היוצא, אאודי Q8 יוצע ברמת הכניסה עם רשימת אבזור ארוכה הכוללת את מסכי לוח המחוונים ("12.3) והמולטימדיה ("10.1) וכן את מסך התפעול התחתון ("8.6), מצלמות היקפיות, ריפודי עור, חימום ואוורור במושבים הקדמיים, בקרת אקלים תלת-אזורית (שני אזורים בעבר), גג פנורמי, תאורת מטריקס-לד, מתלי אוויר, סגירת ואקום בדלתות, תא מטען חשמלי, מערכת שמע "בנג & אולפסון" עם 17 רמקולים, חישוקי "21 ועוד. בבטיחות נמצא מערך בטיחות מקיף.

בנוסף לכך, חבילת "סופריור" מוסיפה מערכת היגוי לגלגלים האחוריים (חדש), תצוגה עילית, עיסוי במושבים הקדמיים, ריפוד תקרה אלקנטרה, תאורת OLED אחורית וחבילת השחרה חיצונית. גרסת ה-60 TFSI כוללת את כל המתואר לעיל ובנוסף הגה מחומם, מושבי ספורט, דוושות אלומיניום וחישוקי "22.

ב-SQ8, בנוסף לאווירה ספורטיבית מודגשת יותר, כמו למשל קליפרים בצבע אדום, נמצא גם בקרת אקלים מפוצלת ל-4 אזורים.

אאודי Q8 המחודש – מחירון:
אאודי Q8 פלאג-אין 55 TFSIe ברמת גימור S-Line יעלה 720,000 שקל
אאודי Q8 פלאג-אין 55 TFSIe ברמת גימור S-Line Superior יעלה 765,000 שקל
אאודי Q8 פלאג-אין 60 TFSIe ברמת גימור S-Line יעלה 815,000 שקל

אאודי Q8 דיזל 50 TDI ברמת גימור S-Line יעלה 729,000 שקל
אאודי Q8 דיזל 50 TDI ברמת גימור S-Line Superior יעלה 774,000 שקל

אאודי SQ8 יעלה 913,000 שקל