$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

מסירות רכב 2024: סיכום מחצית עם טוויסט

מי עלה ומי ירד, תוכלו לראות בטבלת הכללית שבכתבה, אבל הפעם צללנו אל מעמקי הנתונים כדי למצוא כמה מכוניות מעניינות יותר (או פחות) שעלו על כבישי ישראל במחצית הראשונה

רן סגל  03.07.24 - 17:54
אחת כזו מודל 2024 מסתובבת כאן (פורשה 911 דקאר. צילום: יצרן)
אחת כזו מודל 2024 מסתובבת כאן (פורשה 911 דקאר. צילום: יצרן)

קורונה, משבר שבבים, מלחמה באוקראינה, החות'ים בים האדום וגם הטורקים שחטפו "סיבוב" - מה לא היה לנו בתחילתו של העשור השלישי של המאה ה-21, כל אלו השפיעו, וחלקם עוד משפיעים, על תעשיית הרכב העולמית וכמובן גם על השוק המקומי.

בטבלה שלפניכם תוכלו לראות מה בדיוק עשו כל מותגי הרכב במחצית הראשונה של 2024 לעומת זו של 2023, כאשר כבר מתחילת השנה השוק שומר על מגמת ירידה (כ-11% לעומת התקופה המקבילה), כאשר חלק מהמותגים המושפעים מדגמים תוצרת טורקיה - למשל יונדאי עם הבאיון, i20 ו-i10 שחוותה ירידה של קצת יותר מ-41% ואיבדה את המקום הראשון לטויוטה (דגמי C-HR וקורולה גם כן מגיעים מטורקיה) עם עליה קלה של 3% הודות למשלוח שהגיע ארצה לפני החרם הגדול של ארדואן.

נוכל גם לציין למשל את צ'רי, שאולי לאחר פתיחה מסעירה והשתלטות על קטגוריית 7 המקומות בליסינג, נרגעו הרוחות ורושמת ירידה של 30.5%. זאת לעומת MG שהצטיידה ב-MG4 ורושמת זינוק של 113.6% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, אורה עם צמיחה של 110.3% ו-Seres עם 95.2% - המתקפה הסינית לא שכחה כל כך מהר. וכן, יש עוד לא מעט מותגים שדווקא רשמו עליות, אך זיכרו כי מדובר בחוק המספרים הקטנים ולעיתים האחוזים מרשימים יותר מהמספרים המוחלטים.

בכל מקרה, נעצור כאן, הטבלה המלאה לנגד עינכם, כי הפעם נברנו בנתוני המסירות כדי למצוא כמה מכוניות מעניינות יותר שעלו על כבישי ישראל בחציון הראשון של 2024 ואולי יפתיעו את חלקכם. נתחיל מאלו שכנראה חשבון הבנק שלנו יעדיף לסגור את עצמו לפני שישחרר לנו כמה שקלים – כמו למשל אסטון מרטין ונטאג' או פרארי SF90 וגם פורוסאנגווה, עוד מזראטי MC20 וגם שתי גראן טוריסמו, שתי יחידות של בנטלי קונטיננטל GT קבריולה, פורשה 911 בגרסת דקאר ועוד GT3 RS, אאודי RS4 אוואנט אחת (450 כ"ס ו-4.1 שניות ל-100 קמ"ש) וגם RS6 אוונט פרפורמנס (630 כ"ס ו-3.4 שניות ל-100 קמ"ש), 4 קאדילק אסקלייד אימתניים ולא פחות מ-12 מרצדס S קלאס מייבאך.

עד כאן מכוניות העל, אלו עם ביצועים מסמרי שיער ויוקרתיות במחיר של דירה - אבל שימו לב מה עוד מצאנו – 10 יחידות של ג'נסיס G70 בגרסת השוטינג ברייק, 4 יחידות בלבד של אבארט 500 החשמלי (מתוכן 3 קבריולה), התגלגלו לפה גם אופל אסטרה חשמלית ששיווקה לא נראה באופק, אבל מהצד השני גם פיג'ו 3008 החדש, שיגיע קודם בגרסת הבנזין. אחרונה חביבה - רנו אקספרס החדשה, כן כן, לא קנגו, אקספרס, שהיא למעשה גרסת רנו לדאצ'יה דוקר.