לפני כשלושה חודשים מותג סאנגיונג התרענן בישראל עם שם חדש – KGM, זאת לאחר שנרכש רגע לפני פשיטת רגל ע"י קבוצת KG בקוריאה בתקווה לעבור תהליך הבראה. רכב השטח, רקסטון, היה הראשון להגיע ארצה תחת המיתוג החדש ועלה דרך זכה לעדכון הדשבורד עם מסך מולטימדיה גדול יותר ("12.3), כאשר יחידת ההנעה נותרה זהה – מנוע דיזל בנפח 2.2 ליטר, הספק של 202 כ"ס ושידוך לתיבה אוטומטית עם 8 הילוכים.
כעת, החלה טלקאר, יבואנית KGM בישראל, בשיווק גרסת כניסה מוזלת, אך גם כזו שמוותרת על יכולות השטח וההנעה הכפולה ומסתפקת בהנעה אחורית בלבד, ובהתאם מחיר שזול ב-45 אלף שקל ועומד על 215,000 שקל.
עם החלפת השם גם תא הנוסעים התעדכן
הרקסטון הנעה אחורית הופך אותו למעשה לקרוסאובר גדול מה שמכניס אותו לתחרות מול ג'יפוני 7 מושבים אחרים, כמו למשל קיה סורנטו המוצע גם הוא בגרסת 2X4 אך יקר מהרקסטון בכ-25 אלף שקל, או למשל האיוולטיס של סובארו שיקר בכ-105 אלף שקל (אך מציע 8 מושבים והנעה כפולה). המחיר החדש מכניס אותו גם לקטגוריית הג'יפונים הקומפקטיים בעלי 7 המושבים, כמו למשל פולקסווגן טיגואן אולספייס שמחירו מתחיל ב-213 אלף שקל או ניסאן אקס טרייל שמחירו מתחיל בכ-207 אלף שקל.
אם כך, פרט למחיר והוויתור על ההנעה הכפולה, אילו עוד הבדלים נמצא בין גרסאות הרקסטון?
ראשית, משקל קל יותר ב-125 ק"ג (2,055 ק"ג) וללא מערכת ההנעה המורכבת יותר והדיפרנציאל האחורי, שיפרו את צריכת הדלק מ-11.7 ק"מ לליטר ל-12.3 ק"מ לליטר. שיפור קל אך עדיין שיפור. לצד זאת הוא איטי ב-0.3 שניות בההאצה ל-100 קמ"ש (11.0 שניות).
נשאר עם שלדת סולם ונהנה מכושר גרירה של 2.7 טון, רק 300 ק"ג פחות מה-4X4
מבחינת אבזור, הרקסטון הנעה אחורית דומה לגרסת ה-EX הכוללת למשל כניסה והנעה ללא מפתח, בקרת אקלים מפוצלת עם פתחי מיזוג לשורה השנייה והשלישית, חישוקי "18, חיישני חנייה אחוריים וקדמיים, כאשר ישנו כעת גם לוח מחוונים דיגיטלי "12.3. מערך הבטיחות כולל את כל המערכות המקובלות וכן בקרת שיוט אדפטיבית, אורות גבוהים אוטומטיים והתרעת עייפות.
KGM רקסטון – מחירון:
KGM רקסטון 2X4 יעלה 214,990 שקל
KGM רקסטון 4X4 EX יעלה 259,900 שקל
KGM רקסטון 4X4 Premium יעלה 299,900 שקל