קונצרן BAIC הסיני, המחזיק כמו רבים מהיצרנים הגדולים בסין בכמה מותגים, מציע בישראל את מותג "ארקפוקס" המשווק באמצעות EV מוטורס ומציע רכבים פרטיים וג'יפונים ולצידו את מותג "פוטון" המתמחה ברכבים מסחריים ומשווק על-ידי דלהום מוטורס שהקימה את אולם התצוגה שלה בכפר-סבא והחלה כיום בשיווק הטנדר טונלנד בגרסתו החשמלית, כאשר הוואן החשמלי eView צפוי להצטרף במהלך אוגוסט.
נציין כי הטונלד מיוצר משנת 2019 ובפברואר 2022 הוצגה גרסתו החשמלית. האחריות על הרכב תינתן למשך 5 שנים או 200,000 ק"מ (המוקדם מביניהם) ו-8 שנים או 160,000 ק"מ על הסוללה. מרווח הטיפולים עומד על כל 40 אלף ק"מ או שנתיים. מחירו עומד על 306 אלף שקל, אך בשלב ההשקה הוא יוצע בהנחה של 8,000 שקל.
איך הוא בהשוואה לטויוטה היילקס?
מידות וכושר העמסה
בהשוואה לטויוטה היילקס, הטונלנד מציג מידות גדולות במעט. אורכו עומד על 534 ס"מ (+1.5 ס"מ), רוחבו 194 ס"מ (+8.5 ס"מ), גובהו 187 ס"מ (+5.5 ס"מ) ואורך בסיס הגלגלים עומד על 311 ס"מ (+2.5 ס"מ).
אורך הארגז עומד על 152 ס"מ (קצר בחצי ס"מ) ואילו רוחבו עומד על 158 ס"מ (+4 ס"מ), גובהו עומד על 44 ס"מ (נמוך ב-4 ס"מ). כושר העמסה עומד על 900 ק"ג (פחות 105-150 ק"ג).
מבחינת זוויות (בסוגריים נתוני היילקס 2X4) – זווית הגישה עומדת על 27.5 מעלות (29), זווית הנטישה עומדת על 19 מעלות (27) ומרווח הגחון עומד על 19.5 ס"מ (29.3).
אבזור הבטיחות בסיסי
יחידת הנעה
לטונלנד גרסת דיזל שתגיע בשבועות הקרובים (2.0 ליטר, 160 כ"ס ותיבה אוטומטית 8 הילוכים), אך הוא קודם מגיע לכאן עם הנעה חשמלית מלאה. המנוע מספק 177 כ"ס ונתון מומנט מירבי של 33.6 קג"מ שעוברים את הגלגלים האחוריים. לעומת ההיילקס 2.4 ליטר מדובר בתוספת של 27 כ"ס אך פחות 7.2 קג"מ.
הסוללה בקיבולת של 88.55 קוט"ש והיא מאפשרת טווח נסיעה של 450 ק"ג בין טעינות עם 3 מצבי רגנרציה. טעינה ביתית מ-20% ל-100% אורכת 8 שעות ואילו טעינה מהירה (20%-80%) בהספק של 70 קילוואט אורכת פחות משעה.
אבזור ובטיחות
האבזור בסיסי יחסית וכולל מסך מולטימדיה "10 עם אפליקציית שיקוף, בקרת אקלים, מצלמה וחיישני רוורס. תחום הבטיחות כולל 2 כריות אוויר בלבד ומערכת התרעה בהתקנה מקומית כולל התרעת שכחת ילדים וכן מערכת התרעת רכב בשטח מת. לדברי היבואנית הם פועלים מול היצרן לשפר את מערך הבטיחות.
ואם בהיילקס עסקינן, הוא מצויד במערך בטיחות מלא הכולל 7 כריות אוויר, בלימת חירום אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת זיהוי תמרורים והתרעת עייפות.