"אוטו חן" מקבוצת בליליוס, המוכרת כיבואנית מותג האוטובוסים הסיניים "גולדן דרגון", שם היא עושה חיל, ואילו בתחום הרכבים הפרטיים היא מוכרת כיבואנית מותג "איווייז" שנקלע לקשיים ולכן שיווקו נעצר, הודיעה היום (א') על צירוף מותג סיני נוסף לשורותיה, זאת לצד NETA ששיווקו ממתין לתקינה אירופית, והפעם מדובר במותג שכבר מוכר בישראל – מקסוס.
מותג "מקסוס" השייך לקונצרן SAIC (בעל הבית של מותג MG המשווק כאן באמצעות קבוצת לובינסקי) משווק בישראל למעשה מאז שנת 2021 על-ידי צ'יינה מוטורס, יבואנית אוטובוסי "יוטונג", שהציע כאן את המיניוואן הקטן אי-יוניק 5, הג'יפון הקומפקטי אי-יוניק 6 ושני רכבים מסחריים – ה-E דליבר 3 החשמלי, ה-V80 בעבר, וכיום עם ה-E דליבר 9 הגדול והחשמלי.
מקסוס E דליבר 5
מקסוס E דליבר 7
כעת, ובמקביל לצ'יינה מוטורס, גם "אוטו חן" ישווקו את דגמי מקסוס, אך מציינים כי ידחפו את המותג לדרך חדשה וירחיבו את קו הדגמים באופן משמעותי. כך למשל אנו עתידים לפגוש פה שני מיניוואנים חשמליים – האחד הוא MIFA 7 בגרסתו החשמלית, כשבסין הוא מוצע גם כפלאג-אין ומבוסס על המיניוואן לוגם הבנזין G70 (אורך 490.7 ס"מ, רוחב 188.5 ס"מ, גובה 175.6 ס"מ, בסיס גלגלים 297.5 ס"מ), ויציע טווח נסיעה של כ-480 ק"מ. לצידו יגיע גם המיניוואן הגדול MIFA 9, המבוסס על מקסוס G90 (אורך 572 ס"מ, רוחב 200 ס"מ, גובה 184 ס"מ, בסיס גלגלים 320 ס"מ) ויציע טווח של 430-440 ק"מ. הטווחים הינם בתקן WLTP ושניהם אף קיבלו ציון בטיחות של 5 כוכבים במבחן הריסוק האירופאי.
לצידם תשווק "אוטו חן" גם היא את המסחרית החשמלית E דליבר 3 (כושר העמסה בגרסה סגורה של עד 945 ק"ג וטווח נסיעה של עד 243 ק"מ), ובנוסף תרחיב את ההיצע עם ה-E דליבר 5 (טווח נסיעה של 305-335 ק"מ), E דליבר 7 (כושר העמסה של 1,135 ק"ג וטווח נסיעה של 315 ק"מ) – הצפויים להתחרות למשל בסיטרואן e-ג'מפי ופיאט e-סקודו שצפויים להגיע ארצה לאחר מתיחת פנים. וכן, תשווק גם את ה-E דליבר 9 הגדול (נפח העמסה של 9,700-11,000 ליטר, כושר העמסה של 1,040-1,200 ק"ג וטווח נסיעה צנוע של 180 ק"מ ועד 235 ק"ג).
מיפה 7 (בתמונה הראשית - מיפה 9)
ואם חשבתם שזיכיון מקסוס ישאר בלעדית בידי "אוטו חן", נעדכן כי גם UMI (יבואנית שברולט, קאדילק, איסוזו ופורת'ינג) קיבלה זיכיון יבוא לדגמי הנוסעים של מקסוס. אין ספק שאם עד כה המותגים הסיניים עשו בעיקר כאב ראש למותגים הוותיקים, כעת הקרב על הלקוח מתרחב גם בין מותגים סינים זהים. וזו ככל הנראה לא תהיה הפעם הראשונה, כך למשל בין דגמי צ'רי המשווקים בידי פריסבי מול דגמי אומודה וג'אקו המשווקים בידי כלמוביל, ולמעשה שייכים גם הם לצ'רי ומבוססים על דגמי החברה. האם "אוטו חן" תצליח להרים את המותג? בתחום המסחרי הדבר תלוי כמובן בתמחור אל המול המתחרים, ולאו דווקא אלו הסינים או החשמליים, אלא היכולת לערער את מעמדם של דגמים מסחריים וותיקים ששולטים בשוק שנים ארוכות. מהעבר השני, בתחום הנוסעים עם סגמנט המיניוואנים החשמליים שעושה קאמבק ברמה הגלובלית, אך עדיין מתקשה אל מול הג'יפונים מרובי המושבים, נתח השוק המקומי קטן, כך למשל עד אמצע 2024 נמכרו 19 יחידות בלבד של ווייה "דרים" ו-8 יחידות של מרצדס e-ויטו.