$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
ערוץ הספורט
אזור אישי
שלח טופס
ניוזלטר
ליגת החלומות
כדורגל ישראלי
כדורגל עולמי
כדורסל
NBA
ענפים נוספים
VOD
תוצאות
שידורים
רכב
פודקאסטים
ראשי
ליגת העל
ליגה לאומית
נבחרת ישראל
גביע המדינה ווינר
גביע הטוטו
ליגת החלומות
ליגת העל לנוער
נבחרות צעירות
ליגות נמוכות
כדורגל נשים
ההרכב של המדינה
אלוף האלופים
ראשי
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה ספרדית
ליגה גרמנית
ליגה איטלקית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגיונרים
ליגה אוסטרית
יורו 2024
מונדיאל
מוק' מונדיאל דרא"מ
קופה אמריקה 2024
דקה אחרי דקה
ליגות נוספות
מצעדים ודירוגים
ליגת האומות
הליגה הסרבית
ליגת ה- MLS
הליגה הסעודית
העברות
יורו 2023 עד גיל 21
אליפות אפריקה 2023
ליגה יוונית
ראשי
ליגת העל
יורוליג
גביע ווינר
נבחרות ישראל
ליגת האלופות
יורוקאפ
אתנה נשים
ליגה לאומית
אליפות העולם 2023
נבחרת העתודה
גביע המדינה
ליגיונרים
ליגות נוספות
אליפות אירופה 2022
הליגה הבלקנית Delasport
ראשי
דני אבדיה ב-NBA
תוצאות
סטט' אישית
שחקנים
טבלאות מזרח/מערב
NBA ID
ראשי
אולימפיאדת פריז 2024
ישראל חזקה - גאווה ישראלית
MMA
טניס
ג'ודו
כדוריד
כדורעף
אולימפאדת החורף 2022
אמנויות לחימה
המתחם הלבן
ספורט נשים
המגזין האולימפי
אתלטיקה
אופניים
שחייה
שייט
התעמלות
חידונים
בובה של לילה
גיימינג
5TALKS
ענפים אחרים
ספורט מוטורי
רגעי שיא בספורט
ספורט אמריקאי
הפראלימפיים - שיקום בתנועה
ראשי
ראשי
ראשי
ראשי
חדשות ושמועות
מבחני רכב
תכניות "עולם הרכב"
צרכנות רכב
רכב חשמלי וטכנולוגיות ירוקות
משפט וביטוח
ספורט מוטורי
סבב פורמולה 1
דו גלגלי
מתגלגל ברשת
4X4, טיולים ופנאי
תשתיות ותחבורה
5 דברים
מעלות טובות
מילון הבטיחות הגדול
ראשי
עולים לרגל
הנוסע המתמיד
ספיקנ'רול - כדורסל ישראלי
פודקאסט ה-NBA
יורוסטפ-פוד
הפודקאסט האולימפי
רדיו אזורי - כדורגל איטלקי
שלושת האריות
סטרץ' פוד
חדר החדשות
חמש אישי
הגשה ראשונה - פודקאסט הטניס
גברים בטייץ
פוטבול מונדיאל
ספורט ירושלמי
חדשות ושמועות
מבחני רכב
תכניות "עולם הרכב"
צרכנות רכב
רכב חשמלי וטכנולוגיות ירוקות
משפט וביטוח
ספורט מוטורי
סבב פורמולה 1
דו גלגלי
מתגלגל ברשת
4X4, טיולים ופנאי
תשתיות ותחבורה
5 דברים
מעלות טובות
מילון הבטיחות הגדול
ערוץ הספורט
עולם הרכב
חדשות ושמועות
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:
mako
דרמה באישום נגד פלדשטיין: יעמוד לדין בגין פגיעה בביטחון המדינה
21.11.24
כמעט 0 מעלות בירושלים: הכל על גל הקור שיגיע בשבוע הבא
21.11.24
אבנר נתניהו יודע? האקסית שלו השתתפה ב"בייבי בום"
21.11.24
צווי המעצר בהאג: התיירים הישראלים לא צריכים לחשוש
21.11.24
ניסאן קופצת מגובה ו-DS מחזירה אגדה
ניסאן זורקת את הקשקאי מגובה של עשרות מטרים ומקווה לטוב, ואחת המכוניות הנוחות ביותר בהיסטוריה שהביאה איתה גם כישלון צורם עושה קאמבק נוצץ.
עמית מרצ'לי
16.09.24 - 11:45
תגיות:
ניסאן
,
ניסאן קשקאי
Getting your
Trinity Audio
player ready...
צילום: יצרן
המדינה שהביאה לנו את הבאגט, גבינת הקממבר ואופנה עילית הוט-קוטור, סיפקה לנו בשבוע החולף גם כמה ידיעות מוטוריות מרגשות: מתיחת הפנים לניסאן קשקאי e-Power נחתה זה עתה בישראל אך מעבר לים, בעיר פוטו שבצרפת, היא נכנסה הישר אל ספר השיאים של גינס, ומותג היוקרה הצרפתי DS החייה מחדש את ה-SM בפרשנות מודרנית שומטת לסתות.
תחזיקו חזק
קשה להתבלט בימינו, ובמיוחד בקטגוריה התחרותית ורוויית המתחרות של הג'יפונים הקומפקטיים. ניסאן נרתמה למשימה לצורך קמפיין טלוויזיוני לקידום המכירות של הקשקאי e-Power החדשה, שצפוי לצאת בהמשך החודש לאקרנים. התואר המעט מפוקפק לו היא זכתה ניתן לה עבור קפיצת הבאנג'י הגבוהה ביותר שנעשתה עם רכב, אשר בוצעה מגובה של 213 רגל, שהם כ-65 מטר, על-ידי מנוף שהוצב בסמוך למספר גורדי שחקים אימתניים.
אנחנו אמנם לא בטוחים שזוהי הדרך החכמה ביותר לנצל את כספי השיווק של המותג, אך בכל זאת נספר כי כדי לבצע את המפגן האווירי נעשה שימוש בכלוב מיוחד לאבטחת המכונית וכי מאחורי ההגה ישב נהג פעלולים מקצועי. כפי שניתן לראות הקפיצה התבצעה ללא תקלות חריגות, והקשקאי קיבל את אישור מכון גינס על קביעת השיא החדש.
קמפיינים מסוג זה אגב, אינם חריגים בעולם המוטורי וכבר בשנת 1992, במסגרת קמפיין קידום ל-GMC ג'ימי, שוגרה המכונית מגשר במערב וירג'יניה בגובה רב הרבה יותר של 865 רגל, שהם כ-263 מטר. הקפיצה המדוברת, לא הוכרה על-ידי אנשי גינס מפני שלא ישב נהג מאחורי ההגה, וכי תוצאותיה הובילו להתרסקותו של הדגם למרגלות הנהר שמתחתיו.
פעם שלישית SM
באביב 2020, בעיצומו של משבר הקורונה העולמי, שיתפה יצרנית היוקרה הצרפתית DS סדרת סקיצות תחת המיתוג #SM2020 ברשתות החברתיות. הציורים שהוצגו היו תוצאה של תחרות פנימית בין מעצבי המותג בחיפוש אחר פרשנות חדשה ל-SM האייקונית משנות ה-70 המוקדמות.
למי שהספיק לשכוח, נזכיר שה-SM המקורית גילמה את פסגת החדשנות האוטומוטיבית באותה העת, וריכזה בתוכה טכנולוגיות פורצות דרך כמו הגה שהתאים את קשיחות תגובתו למהירות הנסיעה, מערכת בלימה מתקדמת ואנלוגית לחלוטין שמשתווה למערכת ה-ABS של ימינו ומגבים שהתאימו את מהירותם לעוצמת הגשם. יחידת ההנעה העוצמתית, הייתה בנפח 2.7 ליטר V6 מתוצרת מזראטי, שנרכשה על-ידי סיטרואן כשנתיים קודם לכן. אלא שגולת הכותרת הייתה ללא ספק מערכת מתלים הידרו-פנאומטיים, אשר העניקו נוחות נהיגה חסרת תחרות ואחיזת כביש גבוהה.
בעוד שההצלחה הייתה מסחררת בתחילת הדרך, מהר מאוד פרץ משבר האנרגיה של 1973, שגרם לדגם בזבזן שכזה להיות מותרות שאיש לא היה יכול לאפשר. לזה תוסיפו בעיות איכות שהתגלו וגרמו למכירות להתרסק, ולסיטרואן לפשוט רגל, להימכר לפיג׳ו בהוראת ממשלת צרפת, ובהמשך גם לצאת מהשוק האמריקאי לצמיתות ולמכור את מזראטי. חרף כל זאת, עד היום נשארה ה-SM דגם פולחני עבור אספנים ברחבי העולם והיא נמכרת במחירים שיכולים לטפס גם ל-75,000 אירו בהתאם למפרט.
הפרופיל של דגם הקונספט SM טריבוט (Tribute) שומר על הקווים האופייניים ומבליט את חלקו האחורי והצר בהשוואה לזה הקדמי. הפרופורציות גדלו מעט עם אורך של 4.94 מטר (3+), גובה של 1.34 (2+) ורוחב של 1.98 (14+), ובנוסף הדגם הונמך ב-3.5 ס״מ על מנת לשפר את היעילות האווירודינמית. חזית המכונית עוצבה בהשראת חרטום אונייה ומשני צידייה הוצבה מערכת תאורה תלת-מימדית המייצרת חתימת אור ייחודית ומחולקת לשלושה אלמנטים בכל צד.
הצביעה החדשה היא פרשנות לצבע הזהוב שהיה בקטלוג המכונית בשנת 1971 וכמותו, גם תא הנוסעים שואב משם השראה בתוספת נגיעות מודרניות עם מסך מולטימדיה מרכזי קמור, המתחבר אל לוח השעונים ואל הדשבורד בצורה הומוגנית. הגימורים הפנימיים בצביעת שנהב עטופים בעור ואלקנטרה, והמושבים החדשים שואבים השראה ממוטיב הכריות האופקיות של ה-SM המקורית. יריעות העור שעל-גבי הדלתות מגולפות בעזרת לייזר ושיבוצי הפנינים הם כבר נגיעות מודרניות שנלקחו מליין הדגמים העדכני של המותג.
עם המיזוג שהוליד את קבוצת המותגים סטלנטיס, הוצב למותגי היוקרה של הקבוצה דד-ליין של עשור בלבד להגדיל רווחיות ולמצב את עצמם במרכז השוק כולו. היעד של סטלנטיס הוא לפתוח את העשור הבא עם שני מותגי יוקרה בלבד, כששניהם יהיו חזקים ורווחיים. ה-SM טריבוט, למרות שלא מיועדת להכנס לייצור סדרתי, מסמלת דרך חדשה עבור DS ומשיקה אלמנטים חדשים לשפת העיצוב של המותג. אך בהתחשב בעובדה שה-SM המקורית גרמה לסיטרואן לפשוט רגל ולהימכר לפיג׳ו, אולי מדובר בסימנים מבשרי רעות? או דווקא בשבירת הקללה של הדגם? מה שבטוח, עכשיו כשמזראטי שוב חלק מהקונצרן, היינו שמחים לראות מנוע מתוצרתה באחד מדגמי DS, גם אם בפעם האחרונה.
מותג היוקרה DS מחיה את ה-SM