הדור השלישי של הונדה HR-V, הג'יפון הקטן של היצרנית היפנית בשוק האירופאי, הוצג ב-2021 והספיק כבר לעבור עדכון קל בתחילת החודש, אך רק כעת הוא מגיע לישראל, עם הנעה היברידית ובמחיר שממצב אותו כיקר בקטגוריה, כזה שכבר נמצא באזורים של הג'יפונים הקומפקטיים, גם אלו החשמליים, כך שלא צפויה לו הצלחה רבתי.
מידות
בהשוואה לדור השני, ה-HR-V החדש גדול ממנוע כמעט בכל ממד. הוא ארוך ממנו ב-2 ס"מ (435.5 ס"מ), רחב ב-1.8 ס"מ (179 ס"מ), נמוך ב-2.3 ס"מ (158.2 ס"מ) ובסיס הגלגלים זהה (261 ס"מ). תא המטען קטן ב-96 ליטר עקב מיקום הסוללה (335 ליטר) ומרווח הגחון גבוה ב-0.3 ס"מ (18.8 ס"מ).
הונדה HR-V החדש - גדול במעט מהדור היוצא
יחידת הנעה
הונדה HR-V החדש מצויד ביחידת ההנעה ההיברידית החדשה של הונדה, כאשר המנוע החשמלי (131 כ"ס) משמש כמניע העיקרי של הרכב ואיתו פועל מנוע בנזין בנפח 1.5 ליטר (107 כ"ס) המשמש כגנרטור ומתן סיוע נוסף בעת הצורך על-ידי חיבור שלו להנעת הגלגלים הקדמיים, עם סוג של תמסורת ישירה ומנופי העברת הילוכים (מלאכותיים כמובן) מאחורי ההגה.
ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 10.6-10.7 שניות (בהתאם לרמת הגימור), המהירות המרבית עומדת על 170 קמ"ש וצריכת הדלק עומדת על 18.5 ק"מ לליטר.
הנעה היברידית כמו של הג'אז
רמות גימור
ה-HR-V החדש ישווק בשתי רמות גימור. גרסת הכניסה "אלגנס" כוללת מסך מולטימדיה "9 עם קישוריות לנייד, לוח מחוונים משולב עם מחשב דרך "7, בקרת אקלים רגילה עם פתחי מיזוג לאחור, מראה פנימית נגד סנוור, חיישני גשם ותאורה, מושבים קדמיים מחוממים, חיישני חנייה אחוריים וקדמיים, מצלמת רוורס וחישוקי "18
בבטיחות קיימות המערכות המקובלות וכן בקרת שיוט אדפטיבית, אורות גבוהים אוטומטיים, מניעת האצה לא רצויה (לפנים ולאחור) למזעור התנגשות, זיהוי תמרורים והתרעת עייפות.
רשימת האבזור לא תפיל אתכם מהכיסא
רמת הגימור "אדוונס" מוסיפה ריפוד שילוב עור בריפודים, בקרת אקלים מפוצלת, הגה מחומם, מראות צד מתקפלות, פנסי ערפל, תא מטען חשמלי נפתח ללא מגע, שני רמקולים נוספים (לעומת 4) וצמד שקעי USB-C מאחור.
בבטיחות מצטרפת מערכת התרעת רכב בשטח מת ותאורת לד אדפטיבית ועוקבת פנייה.
הונדה HR-V – מחירון:
הונדה HR-V 1.5 ליטר היברידי Elegance יעלה 204,900 שקל
הונדה HR-V 1.5 ליטר היברידי Advance יעלה 219,900 שקל